המפתחת DJI היא מהחזקות ביותר בשוק הרחפנים האזרחיים, הן מבחינת יכולות התעופה של הרחפנים שלהם והן מבחינת איכויות הצילום ובכלל, המצלמות שלהם. עם הרחפן החדש שלהם, ה-DJI Air 2S, נראה שהם שברו את השיא.

אז מה יש ל-DJI Air 2S להציע לנו שלא שמענו עליו או ראינו קודם לכן? לטענת DJI, זו מצלמה מעופפת שיש בה הכל; יכולות צילום מהאיכותיות ביותר שקיימות כיום בשוק, זמן תעופה ארוך, ואיך לא, תוכנות מובנות ליצירת תוכן שיעשו לכם חיים פשוטים ונוחים.

הרחפן מצוייד ביכולות לכידת וידאו באיכות גבוהה תודות לחיישן ה-one-inch ומצלמת 20 מגה-פיקסל המאפשרים להפיק וידאו באיכות 5.4K ב-30 פריימים לשנייה או 4K ב-60 פריימים לשנייה. נוסף לאלו, ניתן לעשות תקריב של עד פי 4 ועדיין לשמור על איכות 4K של מה שנצלם.

ה-DJI Air 2S מגיע גם עם כמה פיצ'רים מעניינים. לדוגמה, ה-MasterShots, פיצ'ר שמאפשר לנו לתת לרחפן תוכנית תעופה שהוא נצמד אליה ונותן לו לבחור לבד מבין מודים שונים של צילום (רוחבי, פורטרייט וקרבה) ומתחיל להקליט. המטיס יכול לבחור תמה שונה בזמן הפעולה עבור הוידאו שאותו ירצה ליצור.

פיצ'ר מגניב נוסף הוא ה-FocusTrack, שמאפשר לנו כמשתמשים לסמן לרחפן מהו האובייקט עליו נרצה להתמקד בכך שנצייר באפליקציה מרובע על האובייקט, נבחר את מסלול הטיסה מעליו, וכן נבחר באחת משלוש אופציות צילום. האופציה הראשונה היא אופציית ה-ActiveTrack 4.0 שמוצאת את האובייקט, מתמקדת בו ומשאירה אותו קבוע בפריים. האפשרות השנייה, Spotlight 2.0, נותנת לנו להטיס את הרחפן בעצמנו בזמן שהוא מתביית על האובייקט. בעזרת האופצייה השלישית והאחרונה, Interest 3.0, הרחפן ירחף באופן אוטונומי בסביבת האובייקט שנרצה לצלם.

אם אתם מתים לראות את הסביבה שלכם ממבט-על אך יש לכם פחד גבהים, ה-Hyperlapse הוא כנראה הפיצ'ר שתעופו (או תרחפו?) עליו. פיצ'ר זה נותן לנו להביט בסביבה שלנו מלמעלה הצורה הכי רחבה שיש, ברזולוציית 4K. כמובן, הפיצ'רים הנזכרים לעיל הם רק מדגם ממה שיש ל-DJI Air 2S להציע.

על פי DJI, טווח הקליטה של הרחפן יכול להגיע עד כ-12 קילומטרים, אך דבר זה מותנה, כמובן, באזורי קליטה, איזורים פתוחים ללא שיבושים או מפגעים שעלולים להפריע או לפגוע ברחפן עצמו. זמן החיים של הסוללה כאשר מזג האוויר לא מלווה ברוחות חזקות במיוחד עומד על כחצי שעה, אך אם זה לא מספיק לכם תוכלו לקנות מספר סוללות ומטען שיכול להטעין אותן במקביל, יחד עם עוד אבזרים כמו פילטרים שיעזרו לכם לצלם גם בתנאי תאורה קיצוניים.

dji air 2s

אני בעצמי הטסתי רחפן אחד בחיי והתרשמתי לטובה מכך, אם כי לא היה מדובר ברחפן משוכלל כמו זה ש-DJI מציגה כאן. נדמה שנעשתה עבודה רבה הכוללת התייחסות רצינית לזהות המשתמשים וצרכיהם. בלי ספק, יהיה מעניין לחוות בעצמי את יכולותיו של DJI Air 2S.