Atelier Mysterious Trilogy DX יוסיף לכם קצת מתיקות לחיים, עם שלוש הרפתקאות משמחות וחמודות, בגרסה הטובה ביותר שלהן. בין אם אתם חדשים לסדרה או לא, אלה הרפתקאות שתרצו לחוות בעצמכם.


Atelier Mysterious Trilogy DX מציע את הגרסאות האולטימטיביות של שלושת המשחקים Atelier Sophie, ההמשך שלו, Atelier Firis, והסיום שלהם, Atelier Lydie & Suelle. אלה לא משחקי תפקידים יפניים קלאסיים שבהם תלחמו באלים קדומים ותחוו בגידות שוברות לב, אלא מתמקדים במנגנון יצירה ממכר, וסצנות חמודות ומצחיקות שיגרמו לכם להרגיש טוב.

כל אחד מהמשחקים הללו הוא תענוג בפני עצמו, אבל מעבר לכך, לשלושת המשחקים עלילה מתמשכת, והדמויות שלהן ממשיכות להופיע בין שלושת המשחקים. זה נותן תחושה נהדרת של "העברת מקל" שלא תחוו במשחקים אחרים, וזו אחת החוזקות הבולטות של הטרילוגיה כמארז אחד שלם.

מבט לספר הזכרונות

המשחק הראשון בטרילוגיה של Atelier Mysterious Trilogy DX הוא Atelier Sophie: The Alchemist of the Mysterious Book DX. המשחק מציג בפנינו את סופי נוינמולר (Sophie Neuenmuller), אלכימאית צעירה שממשיכה את המורשת של סבתא שלה, שגם היתה אלכימאית.

סופי מגלה ספר אלכימיה מדברת (כי זו ספר בת) בשם פלאכטה (Plachta, שם יפהפה), שאיבדה את הזכרונות שלה. ביחד, פלאכטה מלמדת את סופי אלכימיה, וסופי רושמת בה מתכונים כדי לעזור להחזיר לפלאכטה את הזכרונות.

כמשחק ראשון בטרילוגיה, הוא גם זה שיכניס אתכם הכי בקלות ללולאת המשחקיות של הסדרה – בכל שלב במשחק יש לכם איזשהו מתכון שאתם רוצים ליצור או לחשוב עליו, וכדי לעשות את זה, אתם תצטרכו לאסוף מרכיבים ולרקוח מוצרים אחרים באמצעות אלכימיה. להמציא מתכונים זה אחד הדברים המהנים ביותר במשחק, ובסדרה בכללי, מאחר ואתם יכולים לגלות אותם בכל צורה אפשרית, בין אם זה על ידי שימוש בחפצים בקרב, שיחה עם דמויות, או כל דבר אחר. ברגע שאתם חושבים על מתכון חדש, זה הזמן שלכם לנסות לרקוח אותו, והרקיחה היא מיני משחק משל עצמו, ששונה בין משחק למשחק אבל תמיד כיף ונותן לכם חופש רב ומקום ליצירתיות.

המשחק מציע מפות קטנות שבהן תוכלו לאסוף חומרים, להלחם מול יצורים בטבע, ועיירה קטנה שתוכלו לבקר בחלקים שונים בה כדי לפגוש דמויות באירועים שונים ומגוונים. כל אלה עשויים להרגיש לכם קצת צנועים ביחס למשחקי תפקידים יפניים אחרים, בעיקר מערכת הקרב שמרגישה מעט משעממת. אבל איכשהו בסוף הכל מרגיש קטן, נוח, וכיפי. כמובן שמבין כל האינטרקציות, אלה בין סופי לפלאכטה הן הכי מהנות, וחובבי אנימה יעריכו את הדמויות השונות והצבעוניות שתפגשו כאן.

יש ב-Atelier Sophie (ושני המשחקים האחרים בטרילוגיה) מערכת של זמן, אבל היא משפיעה כאן בעיקר על החנויות הפתוחות והחפצים הזמינים. אם שיחקתם משחקים כמו Persona 5 Royal, אתם כנראה יודעים למה לצפות ממערכת כזו, רק שכאן כל פעולה שתעשו תעלה לכם בזמן, גם הליכה. מאחר ואין מגבלה אמיתית של זמן, זה לא באמת אמור להלחיץ אתכם, אבל כן מעניק למשחק אלמנט מוצלח של סימולציה.

