NVIDIA פותחת את תערוכת Gamescom 2024 וחושפת מודל שפה קטן (SLM) להרצת טכנולוגיות בני אדם דיגיטליים (Digital Human Technologies) על מכשירי קצה (On-Device), הכריזה על שיתוף פעולה עם MediaTek שיביא את טכנולוגיית G-SYNC למסכים נוספים ועדכנה כ-600 משחקים ואפליקציות.

מודל שפה קטן ומשגע

NVIDIA חשפה בתערוכה את מודל השפה הקטן (SLM) הראשון שלה, שרץ ישירות על המחשב (On-Device Model) כדי להפעיל דמויות AI דיגיטליות. המודל,NVIDIA Nemotron-4 4B Instruct , משפר את יכולות השיחה והמשחק של דמויות דיגיטליות בעזרת טכניקת RAG (ר"ת Retrieval-Augmented Generation) ויכולות Function-Calling, מה שמאפשר לדמויות להבין בצורה אינטואיטיבית יותר את הוראות השחקנים, להגיב אליהן ולבצע פעולות מדויקות ורלוונטיות יותר.

כמו כן, הוצג המשחק הראשון המבוסס על המודל, Mecha BREAK מבית Amazing Seasun Games. מדובר במשחק לחימה באמצעות רובוטים ומכונות ענק (Mechs) הממחיש את הפוטנציאל של דמויות משחק מבוססות AI. המשחק מונע באמצעות NVIDIA ACE, חבילת תוכנה חדשנית לטכנולוגיות בני אדם דיגיטליים (אווטארים) המונעים באמצעות בינה מלאכותית יוצרת. באמצעות ACE, דמויות המשחק מובאות לחיים ומספקות חוויית משחק דינמית ואימרסבית על גבי GeForce RTX AI PC.

במשחק Mecha BREAK, טכנולוגיות NVIDIA ACE  מאפשרות לשחקנים לנהל אינטראקציה עם מכונאית – דמות שאינה שחקן (NPC) – אשר עוזרת להם לבחור Mech שמתאים לסגנון המשחק או לצרכי הצוות שלהם, ומייעצת להם כיצד להכין את מכונת הלחימה האימתנית שלהם לקרב.

טכנולוגיית ACE עברה אופטימיזציה כדי שתוכל לרוץ ישירות על GeForce RTX AI PCs . התוצאה היא שיפור דרמטי ביכולת של מפתחים להטמיע טכנולוגיות בני אדם דיגיטליים פורצות דרך בדור הבא של המשחקים, בהם Mecha BREAK.

בנוסף, Perfect World Games מקדמת את הדמו שלה ל-ACE ולבני אדם דיגיטליים, Legends, עם יכולות ויזואליות חדשות שמתבססות על בינה מלאכותית, ומעלה לרמה חדשה את ההיטמעות במשחקי PC ואת הנגישות שלהם. מודל ה-NVIDIA Nemotron-4 4B זמין כמיקרו-שירות ב-NVIDIA NIM, פלטפורמת תוכנה לפיתוח והטמעה של אפליקציות בינה מלאכותית יוצרת שמאפשרת גישה ליותר מ-100 מיליון משתמשי GeForce RTX.

הרחבת התמיכה ל-RTX

NVIDIA RTX ממשיכה את התמיכה שלה בכותרים בהתמדה, וכיום יש כבר 600 כותרים נתמכים. השבוע מכריזה NVIDIA על 20 כותרים חדשים התומכים ב-RTX ו-DLSS, בהם Dune: Awakening ו-Dragon Age: The Vielguard. אולי מיותר לציין, אבל משחק האקשן שכולם מצפים לו – Black Myth: Wukong מבית Game Science מושק היום עם תמיכה מלאה ב-Ray Tracing ו-DLSS 3, ומעניק את חוויית ה-RTX האולטימטיבית לגיימרים עם כרטיס מסדרת GeForce RTX 40.

NVIDIA ו-MediaTek מנגישות את טכנולוגיית G-SYNC לקהל רחב יותר

עוד במסגרת התערוכה, NVIDIA ו-MediaTek מכריזות על שיתוף פעולה במטרה להפוך את טכנולוגיות התצוגה הטובות ביותר בענף הגיימינג לנגישות יותר. שיתוף הפעולה בין החברות מאפשר לשלב את כל חבילת הטכנולוגיות של NVIDIA G-SYNC בסקיילרים (ממירי קנה מידה) הפופולריים ביותר בעולם, וסולל את הדרך לייצור מסכי G-SYNC עשירים בתכונות במחירים נוחים יותר.

אחת מגולות הכותרת של שיתוף הפעולה הזה היא ההכרזה על G-SYNC Pulsar, טכנולוגיה חדשה המציעה בהירות תנועה יעילה פי 4 לצד חוויית קצב ריענון משתנה (VRR) חלקה ללא הפרעות. טכנולוגיית G-SYNC Pulsar תוצג לראשונה במסכים חדשים, כולל ASUS ROG Swift 360Hz PG27AQNR, Acer Predator XB273U F5 ו-AOC AGON PRO AG276QSG2. מסכים אלה, שצפויים להגיע לשוק בהמשך השנה, מציעים רזולוציה של 2560×1440 עם קצב ריענון של 360 הרץ ותמיכה ב-HDR.

GeForce NOW חי בעננים הגבוהים

כל שבוע מתווספים לשירות המשחקים בענן GeForce NOW משחקים מהשורה הראשונה עם הביצועים הטובים ביותר הודות ל-GeForce RTX SuperPODs שרצים בענן, יחד עם פיצ'רים חדשים ועדכונים עבור חברים רשומים.

לרגל Gamescom, מתווסף ל-GeForce NOW משחק האקשן המיוחל Black Myth: Wukong מבית Game Science, כמו גם הדמו של גרסת ה-PC של FINAL FANTASY XVI מבית Square Enix. עדכון נוסף שמגיע ל-GeForce NOW הוא כניסה אוטומטית ל-Xbox, שמאפשרת לחברים רשומים לצלול במהירות למשחקי המחשב האישיים שלהם ממכשירים שונים באמצעות קישור החשבון שלהם פעם אחת בלבד.

העדכונים האחרונים הללו של GeForce NOW – הזמינים החל מהיום – מעלים את הרף למשחקי ענן והם אפשריים רק בזכות התפתחויות מהזמן האחרון, הכוללות תמיכה נוספת ב-Mods, מרכזי נתונים חדשים ביפן ובפולין, ו-2,000 משחקים שזמינים בענן.

ואם כבר שיתופי פעולה, Ubisoft, Massive Entertainment, Lucasfilm Games ו-NVIDIA משיקות באנדל חדש של Star Wars Outlaws עבור סדרת GeForce RTX 40. גיימרים יחוו את משחק העולם הפתוח הראשון של Star Wars, המתרחש בין האירועים של Star Wars: The Empire Strikes Back לבין אלה של Star Wars: Return of the Jedi. המשחק נתמך על ידי טכנולוגיות NVIDIA DLSS 3.5, Ray Tracing ו-Reflex. הוא יהיה זמין גם בענן באמצעות GeForce NOW.