בנדא, יבואנית מותגי הטכנולוגיה, משיקה בישראל את מוצרי DJI החדשים לחורף 2019 – רחפן ה-Mavic Mini ורובוט חינוכי מדליק העונה לשם RoboMaster S1.

DJI, למי שעדיין לא מכיר, היא יצרנית טכנולוגיה סינית הנחשבת לאחת מהיצרניות המובילות בעולם, אם לא המובילה, בתחום של רחפנים המשמשים לצילום אווירי וצילומי וידאו. בנוסף ליצור רחפנים, מייצרת DJI גם מצלמות אקסטרים, גימבלים, פלטפורמות תעופה, בקרות טיסה, ועוד. למעשה, נכון לעכשיו, רוב השליטה בשוק הרחפנים העולמי נמצאת בידי DJI.

בחודש שעבר יצא לנו לקחת חלק באירוע ההשקה אותו יזמה חברת בנדא – היבואן הרישמי של DJI בישראל וזכינו לראות ולהתנסות בשני המוצרים החדשים ביותר שלה.

רובוט אחד לשלוט בכולנו

בשנים האחרונות DJI היתה הספונסור הראשי של תחרויות ה-RoboMasters, תחרות רובוטים המתקיימת פעם בשנה ומציבה אחת מול השניה קבוצות רובוטיקה ממכללות ואוניברסיטאות מרחבי העולם בקרב רובוטים שמזכיר משחקי יריות מקוונים.

RoboMaster S1 הוא רובוט לימודי חדש מבית DJI. הערכה מגיעה עם מגוון חלקים וחיישנים, ומאפשרת לנו להרכיב רובוט משלנו למשימות שונות וכך ללמוד ולהתנסות בתכנות וברובוטיקה.

ה-RoboMaster S1 הוא רובוט שפותח בהשראת תחרויות ה-RoboMasters, ובהתאם לכך מציג מצבי פעולה אינטרקטיבייים ברוח התחרות – מצבי שחקן בודד כמו אימון קליעה ואימון מירוץ, ומצבי משחק מרובי משתתפים כמו מירוץ, Free For ALL – מצב בו מספר רובוטים נלחמים זה בזה בעזרת שימוש באלומות אינפרה-אדום או כדורי ג׳ל, ומצב כיבוש בו הרובוטים מחולקים לשתי קבוצות, לכל קבוצה מבצר משלה וניצחון מושג על ידי כיבוש ושליטה במבצר של הקבוצה היריבה.

פרט למצבי המשחק האינטראקטיביים, ה-RoboMaster S1 מציע גם חוויה לימודית. הרובוט מצוייד ב-31 חיישנים המקנים לו יכולות זיהוי סביבה וכן יכולת זיהוי של פגיעות. הרובוט כולל גם רובה אינפרה-אדום ורובה כדורי ג'ל ומצלמה. על ידי שימוש בחיישנים השונים ה-S1 יכול להשתמש "ישר מהקופסה" בתכונות הבאות: עקיבה אחרי קו, זיהוי סמנים – זיהוי אותיות וסמלים ויזואליים, מצב עקיבה – עקיבה אחרי עצם בשדה הראיה של המצלמה, זיהוי מחיאת כף, זיהוי מחוות ידיים בדומה למצוי בחלק מרחפני DJI, וזיהוי של יחידות S1 אחרות. על ידי שימוש בתכונות הללו, ניתן לתכנת את ה-S1 לבצע מטלות ופעולות שונות די בקלות.

משתמשים מתקדמים יותר ימצאו עניין ביכולת להתממשק לבקרים ולחומרת צד שלישי ופיתוח יכולות מתקדמות יותר על ידי תכנות באמצעות Scratch 3.0 או Python. למשתמשים תהיה גם גישה ל-Road to Mastery – סדרת קורסים מבית DJI שמטרתה לימוד שפות תכנות ומבוא לתחום הרובוטיקה. סך הכל מדובר במוצר מעניין שיכול בהחלט להוות שער כניסה לעולם התכנות והרובוטיקה.

בשורה התחתונה, ה-RoboMaster S1 די מדליק גם בתור צעצוע וגם בתור עזר לימודי, DJI ללא ספק נכנסת לעולם הרובוטים הלימודיים בסערה ואמנם יש שם לא מעט מתחרים קשוחים כמו לגו ואפילו שיאומי אבל נראה שמדובר כאן ברמה אחרת לגמרי. ה-RoboMaster S1 זמין לרכישה בארץ.

מרחף כמו פרפר, מתוחכם כמו מטוב קרב

המוצר השני שהושק הוא רחפן ה-Mavic Mini של DJI. זהו הרחפן הקטן והקל ביותר בקטלוג הרחפנים של DJI, והוא מביא איתו בשורה למשתמש הביתי שמעוניין ברחפן קטן, קל (פחות מ-250 גרם) , פשוט לתפעול, ובעל יכולת צילום טובה. לא פחות חשוב מכך, הוא בעל זמן טיסה מקסימלי של כ-30 דקות.

כמו אחיו הגדולים יותר גם ה-Mavic Mini מתקפל וכך נח יותר להתנייד עימו גם לטיולים. הוא מכיל טכנולוגיית geofencing למניעת טיסה מעל מקומות אסורים וחזרה אוטומטית במקרה של אובדן קשר עם הבקר או סוללה מתחת לרמה קריטית.

ה-Mavic Mini מצוייד במצלמת 12 מגה פיקסל וחיישן של 1/2.3 אינץ׳ שמספק תמונות סטילס מרהיבות ווידאו באיכויות של 2.7K ב-30 פריימים לשנייה או 1080P ב-60 פריימים לשנייה. המצלמה מיוצבת על ידי גימבל ממונע עם שלוש דרגות חופש שמייצב את התמונה ומבטיח חווית צילום חלקה ואיכותית.

יחד עם ה-Mavic Mini הושקו גם אביזרים חדשים וייחודיים שמאפשרים לטייסים למצות את הרחפן בצורה הטובה ביותר- מגן מדחף 360 מעלות, בסיס לטעינת הרחפן, תיק נשיאה ייעודי, ערכת מדבקות לעיצוב הרחפן, מתאם snap לחיבור מסך ותחנת טעינה ניידת לסוללות.

ה-Mavic Mini יושב בנקודה נהדרת של מחיר נגיש ופיצ׳רים נהדרים, הוא מצויד במצלמה איכותית והכי חשוב הוא באמת רחפן שתוכלו לקחת איתכם לכל מקום מבלי לשבור את הגב. יש רחפנים קטנים יותר אבל לא כל כך מתוחכמים ויש גדולים ומשוכללים יותר אבל לא כל כך ניידים; ה-Mavic Mini ללא ספק נכנס לרשימת המתנות שהייתי שמח לקבל השנה.