מבין שלושת המשחקים, זהו המשחק בו הכי נהניתי ממערכת האלכימיה, באופן אישי. אני חושב שהוא נקודת כניסה טובה לשחקנים חדשים לסדרה, מאחר והוא ההתחלה של הטרילוגיה, אבל גם בזכות זה שהוא די קל, וזמין גם עם דיבוב לאנגלית, ששחקנים מסויימים יעדיפו.

מסביב לממלכה ב-365 יום

המשחק השני בטרילוגיה, Atelier Firis: The Alchemist and the Mysterious Journey DX מתחיל לאט, אבל ממשיך בתור היוצא דופן מבין השלושה. כאן אנחנו פוגשים את פיריס מיסטלוד (Firis Mistlud), נערה שחיה בכפר מבודד בתוך מערה במשך כל חייה.

פיריס חולמת לצאת לעולם שמחוץ לכפר המבודד שלה, עד שיום אחד מגיע והיא זוכה להזדמנות הזו. במשחק אנחנו נצטרך לטייל ברחבי הממלכה ולאסוף מכתבי המלצה כדי לגשת למבחן לרישיון אלכימאים. לשם כך ניצבת בפנינו שנה שלמה בזמן משחק, שזה לא זר לשחקני הסדרה, אבל יכול להיות מאוד מלחיץ עבור כל מי שלא רגיל לשחק משחקים עם סימולציית זמן. מעבר לכך – כל האחריות על הקצב שלכם מונחת עליכם בלבד.

בשונה משני המשחקים האחרים בטרילוגיה, ב-Atelier Firis אנחנו לא כבולים לעיר אחת, אלא יוצאים למסע חוצה ממלכה. אלמנט ההרפתקאות חזק כאן במיוחד, וזה תענוג לגלות מקומות חדשים, ולפגוש דמויות שונות בדרך. בהתאם לכך, המפות שלו גדולות במיוחד (בסטנדרטים של הסדרה). ההתלהבות של פיריס עצמה מאוד תורמת לאווירה החיובית של המשחק.

Atelier Firis

כשרק התחלתי אותו, Atelier Firis הרגיש לי כמו החלש מבין השלושה. בעוד שאני בהחלט יותר נהניתי מ-Atelier Sophie ו-Atelier Lydie & Suelle, הייחוד של Atelier Firis מורגש, ובא לטובתו.

מירוץ לפסגה

המשחק השלישי בטרילוגיה של Atelier Mysterious Trilogy DX הוא Atelier Lydie & Suelle: The Alchemists and the Mysterious Paintings DX. בהתאם לשם, המשחק מציג אותנו לאחיות לידי וסואל מארלן (Lydie and Suelle Marlen), תאומות אלכימאיות מתחילות.

התאומות נרשמות לדירוג אלכימאים בעיר, וצריכות להבחן כדי להתקדם בדירוג ולהיות האלכימאיות הטובות ביותר בממלכה. לאורך הסיפור, הן מתמודדות מול יריבים שונים, כמו היריבה המתנשאת שלהן, לושיה בורת'ייר (Lucia Borthayre). הצד הזה של הסיפור גרם לי ישר לחשוב על סדרות אנימה בסגנון שונן עם טורנירים וקרבות אפיים, רק שכאן מדובר כמובן במשימות אלכימיה שונות.

במקביל הן חוקרות ציורים מיסתוריים שמאפשרים להן להכנס לתוכם. בכל ציור כזה הן מגלות עולם חדש לחקור, שמגיע עם משימות, אויבים, וחפצים שונים שאפשר למצוא בו.

מעבר לכך שהוא מתקדם בקצב מצויין, שנותן לכם להרגיש שתמיד יש לכם משהו חדש לעשות, דמויות חדשות לדבר איתן, ומתכונים חדשים לגלות, מה שעושה את Atelier Lydie & Suelle למשחק הטוב ביותר בטרילוגיה הזו זה שהוא ממש ממש מצחיק.

אם אתם אוהבים משחקים יפניים, כנראה שגם אתם תחשבו ככה – כמעט כל אינטרקציה במשחק מלווה באפקטים קוליים משעשעים, דמויות שמגיבות זו לזו בצורה מגוחכת ומוגזמת, ושאר הומור אנימה קליל וכיפי. הדינאמיקה הנהדרת בין לידי הזהירה והביישנית וסואל הפזיזה והבטוחה היא מהמהנות שיצא לי לראות במשחקים, לפחות בתקופה האחרונה.

