DJI, למי שלא מכיר, היא החברה המובילה בעולם בתחום הרחפנים האזרחיים שהצליחה ליצור רחפנים ברמה הגבוהה ביותר במשך 15 שנות קיומה. השבוע היא חשפה את הרחפן החדשני הנקרא FPV (קיצור ל-First Person View) שמשלב תצוגה מנקודת מבט מגוף ראשון של הרחפן, מהירות של רחפני מירוץ, יכולות צילום מרהיבות, טכנולוגיות בטיחות ושידור מהמובילות של DJI, והיכולת להטיס את הרחפן עם יד אחת.

הרחפן החדשני מציע סטנדרט חדש ומרשים בעולם הרחפנים וזאת לאור העובדה שהוא מציע שליטה איטואיטיבית באמצות יד אחת, ובנוסף לכך מצבי הפעלה שונים כדי להתאים את התנהגות הרחפן לניסיון של המטיס.

מערכת השליטה ברחפן כוללת משקפיים, שלט ייעודי, ושלט אינטואיטיבי שמאפשר לשליטה בעזרת תנועת כף היד. לרחפן מנועים בעלי יכולות ביצוע ומהירויות גבוהות, ממשק פשוט ונוח למשתמש ותוספי הבטיחות החדישים המאפשרים שליטה ברמה גבוהה.

DJI FPV מראה את העולם בצורה חדשה באמצעות טכנולוגיית שידור ב-HD, שמאפשרת למטיסים לראות באופן חד וברור ובטווח ארוך ללא עיקובים בתקשורת דרך המשקפיים הייעודיות של הרחפן. מנועי המירוץ המתקדמים מאפשרים לכם לחוות מגוף ראשון את הרחפן טס במהירות של עד 140 קמ"ש ותאוצה מ-0 ל-100 בשתי שניות בלבד, שזה מאוד מרשים.

מערכת ה-FPV מאפשרת למטיס לראות דרך עדשת המצלמה של הרחפן כמעט ללא השהיה (low-latency) ובאיכות גבוהה וזאת הודות ל-O3, שהוא הדור השלישי של טכנולוגיית ה-OcuSync של DJI. טכנולוגיה זו מציעה טווח שידור של 10 ק"מ (ללא הפרעות), דילוג תדרים למיטוב התקשורת, קצב העברת מידע של 50Mbps, ושיטות חדשניות להתגברות על הפרעות.

dji fpv

הטכנולוגיה הזו, שמציעה טווח גדול שידור ואמינות גבוהה, תומכת בצילום וידאו 4K בתדירות גבוהה של 60fps, ביחד עם יציבות מדהימה הודות לטכנולוגיית RockSteady. עם זאת, הרחפן מציע מספר מצבי צילום – במצב High-Quality ניתן לקבל תמונה ברזולוציה של 1440x810p ב-60 פריימים לשניה בעדשה רחבה של 142 מעלות FOV (קיצור ל-Field of View), או 50 פריימים לשניה ו-150 מעלות FOV, במצב זה העיכוב נמוך מ-40 מילישניות.

במצב Low-Latency הינו מצב בו ניתן להעלות את כמות הפריימים לשניה לקבלת סרטונים בעלי מראה סינמטי, עם השהיה נמוכה מ-28 מילישניות. במצב זה הרזולוציה הינה 1440x810p עם עדשה רחבה של 142 מעלות FOV עם 120 פריימים לשניה, או 100 פריימים לשניה ב-FOV של 150 מעלות.

Audience mode הינו מצב בו המטיס משתף את נקודת המבט של הרחפן שהוא רואה עם עד שמונה משקפי מטיסים כך שצופים יכולים לחוות את הטיסה מבלי להטיס את הרחפן.

המצלמה מותקנת על גימבל בעל ציר אחד שמאפשר יציבות בזמן תמרונים מורכבים ותנועתו האנכית מאפשרת זוויות צילום ייחודיות. טכנולוגיית ה-Rocksteady המצויינת מייצבת תמונה רועדת ומבטלת את אפקט ה-Rolling Shutter כשמצלמים במהירות גבוהה.

תוכנת תיקון תמונה פנימי מתקן עיוותים כגון "עין הדג" שמאוד מזוהה עם צילומי גוף ראשון. בנוסף, המטיס יכול לבחור לצלם בהילוך איטי (x4) ברזולוציה של 1080p ובתדירות של 120 פריימים לשניה.

dji fpv

הרחפן בנוי כדי להנגיש אותו למטיסים מנוסים מצד אחד, ומצד שני גם כאלה שמעולם לא הטיסו רחפן מימיהם. הוא מגיע עם שלושה מצבי טיסה בדרגות שונות כדי ללוות את המטיס מהרמה הפשוטה ביותר עד לרמת האקסטרים.

מצב התעופה N, שמייצג את המילה Normal, הוא הנגיש ביותר והוא דומה לשאר רחפניה של DJI. מצב זה מאפשר ריחוף במקום בשימוש ב-GPS ו-VPS (שזהו מיקום ויזואלי על בסיס חיישן מרחק בתחתית הרחפן). מצב זה מאפשר לזהות מכשולים בקידמת הרחפן ולהזהיר את המטיס להאט ולהזיז את הרחפן לאיזור ללא מכשולים. במידה והמטיס לא מקשיב להנחיות, הרחפן יעצור בעצמו.

מצב התעופה M, שמייצג Manual, לוקח שליטה מלאה על הרחפן והוא מיועד למטיסים מנוסים יותר. במצב זה החיישנים כבויים וכך גם יכולת הריחוף העצמי.

מצב התעופה S, שמייצג את המילה Sport, הוא הכלאה בין N ובין M. זה אומר שהוא מאפשר את יכולות התנועה הדינמיות של מצב M, עם רכיבי בטיחות חשובים של מצב N. מצב זה הוא נקודת המפגש בין שני המצבים הקודמים ונועד לתת למטיסים יכולת להתפתח ולגלות טפח נוסף ביכולות ה-FPV ולהתרגל אליהן.

מנגנוני הבטיחות החדישים של DJI כוללים בלימת חירום וריחוף, כדי להפוך את חווית ההטסה לבטוחה יותר, ופחות מאיימת למטיסים חדשים. בנוסף, הרחפן מגיע עם GPS ומערכת שמתריעה מפני הגבלות תעופה באיזורים מסויימים כדי למנוע סכנות תעופתיות. מעבר לכך, הרחפן מגיע עם מקלט ADS-B לצורך הזהרת המטיס כשיש כלי תעופה מאויישים בסביבה.

מרכיב חשוב נוסף ברחפן עתיר טכנולוגיה זה הוא Failsafe Return to Home, מערכת זו אחראית על החזרת הרחפן ל"בית" שלו בלחיצת כפתור או במידה והתקשורת בין הרחפן ובין המטיס נקטעה מסיבה כזו או אחרת.

מחיר הערכה הבסיסית באתר של DJI הינו 1,299$ (5249 ש"ח בארץ) והיא כוללת את רחפן ה-FPV, שלט סטנדרטי, משקפיים, סוללה אחת, והכבלים הדרושים. ערכת תוספות בעלות של 299$ (1199 ש"ח) כוללת 2 סוללות חכמות ו-Hub טעינה לכל הסוללות. אופציית השלט האינטואיטיבי המאפשר הטסה עם יד אחת נמכרת ב-199$ נוספים.