Decay of Logos הוא משחק אידני ופנינה נסתרת, שמרגיש כמו שילוב בין Dark Souls ו-Legend of Zelda – ונראה טוב בהתאם. מה שמפתיע הוא שהצוות המפתח מונה ארבעה מפתחים בלבד.

זכיתי להזדמנות הייחודית לשבת עם ריקארדו טיישירה (Ricardo Teixeira) מ-Amplify Creations, אחד המפתחים שעובדים על המשחק, ולקחת תורות בלתקוף את הסכנות הרבות של הדמו של Deacy of Logos.

לעוד אודות איך צוות כזה קטן היה מסוגל להפיק כזה משחק מרשים, תנו מבט בטריילר מאחורי הקלעים מטה.

גיבורת הסיפור אדה נלחמת כמו Witcher

כשרק התחלנו את הדמו, טיישירה שלט בגיבורה אדה (Ada) והציג את מערכת הקרב של Decay of Logos. המשחק משחק בדומה להרבה ממשחקי ה-souls-like הנפוצים כיום, אבל גם נותן וייב חזק של Witcher.

טיישירה הראה לי איך אדה יכולה לבצע התקפות מהירות עם הנשקים שלה. בעוד שהתקפות אלה יכולות להרתיע את האוייבים, הם מסוגלים להתאושש מהן מהר ולתקוף חזרה.

לשמחתנו, אדה זריזה ויכולה לחמוק הצידה כדי להתחמק מהתקפות. טיישירה הסביר שהכי טוב להתחמק מסביב לאויבים ולתקוף אותם מאחורה, מכיוון והיריבים הגדולים יותר יכולים לגרום לנו למלא נזק.

מלבד התחמקויות, אדה יכולה להתגלגל ולהשתמש עם הדיפות עם הנשק שלה כדי לחדור דרך ההגנות של האויבים שלה.

Decay of Logos combat

לאדה יש עוד טריק בשרוול – קסמים. עם קסמים אלה מגיע גם מחיר כבד: מאחר ואין מאנה ב-Decay of Logos, כל פעם שאדה מטילה קסם, היא משלמת עליו בנקודות חיים.

בדמו, ראיתי קסם דחיפה, שיכול להעיף חפצים רחוק באמצעות משב של רוח, בדומה לסימן Aard של משחקי The Witcher.

חברכם הטוב ביותר הוא דישון

העלילה של Decay of Logos היא סיפור נקמה. למזלכם, אתם לא תהיו בודדים במסעכם אחר צדק. אחד הפיצ'רים המרכזיים ב-Decay of Logos הוא הדישון (או אייל קנדי) הקסום שמלווה את אדה לאורך מסעה.

לדישון יש שלל שימושים, הראשון מתוכם הוא להחזיק את החפצים שלכם. בשונה מגיבורים אחרים בז'אנר, לאדה אין תיק ללא תחתית. למען האמת, אין לה תיק בכלל, ויכולה אך ורק לסחוב את החפצים שהיא שמה על עצמה. בכך שאין לה תיק, כל מה שאדה שומרת עמה יופיע גם על המודל של הדמות שלה, כולל שיקויים, נשקים, ועוד חפצים. את כל שאר החפצים שאתם עשויים למצוא לאורך המסע אתם תצטרכו להשאיר בתיקים שעל האוכף של הדישון.

Decay of Logos elk

הדישון יכול לעזור לכם לפתור פאזלים סביבתיים. הוא יכול לפתוח דלתות, להזיז חפצים, ויכול לעזור לכם לעבור איזורים מסויימים. לא יהיה קל לקבל ממנו עזרה, משום שתצטרכו להתחבר עם הדישון כדי לאט לאט לזכות באמון שלו.

במהלך הדמו, טיישירה הציע שאני ארים פרי ואאכיל אותו לדישון. ההאכלה שלו העלתה את השמחה של הדישון כדי שהוא יבטח בי מספיק כדי לתת לי לרכב עליו.