הדבר היחיד שאולי בא כנגדו של Atelier Lydie & Suelle כחלק מהטרילוגיה הזו, זה שהוא היחיד שלא זמין עם דיבוב לאנגלית. זה אומר שבשונה משני המשחקים שלפניו, פה תצטרכו לשחק בדיבוב ליפנית. לשמחתכם, סגל המדבבים של המשחק הזה הוא המוצלח ביותר בטרילוגיה, ומציע מספר מדבבים שאני באופן אישי אוהב בכל תפקיד שלהם.

אלכימאיות בצורה הטובה ביותר

האוסף של Atelier Mysterious Trilogy DX מציע הרבה מעבר למארז נוח של שלושת המשחקים. בראש ובראשונה, כל משחק בטרילוגיה מגיע עם כל ה-DLC שיצא לגרסה המקורית שלו (וזה אומר שאתם לא תצטרכו לרכוש את ה-season pass של Atelier Lydie & Suelle ב-80$, כי הכל כבר בתוך המשחק).

בין אם תרצו להלביש את הדמויות שלכם בתלבושות שונות (בגדי ים? אליסה בארץ הפלאות? דמויות מ-Nights of Azure? אתם מסודרים), או להחליף את מנגינת הקרבות באחת של משחק אחר בסדרה או מחוץ לה, המשחקים מציעים שפע של תוכן שמוסיף לכם עוד מגוון בהרפתקאות שלכם. התוכן הזה כולל גם דמויות DLC ומפות DLC, שזה כנראה מה שהכי מלהיב בו.

Atelier Lydie and Suelle

בנוסף, כל המשחקים קיבלו תוספת של אפשרות לזרז קרבות לעד פי 2 מהירות (שזה מאוד נחוץ במשחקים בז'אנר), ובנוסף, מצב צילום שימושי ביותר. למעשה, מצב הצילום עובד די טוב גם ביחס למשחקים אחרים, בזכות היכולת שלכם להוסיף כל דמות או אוייב שפגשתם לצילום. זה נותן חופש רב כדי לצלם אילו סצינות שתרצו, ואני בטוח שזה יתן לקהל המעריצים של הסדרה ליצור סצינות מצחיקות וחמודות בקלות, או אולי אפילו ממים.

כל אחד מהמשחקים מגיע עם ספר אומנות דיגיטלי שיתן לכם לראות את העיצובים השונים של הדמויות במבט מאחורי הקלעים. אני תמיד נהנה מ-art books שכאלה, והדמויות היפות והצבעוניות של המשחקים הללו הרוויחו אותו ביושר.

לבסוף, Atelier Mysterious Trilogy DX מוסיף תוכן סוף-משחק חדש לכל אחד מהמשחקים. מאחר שכל אחד מהמשחקים אורך בערך 50 שעות, אם לא יותר, עוד לא יצא לי להגיע אליו. אבל מה שבטוח, ואולי מעיד על הקסם שבמשחקים הללו, זה שאני יודע שאני מעוניין להמשיך לשחק בהם עד שאגיע לתוכן החדש.

בין אם אתם חדשים לסדרת Atelier, ובין אם שיחקתם כבר במשחקים בסדרה, כמו למשל Atelier Ryza שקיבל המשך ממש לפני מעט זמן, Atelier Mysterious Trilogy DX הוא בעיני אוסף שרבים יוכלו להנות ממנו. הוא מציע עושר של תוכן, דמויות חמודות, ועלילה מתמשכת כך שבכל משחק יש הקשרים רבים למשחקים שלפניו.

אם אתם אוהבים מדיה יפנית כמו אנימה ומשחקי תפקידים אבל מחפשים משהו חמוד וקליל יותר, או אם אתם נהנים מאיסוף ובניה, זו סדרה שאתם בהחלט תרצו לשחק בה.

אז קדימה, תגידו יפה שלום לספר המדברת פלאכטה, צאו למסע, וקפצו לאיזה ציור טוב ב-Atelier Mysterious Trilogy DX.

מפתחת: Gust

מפיצה: Koei Tecmo

תאריך יציאה: 22 באפריל, 2021

ז'אנר: תפקידים, הרפתקאות

זמין על: PCPS4Switch

בוקר על: Switch

עותק הביקורת של Atelier Mysterious Trilogy DX סופק על ידי Koei Tecmo.