אוזניות ה-Razer Hammerhead TWS X מכוונות לקהל הגיימרים הניידים, ומגיעות עם מצב גיימינג שמוריד את זמן העיכוב של האוזניות ל-60ms בלבד לחווית גיימינג אלחוטית מוצלחת, אך מלבד כך חסרים פיצ'רים רבים שניתן למצוא גם באוזניות זולות יותר.

אוזניות גייימינג לטלפון זה כבר מזמן לא רעיון מפתיע, שכן ככל שעובר הזמן כך עולם הגיימינג במובייל מתפתח יותר ויותר, ומה שפעם היה שוק קטן מצומצם, הפך היום למפלצת ענקית שמגלגלת מליוני דולרים בכל יום, עם טלפוני גיימינג יעודיים ומעבדים בעלי יכולות גיימינג מתקדמות.

ה-Razer Hammerhead TWS X הן אוזניות אלחוטיות שיושבות בתוך האוזן ומגיעות עם פיצ'ר חדש שנקרא מצב גיימינג. מטרת הפיצ'ר היא להוריד את ההשהייה של השמע לוידאו שעל המסך כך שלא יהיו lagים בזמן משחק. "מה? אבל לבלוטות' יש השהייה מאוד גבוהה וזה לא מתאים לגיימיג!" נכון, אבל רייזר הפעילו את הקסם שלהם והצליחו להוריד את ההשהייה ל-60ms בלבד. אז האם האוזניות באמת מצליחות לתת חווית משחקיות כמו שרייזר מבטיחים?

Hammerhead TWS X Headphones case

בסגנון של איירפודס אבל ממש לא

העיצוב של האוזניות הללו מזכיר קצת את העיצוב של ה-Apple Airpods, האוזניות עצמן מונחות בתוך האוזן שלכם ולא נכנסת לתוכה עם גומי כמו ברוב האוזניות שקיימות בשוק היום, עם מטרה שהן ישבו שם בצורה נוחה ולא יפריעו לכם. מהאוזניות עצמן יוצא מקל שאמור לעזור להחזיק את האוזניות בתוך האוזן.

אחת מהבעיות עם העיצוב של ה-Razer Hammerhead TWS X, זה העובדה שבגלל שהן לא נכנסות אל תוך האוזן שלכם הן נותנות לרעשים חיצוניים להיכנס וגם למוזיקה או מה שאתם שומעים/משחקים באותו רגע גם זולג החוצה. זה פחות נוח, אבל אני חייב לציין שלמרות שרעשים חיצוניים כן נכנסים אל האוזן שלכם, איכות השמע לא נפגעת והן כן נשמעות טוב.

Hammerhead TWS X Headphones iPad

לרוב, האוזניות עצמן מצליחות להחזיק את עצמן בתוך האוזן מבלי שיפלו אך מאחר והן רק באות בגודל אחד זה ממש תלוי בצורת וגודל האוזניים שלכם. בזמן הליכה מהירה או ריצה מצאתי שהן כן נוטות ליפול לי אז אני לא ממליץ לעשות איתן פעילויות ספורטיביות, אבל אי אפשר לומר שהן מיועדות לכך.

מארז הטעינה יחסית גדול לעומת שאר המארזי טעינה של אוזניות שאני מכיר. הוא עשוי מפלסטיק ויש לו חיבור USB Type-C בחלקו התחתון. המארז לא מגיע עם אפשרות של הטענה אלחוטית ויש לו נורת חיווי מקדימה שבעזרתה אפשר להבין מה רמת הטעינה של המארז בהתאם לצבע הנורה (אדום, כתום או ירוק).

Hammerhead TWS X Headphones lights on

פשטות זה שם המשחק

בשביל לשלוט בשמע שלכם, תוכלו להשתמש בפקודות מגע עם האוזניות עצמן. תוכלו להפעיל ולעצור את השיר שמתנגן על ידי לחיצה אחת על אחת האוזניות (ימין או שמאל), לדלג על שיר ואף להפעיל אותו מחדש. קחו בחשבון שצריך להחזיק את האצבע שלכם על האוזנייה יותר מלחיצה. את כל הפקודות הללו תוכלו לשנות ולהתאים על פי רצונכם באפליקיצה היעודית של רייזר שנקראת Razer Audio, שכמובן זמינה להורדה בחינם למכשירי אנדרויד ובאפל.

