בין מערכת אלכימיה ממכרת ומלאת עומק, מפות מעניינות, מערכת קרב ייחודית וסיפור מחמם לב, Atelier Sophie 2 הוא משחק תפקידים מעולה, גם אם הוא לא מחדש יותר מדי.


גם אם אתם חדשים לסדרה, Atelier Sophie 2 יכול להיות כניסה טובה אליה, עם שלל מערכות שמעריצי משחקי תפקידים יעריכו, וסיפור שלא תלוי יותר מדי בעלילת המשחק הקודם.

על כל קשת הרגשות

גם אם לא שיחקתם ב-Atelier Sophie הראשון, זה בסדר. קודם כל כי יש לכם אפשרות של "The Story So Far" שמסכמת לכם את עלילת המשחק הראשון, וגם כי זה ממש לא קריטי.

מה שכן קריטי זה שתבינו שפלאכטה (Plachta) וסופי הן צמד חמד קרוב מאוד, ממש כמו משפחה. אז כשהן נשאבות לתוך עולם חלומות ומופרדות, סופי עושה כל מה שהיא יכולה כדי למצוא את חברתה הקרובה פלאכטה.

בעולם החלומות הזה, שהוא חוצה זמן ומרחב, היא פוגשת גרסה צעירה יותר של פלאכטה שתלווה אותה, יחד עם גרסה צעירה של סבתא שלה ראמיזל (Ramizel), ושלל דמויות חדשות וכיפיות. כל אחת מהדמויות מוצלחת בפני עצמה, אבל גם מציעה דינאמיקות מעניינות עם שאר הדמויות. 

המעניינות ביניהן זו הדינאמיקה בין סופי לפלאכטה הצעירה, שבה סופי מקבלת את ההזדמנות להיות מנטורית לפלאכטה אחרי שבמשחק הקודם היה ההפך. גם הדינאמיקות שסובבות את סבתא של סופי, ראמיזל, מעניינות, מהיותה דמות מאוד בוגרת ומחנכת עבור כל הדמויות מסביבה.

atelier sophie 2

לאורך הסיפור אנחנו נתקל ברגעים שמחים ועצובים, אבל בעיקר רגעים שמחים. זו באמת סדרה מעולה להרגע איתה ולהנות מוייבים חיוביים. אחד הדברים אולי הכי חמודים בעיני היה שסופי מתנצלת בפני הפרחים שהיא קוטפת והכוורות שהיא מרימה. זה פשוט משחק מתוק שיעשה לכם טוב.

חוקרים עולמות חלומיים

בחיפוש אחר פלאכטה, אנחנו נסתובב ברחבי הממלכה, נאסוף חומרים, נלחם במפלצות, ונשתמש באלכימיה כדי לרקוח שלל חפצים שיעזרו לנו להתגבר על המכשולים.

המפות שבהן אנחנו מטיילים במשחק מעניינות – הן גם רחבות, ומלאות בשלל נתיבים שאפשר ללכת אליהם, עם לא מעט אוצרות בין לבין.

ברחבי המפות יש גם מלא חומרים שאתם תרצו לאסוף כדי להשתמש בהם באלכימיה מאוחר יותר. בין אלה יש חומרים שתצטרכו כלים מיוחדים כדי לאסוף אותם, ואפילו כמה מיני-משחקונים חביבים שבהם תוכלו להשפיע על התכונות של החומרים שאתם אוספים.

atelier sophie 2

אחד הדברים המגניבים שהתווספו למשחק כאן זה השליטה במזג האוויר – אנחנו יכולים לשנות את מזג האוויר בחלק מהמפות כדי להגיע למקומות חדשים שלא יכולנו ללכת אליהם לפני זה. זה מוסיף מימד של פאזלים סביבתיים ואפילו אלמנטים של מטרואידווניה למשחק, שלדעתי נותנים עוד עומק לחקר המפה.

