משחק החלל העצמאי No Man’s Sky ממשיך להפתיע לטובה ומקבל עדכון נוסף חינמי לקהל השחקנים. המשחק, שהושק בשנת 2016, מדמה גלקסיה שלמה שנבנתה כולה באופן פרוצדורלי. כלומר, על ידי בנייה אקראית של אלגוריתם וללא מגע יד אדם.

המשחק פותח על ידי חברת Hello Games. בשנת 2013 החברה הוציאה טריילר ראשון למשחק שעדיין היה בפיתוח, והתגובות היו מצוינות. שון מוריי (Sean Murray), מייסד החברה, הוזמן לראיונות וחוזר על ידי התקשורת כדי לפרוש את חזונו על המשחק – משחק בעולם פתוח שמטרתו חקר הגלקסיה ללא נרטיב ברור וללא יד מכוונת. הנה הגלקסיה, הנה המפתחות לחללית, תעשו מה שבא לכם. המשחק שאב הרבה השראה מספרי המדע הבדיוני של שנות השמונים והתשעים.

מטרת המפתחים היתה לבנות משחק אינסופי, עולם פתוח אמיתי שכל אחד יוכל לעשות בו מה שירצה ואיך שירצה. איש אחד עם הרבה זמן פנוי ישב וחישב כמה זמן ייקח לאנושות לסיים לחקור את העולם של No Man’s Sky. לאחר חישוב מפורט הוא מצא שזה ייקח חמש מיליארד שנה. עם סדר גודל של 18 קווינטיליון פלנטות, הסיכוי לכסות את כל הגלקסיה אפסי לגמרי. השאיפה של היוצרים היא לייצר מגרש משחקים ענק שבו אפשר להסתובב ולא לראות את אותו הדבר אף פעם. וזו מהות המשחק, לחקור עולמות שונים, ולהתמודד עם תנאי מזג אוויר קיצוניים, מפלצות טורפות וחייזרים עוינים. כמו גם תרבויות עתיקות, ג'ונגלים, ויצורים משונים.

ההשקה בשנת 2016 היתה, איך לומר, צולעת בלשון המעטה. הייצור הפרוצדוראלי גרם לתופעות מוזרות שפורסמו על ידי שחקנים בכלל ערוצי הגיימינג. ההבטחות הגדולות לריבוי משתתפים נעדרו לגמרי מהמשחק, היה מחסור בסיפור ועלילה שיובילו את המשחק, ובכלל, השקט המופתי של שון מוריי ויתר חברי Hello Games יצר זעם גדול בקרב הרוכשים ששילמו מחיר מלא למשחק שעדיין לא ממש הבשיל.

שון מוריי ואנשי חברת Hello Games עבדו במרץ כדי להביא את המשחק לרמה נאותה. הם הוציאו מספר עדכונים במשך השנים שהוסיפו תמיכה בריבוי משתתפים, בניית בסיסים, כלי רכב, ועלילה. עדכונים מאוחרים הוסיפו חקר תת ימי, תמיכה במציאות מדומה, ומתיחת פנים כללית. יחד עם אתר ייעודי שנועד לביקורת גולשים הצליחה החברה להפוך את הביקורות על המשחק לתרועות ניצחון. העדכון של חודש נובמבר 2019 שיפר את מערכת הספינות כך שניתן לשדרג אותן במקום להחליף לחדשות בכל פעם. עדכון זה הצטרף לעדכון נוסף שאיפשר ביות ושליטה בבעליה חיים. כל אלו פתחו את הפתח לעדכון האחרון שיצר את ה-Living Ship.

העדכון האחרון, No Man's Sky: The Living Ship, מאפשר לשחקן לגדל חללית אורגנית. אלו חלליות נבונות ונדירות שמתווספות לצי החלליות. כמו כל החלליות במשחק הן נבנות באופן פרוצדורלי ומגיעות במגוון צורות. השחקן יקבל משימה שתעניק לו חפץ חדש במשחק הנקרא Void Egg, ומביצה זו תבקע החללית. אופי החללית ייקבע לפי הקמפיין והחלקים שיתווספו לחללית. ניתן יהיה כמובן לקבל יותר מביצה אחת ולגדל יותר מחללית אחת. החללית כולה אורגנית עם תא טייס אורגני, ולכל חללית יהיו תכונות ביולוגיות שונות.

הקמפיין החדש, Starbirth, יקח את השחקן בעקבות הסיפור המרתק מאחורי החלליות האורגניות. הסיפור יעקוב אחרי גזע ה-Korvax שיצר אותן לפני עידנים, ויחשוף את מקורן של החלליות הביולוגיות הללו. מעבר לכך, לחלליות הללו יש מנוע מיוחד שגורם לכל מיני דברים חדשים ומוזרים להופיע בחלל שבתוך המערכת. צורות חיים חדשות וחפצים מוזרים יופיעו בעקבות החללית החדשה ויצרו מפגשים חדשים בחלל היחודיים לחללית האורגנית. אותם מפגשים יביאו לקרבות חדשים ויתנו אוצרות חדשים.

העדכון אמנם מתמקד בחללית האורגנית אך כולל שיפורים נוספים באיכות החיים שמתווספים לעדכון. כעת ניתן יהיה לקרוא לדמויות ללא שחקן בעזרת אמצעי התקשורת. דמויות אלו הן סוחרים שניתן יהיה לסחור איתם בחפצים אקזוטיים. בנוסף, חלק יבקשו עזרה וחלק אף יציעו הצעות מיוחדות. זהו עדכון מצוין שמוסיף תחושת חיים בגלקסיה.

מעבר לכך, העדכון ישפר את מערכת ה-Inventory, מערכת ריבוי המשתתפים וקפיצות משותפות, תיקוני באגים ושיפורים בגרפיקה.

נראה שחברת Hello Games ממשיכה בעבודה מעולה עם קהל השחקנים שלהם וממשיכה לייצר נאמנות גבוהה למותג. המשחק שתיכף משלים 4 שנים מרגע שיצא לאוויר ממשיך לשחרר עדכונים חינמיים ובכמויות. אני מקווה שחברות גדולות ילמדו מהם כיצד לשמר מותג גם אם ההשקה היתה כושלת.