עוד לא הספקנו לעכל את החדשות על השקת דור המעבדים החדש של אינטל וכבר אסוס (Asus) משיקה את לוחות האם החדשים שלה לתושבת ה-Z390 של אינטל.

כשנה לאחר השקת דור ה-Coffee Lake משושה הליבות, אינטל שוב חוזרת עם יותר ליבות, תדרים גבוהים יותר וכמובן ערכת שבבים חדשה, ה-Z390. מעבדי הדור ה-9 יתמכו בעד 8 ליבות ו-16 Threads לליבה עם תדר שעון של 5GHz (במעבד ה-i9-9900k) ולוחות האם החדשים יעזרו לנו לדחוף את ביצועי המעבדים הללו אל הקצה.

אסוס לא מפספסת ומשיקה כאן ליין גדול ומגוון של לוחות אם שיתאימו לכל קשת המשתמשים של המעבדים החדשים הללו, מלוחות המיועדים להמהרת ביצועים קיצונית (Overclocking) דרך לוחות שיקרצו למשתמש המחשב הקז'ואלי ועד ללוחות המיועדים לתחנות עבודה אימתניות מרובות ביצועים.

אסוס לא משאירה אף פלח שוק ללא מענה ומציגה סדרת לוחות אם המתאימה לכל אחד. בואו נדבר על כל אחת מהן:

סדרת Maximus XI

סדרת Maximus XI ניצבת בחזית לוחות האם של אסוס ומביאה איתה איכות וחוסר פשרות בכל מה שקשור לביצועים ואיכות הרכיבים שבלוח.

זוהי הסדרה היקרה ביותר של מערך לוחות האם של אסוס ובראשה ניצב לוח האם Maximus XI Extreme, שמבטיח להביא את מעבדי הדור ה-9 לביצועים חלומיים ומיועד בעיקר לפלח הרציני יותר של חובבי המהרת המעבדים .

הסדרה מתאפיינת בלוחות אם בצבע שחור והרבה מקום לתובות של מערכי קירור פסיביים ואקטיביים. לראשונה מצטרף לסדרה  לוח אם בתצורת micro-ATX שמביא את יכולות הסדרה גם למכונות ביצועים קומפקטיות יותר.

Asus Maximus XI

סדרת ה-Strix

סדרת ה-Strix מכוונת יותר לשוק הביניים עם מבחר זול ונגיש יותר עבור הגיימר הממוצע או עבור ממהירי מעבדים מתחילים. זוהי בדרך כלל הסדרה שנותנת את הערך הטוב ביותר לכסף אצל אסוס.

גם הלוחות מסדרת ה-Strix יאפשרו יכולות המהרה וקירור מכובדות אם כי פחותות לסדרת ה Maximus XI אך מאפיינים ויכולות כמעט זהים. מבין סדרות לוחות האם של אסוס התומכים בתושבת ה-Z390, ה-Strix היא היחידה שנותנת פיתרון בתצורת ה-mini-ITX.

יש כאן בשורות חיוביות ממש בגזרת המחשבים הקומפקטיים, שכן גם בסדרת ה-Strix וגם בסדרת ה-Maximus XI אסוס מתיימרת להביא ביצועים ללא פשרות גם למפרטים הקומפקטיים, עם תמיכה בעד 64GB של DDR4 בשני סלוטים של 32GB כל אחד ובתדרים של 4600MHz ומעלה, כרטיס WiFi מובנה ועוד.

Asus Strix

 

סדרת ה-TUF

סדרת ה-TUF פונה אל שוק החומרה הזול יותר עם 5 לוחות אם דומים זה לזה.

הסדרה היא פרי של שיתוף פעולה של אסוס עם ספקיות חומרה ורכיבים אחרות כמו Corsair, Antec ועוד במטרה לפשט את תהליך הרכבת המפרט על ידי שימוש בחלקים תואמים המתוייגים כולם תחת מותג ה-TUF ומציעים לא רק תאימות של חומרה אלא גם בקווי העיצוב.

לוחות האם שבסדרה זו פחות מיועדים להמהרה ומציגים תג מחיר נגיש מאוד.

Asus TUF

סדרות ה-WS וה-Prime

סדרות ה-WS וה-Prime סוטות קצת מנתיב הגיימינג ומיועדות יותר לשווקים המקצועיים, כאשר סדרת ה-WS פונה לטווח העליון של השוק המקצועי ומיועדת למכונות עבודה אימתניות.

ה-WS Z390 Pro תומך ב-4 סלוטים של PCIe 3.0 בתצורות הבאות: x16 ,x16/x16, x16/x8/x8 או x8/x8/x8/x8.

לעומתה סדרת ה-Prime מיועדת לטווח הנמוך ביותר ומציאה את הפתרון הזול ביותר של אסוס לתמיכה ב-Z390.

Asus WS Z390

בסך הכל, אנחנו רואים כאן היצע רחב מאוד של דגמים ואף סגמנט של השוק לא נשאר מקופח.

כיף במיוחד לראות את הלוחות עתירי הביצועים מגיעים גם למחשבים הקומפקטיים יותר, ולא רק למפלצות הענק שמאפיינות בדרך כלל מפרטים עתירי ביצועים.