כמעט כל משחק עולם פתוח מנסה ליצור סביבה עצומה כדי שהשחקנים יוכלו ללכת לאיבוד בתוכה. עם כל כותר חדש שיוצא אנו מקבלים מפות גדולות יותר ויותר, מערים שלמות ועד ליבשות. אך עם זאת No Man's Sky העלו את הרף ובגדול, עם גלקסיה שמתרחבת בלי סוף, אין ספור כוכבים, מערכות-כוכבים וכל החלל שביניהם לחקור להנאתכם.

מחקר וגישוש הם הדגש העיקרי במשחק, מסיבה זו No Man's Sky  מצ'פרים אותכם ללא הפסקה בכל פעם שתמצאו או תתקשרו עם דברים חדשים, מעבר לאבני הדרך של המשחק שאתם עוברים. המטרה העיקרית שלכם היא לטייל למרכז הגלקסיה, אך אתם יכולים לחקור, לסחור ולצבור משאבים בחופשיות ואפילו להשתתף בקרבות חלל במקום. למעשה אתם תצטרכו לעשות את כל זה רק בשביל לאסוף את הטכנולוגיה שדרושה לכם בשביל להשלים את המשימה.

איסוף משאבים מציג צ'ופרים יחודיים משל עצמו כדרך לקדם את הדמות שלכם. במהלך הרפתקאות החלל שלכם, אתם תשיגו תוכניות של חפצים חדשים לייצור, ואפילו שיפורים שדורשים חומרי גלם יחודיים. באופן כללי, מערכת ההתקדמות מפתיעה בקצב הטוב שלה אם מתחשבים בגודל המשחק. אתם תמצאו את עצמכם חוקרים וצוברים עוד משאבים אפילו לאחר כמה שעות משחק טובות, בעיקר תודות לריגוש שגורם לכם להמשיך לחקור מכוכב לכוכב. כשאתם מגלים כוכבים חדשים, ובהם צמחייה וחיות תהיה לכם האפשרות לתת לרובם שמות, ואז ללכת לאינטרנט ולשתף את הגילויים החדשים שלכם עם שחקנים אחרים.

no-mans-sky-ResourceLab

יש כל כך הרבה לגלות בגלל שהיקום של No Man's Sky מסתמך על אלגורית'ם נהלי שמייצר גלקסיה מיוחדת ועצומה. כל כוכב שתמצאו הוא רנדומלי לחלוטין וזה בלתי אפשרי לצפות מראש את הפלאים שמחכים לכם על פני הקרקע. כשמטיילים בחלל, הכוכבים מראים הילה זוהרת אשר מושכת אתכם מהידיעה שמובטח לכם שם משאבים, טכנולוגיה והכי חשוב הרפתקה. ככל שתתקרבו יותר הפרטים הקטנים יותר מתחילים להופיע, לראות כוכב שלם פרוש לפני עיניכם יכול להיות מדהים. אך למרות זאת, עם הנחיתה הכוכב כולו מתגלה כלהיט או כפספוס.

המשחק כולו נתמך בדור נהלי ולזה יש את הההשפעה החיובית וגם השלילית על החוויה שלכם.  על פני השטח של הכוכב יכול להיות עושר של מגוון מוזר מעולם החי וצמחייה שרק מחכה למיון, או שלחילופין תגיעו למקום שאין בו כלום חוץ משממה משעממת. בזמן ששיחקתי נתקלתי לא מעט בשני הדברים. אפילו היצורים שאתם מוצאים על הכוכבים יכולים להיות מגניבים ומלכותיים לעומת חיות שבורות ומתועבות שלעולם לא היו שורדות את התהליך של בחירה טבעית. ראיתי יצורים ענקיים בעלי כנפיים שלמעשה לא יכולים בכלל לעוף או בקושי לזוז, דגים מכונפים שעפים באוויר וגם דובונים מעוותים. כן. איכס.

no-mans-sky-Creatures

למרות שNo Man's Sky מדגיש אקראיות, המשחק עוקב אחר סטים מסויימים של חוקים עד למצב כזה שניתן לחוש את אותו דפוס ליניארי. השעה הראשונה של No Man's Sky היא ללא ספק האיטית ביותר במשחק. כשאתם מתחילים את ההרפתקה שלכם, תאלצו לתקן את הספינה שלכם ובנוסף ללמוד ידע בסיסי על איסוף משאבים. הדמות שלכם זזה נורא לאט ותיק הסילון שלכם לא עוזר לכם יותר מדי בלחצות את המקום בו אתם נמצאים עקב המהירות בו הוא מתרוקן. לחקור עולם ענק בקצב איטי מיד בתחילת המשחק מרגיש כמו מטלה אמיתית ועלול לגרום לשחקנים לנטוש את No Man's Sky באותה נקודה. אפילו השיפורים הקטנים שאתם משיגים לאחר 12 שעות לתוך המשחק בקושי הופכות את ההליכה לנסבלת.

המשחק לא אומר לכם הרבה בכל הנוגע לאיך מכניקות מסוימות עובדות והמדריך של המשחק בינוני.
No Man's Sky מסתמכים בכבדות על תפריטים, אתם תיאלצו לבקרם בלי סוף אם זה בשביל לבנות, לנהל, ולתדלק את אחת מהטכנולוגיות המגוונות שלכם בזמן שאתם אוספים משאבים לאורך הדרך. מערכת הבנייה והסחר פשוטות להבנה, אבל השימוש בלחצן וסידור תפריט שמזכיר את Destiny הופך את התפריט לחוויה מסורבלת, במיוחד בקונסולות.

no-mans-sky-NightDrone

האווירה בNo Man's Sky מיוחדת, היופי הטהור של היקום פשוט גורם להערצה. זה משחק שבו אתה יכול להגיד ולהתכוון לזה שכל סביבה בה נראית ייחודית, ולפעמים אפילו יפה. בעוד שהגרפיקה במשחק לא מטורפת, המראות גם בחלל וגם על פני הכוכבים יכולים להיות מרשימים במיוחד. אני אומר "יכולים" בגלל שיש מספיק תקלות שלעולo לא ייתנו לכם להישקע בהרפתקה בחלל. המוזיקה שמתנגנת בזמן שאתם חוקרים את הגלקסיה נותנת תחושה של מיסתורין, הקולות המייללים של היצורים על פני השטח מפיחות חיים בסביבות השונות. נהמות חייזרים ואפילו ביפים רובוטיים נותנים אישיות לצורות החיים השונות שתפגשו בחלל העמוק. החיסרון הקטן שלפעמים ימשוך אתכם מחוץ לאווירה של המשחק זה קולו של השותף רובוט שלכם. הוא תמיד דואג להזכיר לכם על המשאבים שאתם צריכים לאסוף על מנת לשרוד, וזה ניהיה מציק די מהר.

No Man's Sky הוא משחק עצום, מלא בכמות עצומה של דברים שניתן לגלות, למשחק יש קצת תקלות גרפיות מדי פעם אבל היופי הכולל של הגלקסיה עוצר נשימה. יש החלטות שניתן להטיל בהן ספק בכל הנוגע לעיצוב המשחק שעושה אותו מציק קצת לפעמים, אבל הכמות המדהימה של עולמות לחקור גורמת לי לחזור כל פעם לעוד.  למרות שבסופו של דבר המחשק לא מושלם, אני מקווה  שה-DLC והעדכונים ימלאו את החלל הריק.