ההכרזה האחרונה של DJI, שנעשתה בעזרת סרטון סינמטי יפהפה, הציגה רחפן חדש בשם Avata, אשר עובד יחד עם משקפיים חדשות בשם DJI Goggles 2 (להבדיל מ-DJI Goggles V2, שאלו המשקפיים הישנות של DJI), ומצטרף לרחפן ה-FPV הנוכחי של החברה, אך עם כיוון יותר סינמטי.

למי שלא יודע, רחפן FPV (או First Person View או גוף ראשון) הם רחפנים שמאפשרים לכם לקחת את יכולות הצילום שלכם לשלב הבא עם שליטה מלאה ברחפן ללא עזרה או הגנה, ולראות מגוף ראשון דרך המשקפיים הכלולות את מה שהרחפן רואה (ממש כמו טייסי מזל"טים).

אז אם זה משהו שאתם רוצים להיכנס אליו אני מציע לכם לחקור קצת כי זה מסוכן ולא פשוט, אך DJI יודעים זאת ולכן לאחר שהם הוציאו רחפן FPV לפני כשנה הם החליטו להוציא רחפן FPV נוסף שנועד יותר למתחילים, והוא סלחן יותר למשתמשים מתחילים, כמו לדוגמה הפיצ'ר החדש שנקרא "מצב צב" אשר יכול להפוך את הרחפן אם וכאשר (כי כנראה שיקרה לכם הרבה) הרחפן נופל ומתהפך על גבו.

DJI Avata

סוג הרחפן נקרא "Cinowhoop", הוא קטן יותר וקל יותר מקודומו (בגודל של 180×180×80 מ”מ ובמשקל של 410 גרם) והוא בנוי עם מגני פרופלרים מובנים וחיישנים מובנים בחלקו התחתון בשביל להמינע ממכשולים ואפשרות לטיסה נמוכה במיוחד. מאחר והוא סינווופ (Cinowhoop), ה-Avata עוצב כך שיהיה לו את המהירות והזריזות של רחפן מרוצים אך עם יצוב וטכנולוגיה שיכולה לצלם וידאו חלק ובאיכות גבוה.

כמו רוב רחפני Cinowhoop אחרים, רחפן זה יכול לרחף ולהאיץ ולעבור דרך מקומות צפופים וקטנים מאוד בכדי לצלם וידאו וחיי הסוללה שלו הם עד 18 דקות לפני שצריך להחליף סוללה. קחו בחשבון שזה זמן אופטימלי אך מאוד מרשים יחסית לשאר הרחפנים מסוגו. המצלמה של ה-Avata מצוידת בחיישן CMOS של 1/1.7 אינצ' עם 48 מגה-פיקסל, בעל צמצם f/2.8 ועדשה רחבה עם זווית צילום של 155 מעלות. הרחפן יכול להסריט וידאו ברזולוציית 4K ב-60 פריימים לשניה או 2.7K בעד 120 פריימים לשניה (עם משקפי ה-DJI Goggles V2) יחד עם טכנולוגיות ייצוב הצילום RockSteady 2.0 ו-HorizonSteady של DJI. אם כל זה לא מספיק לכם, הוא גם מגיע עם זיכרון פנימי של 20GB קח שאם שכחתם להביא את הכרטיסי זיכרון שלכם אתם לא חייבים להתבאס ולחזור הביתה.

DJI Avata Goggles 2 and motion controller

בדומה לרחפני FPV אחרים בשוק, ה-AVATA בנוי עם דגש על מהירות הטיסה, כשהוא יכול להגיע לעד 8 מטר/שניה במצב רגיל, 14 מטר/שניה במצב ספורט ועד 27 מטר/שניה במצב ידני, עם טווח טיסה של עד 11.6 ק”מ, כאשר חיבור DJI O3+ האלחוטי של החברה מאפשר חיבור למשקפי ה-DJI Goggles 2 מרחק של עד 10 ק”מ עם זמני שיהוי נמוכים במיוחד.

בעוד אתם יכולים לשלוט ברחפן בעזרת שלט ה-DJI FPV Controller 2 שמגיע עם הדגם הקודם של רחפן ה-FPV של החברה ומשקפת ה-DJI Goggles V2, הוא נועד לשימוש בעזרת המשקפת החדשה שלהם ה-DJI Goggles 2 אשר מביאה איתה וידאו שיפור טכנולוגי באיכות הצפייה של המשתמש בעזרת שני מסכי micro-OLED חדים יותר מקודמן וגם אפשרות לשלוט בדיופטר שלהן, קח שאנשים עם ליקוי ראיה יוכלו להשתמש בהן ללא המשקפי ראייה שלהם. בנוסף, המשקפיים החדשות יכולות לשתף את מה שהרחפן משדר בצורה אלחוטית דרך טלפון או למחשב שלכם בשביל חווית צפייה מיוחדת.

כמו שהזכרתי קודם, תוכלו לשלוט ברחפן גם בעזרת שלט התנועה המיוחד של DJI, שנותן למטיס אפשרות לבצע מהלכי טיסה מורכבים עם יד אחת בלבד בצורה יחסית אינטואטיבית, אך קחו בחשבון שתוכלו להשתמש בו רק במצב טיסה רגיל או ספורט ולא ידני.

DJI Avata Pro View Combo

רחפן ה-DJI Avata החדש של DJI זמין למכירה במחיר של 629 דולר, בארץ הוא זמין למכירה כחלק מערכת הקומבו DJI Avata Pro-View המגיעה עם משקפי ה-DJI Goggles 2 ובקר ה- DJI Motion Controller במחיר של 5699 ש”ח או 1388 דולר.

יהיה ניתן לרכוש בנוסף את ערכת ה-Fly More, הכוללת צמד סוללות ורכזת טעינה במחיר של 1099 ש”ח, סוללה נוספת במחיר 599 ש”ח ועמדת טעינה נפרדת במחיר של 249 ש”ח.