מחשב אלכימיה בראש

את החומרים שאתם אוספים אתם תיקחו חזרה לאטלייה שלכם, ושם תרקחו שלל דברים בעזרת אלכימיה. כמו בכל משחק בסדרה, גם כאן יש לנו מיני משחק אלכימיה שהוא חדש, אינטואיטיבי וכיפי. מערכת האלכימיה כל כך טובה, שגם מחוץ למשחק לא הפסקתי לראות צורות מתחברות ולחשוב עליה. 

מעבר ללרקוח דברים בתור סופי, אתם תוכלו לרקוח חומרים גם בתור פלאכטה, עם עץ מתכונים ורמות משלה. זה לא מוסיף המון – אבל זה כן נותן לכם עוד משהו נחמד לעשות, וזה מחזק את אווירת המנטורינג שבין סופי לפלאכטה.

atelier sophie 2

מערכת האלכימיה גם מתקשרת לקשרים שלכם עם הדמויות השונות, וכשאתם מחזקים את הקשרים איתם, תקבלו יכולות חדשות לתהליך הרקיחה. זה כיף לראות את המערכות השונות במשחק מתחברות.

ג'אגלינג של דמויות

זה לא משחק תפקידים יפני בלי מערכת קרב, ובשונה מהמשחק הקודם – מערכת הקרב של Atelier Sophie 2 ממש מוצלחת!

יש לכם את כל הדברים הרגילים – התקפות רגילות, יכולות, וחפצים שאתם יכולים לזרוק. אבל יש פה גם טוויסט נוסף ומגניב, והוא פעולות זוגיות. מבלי להרחיב יותר מדי, אתם יכולים להעזר בחברי צוות נוספים כדי לתקוף יותר מפעם אחת בתור, ואפילו כדי להשתמש בפעולת הגנה גם אם לא בחרתם בה בתור של הדמות. בכל פעם שאתם עושים את הפעולות הזוגיות הללו, הדמויות מחליפות מקום בקרב, מה שהופך את הקרבות למעין ג'אגלינג של ממש בין הדמויות, וכיף ברמות.

atelier sophie 2

עושה נעים בעיניים, ובאוזניים

Atelier Sophie 2 משחק שמאוד נעים להסתכל עליו. הוא לא המשחק הכי מפורט או יפה ב-Switch שעליו שיחקתי, אבל הוא עושה את העבודה. הדמוית מפורטות ומביעות שלל רגשות, אבל בעיקר גוונים של שמחה. הסביבות יפות וצבעוניות, ורק פינות בודדות הן אולי קצת משעממות.

המוזיקה במשחק קליטה במיוחד, ומבין המנגינות מתבלטת המנגינה של העיר שהיא ממש שמחה ומרגשת, ובאמת מזקקת את כל מה שטוב במשחק. 

לצד אלה מצטרף דיבוב מצויין ומתוק, שכולל כמה מהשמות הגדולים ביותר בתעשיית האנימה. אז גם אם בשונה מהמשחק הראשון, אין פה דיבוב באנגלית, לפחות מדובר בקאסט שהוא לא פחות ממדהים.

atelier sophie 2

Atelier Sophie 2 מחמם את הלב עם הסיפור שלו והדמויות שלו. הוא נראה טוב ונשמע טוב, וכל המערכות שלו מתחברות יחד כדי ליצור ללואת משחק סולידית וממכרת. תוכלו בקלות להעביר שעות על גבי שעות במערכת האלכימיה המצויינת, או מערכת הקרב המגניבה. 

אז בעוד שהוא אולי לא מציע משהו מאוד חדשני בז'אנר, הוא בהחלט משחק מצויין להצטרף בו לסדרה, ואני בהחלט ממליץ לכם לשחק בו ולפגוש את כל הדמויות הכיפיות של Atelier Sophie 2: The Alchemist of the Mysterious Dream.

מפתחת: Gust

מפיצה: Koei Tecmo

תאריך יציאה: 24 בפברואר 2022

ז'אנר: הרפתקאות, תפקידים

זמין על: Switch, PS4, PC

בוקר על: Switch

עותק הביקורת של Atelier Sophie 2: The Alchemist of the Mysterious Dream סופק על ידי Koei Tecmo.