אם כבר הזכרתי את האפליקציה, האמת שהיא די נוחה למשתמש. תוכלו לשנות את ה-EQ (אקוויליזר) בהתאם למספר מצבים מוגדרים מראש (אבל אני לא יכול לומר שהרגשתי שינוי משמעותי באף אחד מהם) וכמובן תוכלו להתאים את EQ בעצמכם בהתאם לאיך שאתם אוהבים את הסאונד שלכם.

Hammerhead TWS X Headphones app

סאונד בסיסי עם במת שמע רחבה

הסאונד הוא מאוד בסיסי, ולמרות זאת אני יכול לומר לטובה שלאוזניות יש במת שמע רחבה מספיק בשביל לעשות הפרדה נקייה בין הקולות לרוב הכלים. השמע לא ממש חזק, שזה הגיוני מאחר וה-Razer Hammerhead TWS X מעוצבות בכדי שיכנס רעש סביבה אל תוך האוזן שלכם בזמן שאתם מקשיבים לשיר האהוב עליכם או מביסים את האויבים בגנשין אימפקט.

צלילי הבס לא עוצמתיים במיוחד מאחר ואין אטימה מוחלטת, אך הוא גם לא הכי גרוע ששמעתי והוא מועבר בצורה די נקיה. אם אתם מהאנשים שאוהבים את העוצמת השמע שלכם מאוד גבוה, קחו בחשבון שברגע שמגבירים למעל ל-80% עוצמה יש דיסטורשן מעצבן בנמוכים ובבס. האוזניות תומכות בקודקים הרגילים של SBC וכמובן גם בפורמט באיכות יותר גבוהה של AAC.

יחזיקו לכם לרוב היום

אורך חיי הסוללה של ה-Razer Hammerhead TWS X לא רע אבל גם לא מרשים במיוחד, הן מחזיקות מעמד כ-6 שעות עם עוצמה מלאה ועם תאורת האוזניות פועלת, שזה לא רע לאוזניות מכל סוג שהוא אך גם לא הכי ארוך שיצא לי לבדוק. יחד עם מארז הטעינה, תוכלו להטעין אותן כ-3 פעמים כלומר הן יחזיקו כ-24 שעות לפני שתצטרכו להטעין את מארז הטעינה שלהם. על פי בדיקה שלי, הטענה של האוזניות מ-0% ל-100% בתוך מארז הטעינה לוקח כשעה. אז קחו את זה בחשבון לפני שאתם יוצאים מהבית.

Hammerhead TWS X Headphones switch

השהייה נמוכה אך לא מספקת

ה-Razer Hammerhead TWS X הן למעשה אוזניות יחסית פשוטות, שמה שמבדיל אותן מרוב האוזניות בשוק הינו מצב הגיימינג שמכוון לקהל יעד מוגדר של גיימרים שצריכים lag נמוך לסאוד בשביל חווית הגיימינג שלהם. יחד עם זאת, ישנם הרבה פיצ'רים יחסית בסיסיים שחסרים בהן, שניתן למצוא אפילו באוזניות זולות יותר כמו ה-Jabra Elite 3 שסיקרנו וחווית השמע בהן יותר טובה.

אז אם חשוב לכם השהייה נמוכה של סאונד בעודכם משחקים בדרכים וזה הדבר הכי חשוב לכם באוזניות, כנראה שאלו האוזניות בשבילכם. אבל אם חשובה לכם חווית סאונד טובה, התאמה חזקה לאוזניים ושהן ישארו שם… כנראה שהייתי מסתכל על אוזניות אחרות.

אוזניות ה-Razer Hammerhead TWS X הן אוזניות תקציביות מהסדרה של Hammerhead. ישנה את הגרסה היותר יקרה שלהן ה-Hammerhead Pro אשר באות עם שלל פיצ'רים שונים אשר מאוד חסרים באוזניות וחומרים קצת פחות איכותיים, אך בהתאם למחיר שלהן, כ-399 ש"ח, הן אכן נותנות את המצופה מהן.

אוזניות Razer Hammerhead TWS X סופקו ע"י בנדא מגנטיק בע"מ, יבואנית Razer.