משחק תפקידים/פעולה שמנסה לרענן ולחדש את ז'אנר ה-ARPG למרות השקה נוראית וחפוזה, ומצליח בנקודות מסויימות.
שרתים קורסים, חפצים נעלמים, דמויות נמחקות, המון באגים – זו היתה קבלת הפנים של Wolcen: Lords of Mayhem לשחקנים שלו. למרות שויזואלית המשחק נראה נפלא, המשחק כנראה לא היה צריך לצאת עדיין. הוא מרגיש יותר כמו גרסת בטא מאשר גרסה ראויה להשקה. לזכות Wolcen Studio יאמר שהם עבדו יום ולילה ותיקנו דברים במהירות וממשיכים לשחרר פאצ'ים בלי הפסקה.
קשה לבוא בטענות לסטודיו אינדי שמונה סה"כ 13 אנשים. הם כנראה שיחררו את Wolcen בגלל לחץ כלכלי כי הוא נראה כמו משחק יקר בשביל סטודיו צנוע. באופן מפתיע, המשחק כן מאוד מהנה ומראה לנו שיש דברים שאפשר לעשות ממש טוב גם אם לא לגמרי עד הסוף.
הרקע למשחק
מפגש עם שד גורם לכוח נסתר לפרוץ מתוככם. לאחר שאיבדתם הכרה בעימות, אתם מתעוררים ומגלים שיש לכם יכולות קסם.
אני יודע מה אתם חושבים – זה נשמע פצצה! אבל לא אם אתם חברים במסדר שנשבע להשמיד את כל מי שיש לו כוחות כאלו. ואתם לא סתם חברים אלא בכירים במסדר, אז אתם יכולים לדמיין איך העניינים מידרדרים מכאן בשבילכם.
קשרים אמיצים, בגידות – יש פה הכל והסיפור אפילו די מעניין בכמה נקודות. בהשוואה לשלושת מובילי ז'אנר ה-ARPG, העלילה בעיני משתווה לאלו של Path of Exile או Grim Dawn אבל לא מתעלה על זו של Diablo 3. בליזארד תמיד היו טובים ביצירת דרמות, לטוב ולרע…
קרבות, יצירת דמות וסקילים
בשונה מהמשחקים האחרים שהזכרתי, ב-Wolcen אין בחירת מקצוע אלא מערכת סקילים שמזכירה יותר את זו של Path of Exile בשילוב עם Diablo 3. מערכת זו מאפשרת לשחקן לתפור את הדמות לפי רצונו. אמנם תתבקשו בהתחלה לבחור בין לוחם, גנב, או קוסם אבל זה משפיע רק על הציוד ההתחלתי והסקיל הראשון שתקבלו. במשחק עצמו תוכלו לשנות למה שמתחשק לכם.
הסקילים הפאסיבים מתחלקים ל-21 מקצועות, מתוכם תוכלו לבחור רק סקילים שתרצו. לצידם יש סקילים אקטיביים שתלויים בנשק שלכם. אם בדיאבלו לכל סקיל יכלנו לבחור שדרוג אחד מתוך חמישה, כאן לכל סקיל יש 16 כאלו שמאפשרים הרבה יותר קומבואים ותפירה אישית הדוקה של סגנון המשחק האהוב על השחקן. אפשר לבחור כמה מהם במקביל באמצעות מערכת נקודות.
מצד אחד יש יותר חופש בחירה ביצירת דמות בודדת, אך בשל החוסר במקצועות מספר הבילדים הקבילים שאפשר לעשות קטן יותר משל שאר המשחקים וזה מאיים על האפשרות לשחק את המשחק כמה פעמים. זה לא אומר שלא תהנו ליצור עוד 3-4 דמויות שונות אבל קשה לי לדמיין הרבה שחקנים יוצרים יותר, כמו מעריצי המשחקים האחרים שהזכרתי.
בנוסף לסקילים הרגילים, אתם מקבלים בשלב מסויים את היכולת להפוך לזמן קצר לאחד מארבעה אווטארים – דמויות מסתוריות וחזקות שמגיעות עם סקילים ובונוסים משלהן ומתאימות בעיקר לרגעי קלאץ' בהם עומדים להימעך בקרב מאתגר.
