ה-Razer Kraken X Lite הן אוזניות שלא באות להתחכם. הן קלות, נוחות ומניבות סאונד מעולה במחיר של פלאפל לכל המשפחה. מצד שני אם אתם מחפשים שליטה גדולה יותר או פיצ'רים מתקדמים – אלו כנראה לא האוזניות בשבילכם.


כשמדברים על אוזניות לגיימינג, אחד השמות שקופצים ישר זה Razer. החברה מוציאה מגוון רחב של אוזניות, ומוכיחות שגם בהשקעה כספית קטנה ניתן להשיג תמורה לא רעה בכלל.

קלילות ונוחות

ה-Razer Kraken X Lite מגיעות בקופסה שמכילה אותן ועוד מפצל מיקרופון/אודיו פשוט, בלי שטיקים ובלי טריקים. העיצוב שלהן פשוט ונקי ומתכתב עם העיצוב של שאר סדרת Kraken של רייזר, ללא כפתורים או אפילו גלגלת שליטה בווליום. האוזנייה השמאלית כוללת כבל מיקרופון גמיש ובלתי נתיק וכבל עם חיבור אודיו 3.5 מ"מ, ועל שתי האפרכסות מוטבע הלוגו של רייזר.

את האוזניות ניתן להתאים למימדי הראש בעזרת הקשת, כך שניתן להאריך אותה במספר סנטימטרים והיא גם די גמישה כך שאם אתם אנשים עם ראש גדול, לא תהיה לכם בעיה איתן. על הצד החיצוני של הקשת חרוט לוגו RAZER ובצד הפנימי שלה יש כרית ספוג רכה שחוצצת בין הפלסטיק לראש, ומאפשרת מנח נוח של האוזניות על הראש.

תשלבו את זה עם כריות שעשויות מספוג זיכרון נעים ונושם שלא לוחץ על האוזניים ומאפשר לאוזניים לנשום קצת, ותקבלו אוזניות סופר נוחות כמעט לכל מצב. יחד עם המשקל המאוד נמוך שלהם, 230 גרם, בקושי תרגישו אותן על הראש. השתמשתי בהן במשך זמן רב ולא הרגשתי אי נוחות בשל השימוש הארוך בהן.

ה-Razer Kraken X Lite מרגישות מעט מצועצעות, ואולי זה נגרם מהעובדה שהן פשוט לא שוקלות כלום. הפלסטיק מרגיש די זול, וזה בניגוד חד לכריות הספוג שמקנות מעין יוקרה לאוזניות. אם נוסיף את העובדה שהן שחורות לגמרי ללא טיפה של צבע, באמת אפשר לטעות ולחשוב שמדובר במשחק ילדים.

מצד שני, אני לא אוהב לשפוט אוזניות לפי הקנקן, אז חיברתי אותן למחשב ובדקתי.

חווית סאונד מפתיעה באיכותה

בואו נשים רגע דברים בפרופורציות: ה-Razer Kraken X Lite נמצאות אי שם בסוף הרשימה בקטגורית האוזניות התקציביות (ששוות משהו), מה שאומר שהן לא יכולות להילחם ראש בראש אל מול אוזניות מקצועיות במשקל (או יותר נכון מחיר) כבד. אבל בהתאם לתג המחיר שלהן הן מספקות חווית סאונד מצויינת, ככל שמדובר בגיימינג.

מעבר לכך, ניתן לשפר את חווית הסאונד בעזרת אפליקציית ה-7.1 Surround Sound של רייזר, שבעזרתה ניתן ליהנות מסראונד 7.1 ולקבל חווית גיימינג אימרסיבית יותר. ממש ניתן לשמוע את הפרטים הקטנים במשחקים, והצליל נשמע נקי, מלא ולא מאולץ.

כאוזניות לגיימינג הן עובדות נהדר, אבל כשמאזינים עם ה-Razer Kraken X Lite למוזיקה מחוץ למשחק, הן קצת בברוך. בגלל הפשטות שלהן יש להן בדיוק שני מצבים שניתן לבחור בהם – עם או בלי הסראונד. כאשר מאזינים למוזיקה עם סראונד מקבלים צליל יותר עמוק אך גם אפקט של הד מלאכותי שלא תמיד נעים באוזן.

מצד שני, אם לא משתמשים בסראונד מקבלים צליל מעט שטוח ופלקטי שלא מחמיא בכלל ליכולות של האוזניות הללו. אם הבחירה היא בין צליל לא נעים לבין צליל לוקה בחסר, אני מעדיף לא להשתמש באוזניות בכלל. אם אתם בונים על אוזניות שישמשו אתכם גם לגיימינג וגם למוסיקה, זה לא הדגם בשבילכם ואולי תעדיפו משהו כמו ה-Razer Barracuda X.

כפי שציינתי, המיקרופון הוא מובנה, לא נתיק ובטח שלא נשלף, אבל זה הגיוני – יש כאן וויתור גדול של נוחות המשתמש כדי להציע אוזניות איכותיות יחסית במחיר נמוך. המיקרופון מפיק סאונד שקט יחסית, כלומר שאם הייתי רוצה להקליט בעזרתו, הוא לא יהיה הבחירה הראשונה שלי, אבל בתור מיקרופון לגיימינג וצרחות במהלך קרב – הוא בהחלט מספיק.

אם אתם אוהבים לדבר עם חברים בדיסקורד, בתוך או מחוץ למשחקים, החברים שלכם יצטרכו להגביר אתכם מאוד כדי לשמוע אתכם באופן סביר. מצד שני, הם ישמעו אך ורק אתכם, כי המיקרופון מסנן קולות רקע בצורה טובה שמאפשרת לילדים להתרוצץ בבית בקולי קולות בדיוק כשאתם באיזו שיחת ועידה חשובה, על דברים ברומו של עולם.

Razer Kraken X Lite – פשוט להתחבר

כיוון שהדבר היחידי שתצטרכו מהמכשיר שלכם זה שקע 3.5 מ"מ (או מתאם), תמצאו שמאוד פשוט לחבר את ה-Razer Kraken X Lite לכל מכשיר. בגלל שהן חוטיות לא תצטרכו לדאוג כלל לענייני סוללה, היא פשוט לא קיימת. זה אומר שתוכלו להשתמש בהן ללא הגבלה, אבל כדאי לכם גם ללכת לישון מדי פעם, זה לא בריא לעור הפנים כל הזמן הזה מול המסך.

מבין הקונסולות אולי הכי נוח ורלוונטי להתחבר לסוויץ' כשהוא במצב נייד. גם כששיחקתי ב-Xenoblade Chronicles 3 קיבלתי איכות סאונד מעולה בעזרתן, בלי שום תוכנה או דרייבר, מה שאישש את התובנה שהן בנויות בעיקר לגיימינג ולא להאזנה למוסיקה.

אפשר לומר שהחיבוריות שלהן מדמה את ההוויה של האוזניות הללו – פשטות. כמעט הכל בהן פשוט – העיצוב, הפונקציונליות, החיבוריות, פשוט אוזניות. ה-Razer Kraken X Lite מתומחרות ב-185 ש"ח, והן גם כנראה שוות את המחיר הזה. אם כל מה שאתם צריכים זה אוזניות גיימינג סופר פשוטות עם סאונד די טוב, זו בחירה טובה.

אוזניות Razer Kraken X Lite סופקו ע"י בנדא מגנטיק בע"מ, יבואנית Razer.