לקחתי את הדישון לסיבוב, אבל מהר מאוד נזרקתי ממנו אחרי שהתקרבתי יותר מדי ליריבים. לדישון יש מד פחד שמתמלא מהר כשיריבים נמצאים בסביבה. טיישירה הסביר ששחקנים יהיו מסוגלים למנוע מהמד להתמלא כשהם יהפכו לחברים קרובים יותר של הדישון.

לא סלחני כמו Dark Souls

אחת ההשראות ל-Decay of Logos היתה סדרת Dark Souls, והמשחק אכן לוקח הרבה מהסדרה. ליריבים יהיה יתרון מספרי והם יפגעו בכם חזק יותר משאתם תפגעו בהם, וגם טיישירה וגם אני מתנו לא מעט פעמים במהלך הזמן שלנו עם הדמו של Decay of Logos.

אבל כשאדה מתה, היא לא בדיוק מתה. היא מתעוררת מחלום בלהות במחנה האחרון שבו היא ביקרה. המחנות הללו מתנהגים בדומה למדורות ב-Dark Souls.

Decay of Logos enemies

המוות הוא עוד פחות סלחני מזה. לאחר מוות, כל התכונות של אדה יחלשו עד שהיא תוכל לישון כמו שצריך לאורך לילה. לרוע המזל, יריבים גם יכולים להפריע לכם בשינתכם, ובכך לגרור אתכם לעוד קרב.

סגנון יפהפה שמזכיר את Studio Ghibli

זה לא סוד ש-Decay of Logos שואב מהסגנון של Princess Mononoke ושאר סרטי Studio Ghibli.

לכל פרט במשחק יש נגיעה של קסם אפל, וזה מאוד קוסם לי. המפה שבה יצא לנו לטייל הכילה יריבים שנראים כמו בצלים עם שיניים. מלחיצים, אבל חמודים.

הוא גם אכלס יריבים שנראים כמו בני אדם שנהפכו לעץ. טיישירה מסביר שהיצורים הללו היו פעם בני אדם, ושזה מאוד טרגי עבור הגיבורה שלנו אדה להצטרך להרוג אותם.

מאוחר יותר, במבוך מגדל שאותו יצא לנו לחקור, ראינו עוד דוגמא לקסם האפל של Decay of Logos בפעולה. כשאדה מחפשת את בני המלך כדי לנקום את נקמתה, היא נתקלת באחד מהם שנשלט על ידי מכשף אמן בובות.

Decay of Logos exploration

בקרב הבוס של המבוך הזה, שחקנים ילחמו בנסיך אחוז הדיבור שנע כמו בובה בידי המכשף. הדמו של Decay of Logos היה די אינטנסיבי, אז לא הצלחנו להגיע עד החלק הזה.

האנימציות עצמן נראות מצויין, הודות לעבודה המדוייקת של הצוות הקטן ב-Amplify Creations. אם צפיתם בטריילרים מוקדמים של המשחק, אתם בוודאי ראיתם בעצמכם כמה מרשים נראה הנסיך אחוז הדיבוק והאנימציה שלו.

עוד דוגמא מצויינת לעבודה הקשה שנעשתה על המשחק היא העובדה שב-Decay of Logos לא יהיו טעינות בין איזורים. אנחנו נהיה מסוגלים ללכת מאיזור אחד במפה עד הקצה השני מבלי לטעון בכלל. למשחק יש גם מרחק ציור מרשים, ויכולנו לראות את מבוך המגדל מרחוק מאוד.

Decay of Logos enemies

אני נהניתי מאוד עם הדמו של Decay of Logos. יש לי תקוות גדולות למשחק – האנימציות היו חלקות, העולם נראה רחב, ומערכת הקרב כיפית. הכל עוד יותר מדהים בהתחשב בזה שהכל נעשה בידי צוות של רק ארבעה מפתחים.

Decay of Logos עתיד לצאת ל-PC, PlayStation 4, Xbox One ו-Switch מתישהו בשנה הבאה.