מערכת הקרבות מהנה ומספקת מאוד. הדבר הכי טוב שקרה לי הוא שהבוס של הפרק הראשון קרע לי את הצורה, מה שלא קורה הרבה במשחקים כאלו (כן דיאבלו, אני מדבר אליך! למה אצלך צריך להעלות הרבה רמות קושי כדי להנות מאתגר?). המשחק דורש ממך להשקיע מחשבה בבנית הדמות ובבחירת הציוד והסקילים המתאימים. כל משחק שמחייב אתכם להשתמש בראש מקבל אצלי מיד 1+.
מקרבות הבוסים נהניתי מאוד, הרבה יותר מבוסים במשחקים האחרים (תפסיק להסתכל אחורה דיאבלו, אני עדיין מדבר אליך).
מערכת הקראפטינג בסיסית ביותר ומאפשרת בעיקר הוספת אבני חן בדומה לשאר המשחקים, ואפשרות עריכה מצומצמת של בונוסים לסקילים של החפץ. שידרוג מבנים שונים בעיר מרחיב את האפשרויות.
מנוע משחק ואווירה
Wolcen נראה ונשמע הרבה יותר טוב מהמתחרים. הוא נוצר על Cryengine, המנוע הגרפי ששורף לוחות אם מאז Far Cry ו-Crysis. המנוע מצטיין באפקטים נעימים לעין וגם המודלים של הדמויות והחפצים נראים נפלא. המשחק מציג סביבות תלת מימדיות יפיפיות ולפעמים מפתיע עם זוויות מבט משתנות על הנוף. תוספת נהדרת היא האפשרות לצבוע את החפצים בצבעים שאוספים במהלך המשחק, ברמת פירוט גבוהה מאוד.
הסגנון החזותי הוא גותי ואפל כיאה לז'אנר. בזכות המנוע הגרפי המצוין הוא עושה זאת טוב יותר מהמתחרים. ההשקעה בעיצוב השלבים ניכרת בהחלט – לדוגמה, כשתתחילו לרדת לעומק האדמה בפרק הראשון, תוכלו לראות ברקע כמה קילומטרים מכם אזור שעוד תגיעו אליו. זה הדהים אותי.
המוזיקה ברקע מושקעת ועוזרת להיכנס לאווירה והאפקטים נשמעים נהדר. הרבה מהדיאלוגים מוקלטים, שזה טוב מאוד, אך חלקם נשמעו טיפשיים, בעיקר בפרק הראשון.
כמו שציינתי בפתיחה, המשחק עדיין לא אפוי. ישנם באגים ויזואלים, חסרה תצוגה גרפית של באפים ודי-באפים והיצורים שאתה מזמן, ומידי פעם יש גם באג שמכריח אותך להתחיל מפה מחדש. אך אלו נדירים יותר, ובמהלך כתיבת הביקורת שוחרר פאץ' נוסף שתיקן חלק ממה שציינתי כאן, אך ל-Wolcen Studios יש עוד עבודה.
גישה חדשנית לסוף-משחק
בסוף הפרק השלישי (סביבות דרגה 45 מתוך 90) נפתחת האפשרות לשחק בתור מושל העיר שהצלנו. שם, פוגשים גישה חדשה ומרעננת לתוכן End Game, או סוף-משחק. אתם צריכים לבחור פרוייקטים למחקר, בניינים לבניה וקווסטים לשלוח אליהם אנשים שעשויים לחזור עם שלל, בונוסים וציוד. הביצוע של זה דורש זמן, שנמדד במשימות שאתם בעצמכם יוצאים אליהן במפות רנדומליות. ככל שהמשימה קשה וארוכה יותר, הפרוייקטים יתקדמו יותר. מצדיע ל-Wolcen Studio על הרעיון הזה שהופך את הגריינדינג של סוף המשחק לעמוק ומעניין יותר.
אישית, אני נהנה מהמשחק ורכשתי אותו בזול עוד בשלב הבטא. למרות שחסר בו קצת מהעומק של משחקים אחרים בז'אנר, הוא מחדש בתחומים שונים וזה כיף להתנסות עם בילדים שונים.
אני בקלות יכול להמליץ עליו לחובבים מושבעים של הז'אנר שיש להם סבלנות להתמודד עם כמה באגים ופיצ'רים חסרים וגם עם סקילים שעדיין צריכים לעבור איזון. לשאר, אמליץ להמתין בסבלנות לסבב של עוד כמה פאצ'ים שיהפכו אותו ממדיום-רייר לוול דאן.
מפתחת: Wolcen Studio
מפיצה: Wolcen Studio
תאריך יציאה: 13 לפברואר, 2020