Marvel's Spider-Man מגיע אל המחשב האישי, שם הוא נראה יפה מתמיד עם תמיכה ברזולוציות וטקסטורות חדות מאי פעם. ניו יורק נראית כמעט מציאותית כשמפעילים Ray Tracing, ולצד תמיכה בקצב רענון גבוה, ספיידרמן מרגיש יותר ריאקטיבי מרדיואקטיבי.


עברו כמעט שנתיים מאז ש-Marvel's Spider-Man קיבל פורט משופר לקונסולת הPlayStation 5, אבל הפעם זוחל הקירות האהוב ביותר בתפוח הגדול מגיע לביקור במחשב האישי, עם העושר הטכנולוגי הענק. הפעם המשחק תומך בשלל רזולוציות, מקלדות ועכברים וגם מסכים רחבים לחוויה אימרסיבית במיוחד.

אנחנו כבר סיקרנו את המשחק כשיצא במקור למכשיר ה-PlayStation 4 וגרסת המחשב של ספיידרמן זהה לחלוטין לגרסת הקונסולה בכל המערכות שלה, ולא נוסף אליה תוכן חדש או שונה. היא כן כוללת את כל התוכן הנוסף שיצא בהמשך למשחק הבסיס, בדיוק כמו בגרסת הפלייסטיישן 5. מדובר ב-3 חבילות תוכן סיפורי עם דמויות חדשות, משימות עלילתיות, עלילות צד, חליפות ומשימות ברחבי המפה.

חזרה לניו יורק

Spider Man, איש העכביש האהוב שלנו, שומר על העיר ניו יורק מפני פושעים ונבלי על כשהוא מעופף ברחבי העיר הענקית בעזרת קורי העכביש שלו. המשחק מתחלק למשימות עלילה ראשיות שבהן מקדמים את עלילת המשחק ומכירים את הדמויות ראשיות ונבלי העל אותם צריך להביס. הצד השני שלו הוא משימות צדדיות ושיטוט ברחבי העיר שמפוצצת בפעילויות כמו מציאת תיקים, רדיפה אחרי יונים, וצילום אתרים מעולם הקומיקס של מארוול או מהעולם האמיתי.

גם היום, ההתנדנדות בניו יורק מהווה את אחת החוויות הכיפיות שיש לעולם המשחקים להציע. ספיידר-מן מגיב באופן מהיר לפקודות, השליטה בו מעולה וניתן באופן חלק וזריז להבין כיצד לעשות תרגילים באוויר או סתם להתנייד במהירות ברחבי העיר. בין השיטוטים והצילומים אפשר להפריע לפעילות השוטפת של הפושעים בעיר, להציל את תושבי ניו יורק ולהשתתף במשימות צדדיות.

המשחקיות של ספיידי שלנו מתחלקת בין אקשן סטייל סדרת בטמן ארקהם ומשחק התגנבות. האקשן טוב וזורם ומציע מגוון אפשרויות להיפטר מהאוייבים בעזרת מתקפות, קומבואים מגניבים גם באוויר, אקשן סביבתי או גאדג׳טים. גם משחקיות ההתגנבות במשחק טובה מאוד ומתאימה לסגנון של ספיידרמן. ניתן ללכוד אוייבים מרחוק באמצעות קורי עכביש, או להתגנב אליהם ולסיים אותם בלחיצת כפתור אחת. ספיידר-מן הינו גיבור על ורסטילי שמתאים את עצמו לכל סיטואציה.

לא צריך חוש שישי בשביל פורט מוצלח

ספיידרמן זוכה להתנדנד ברחבי ניו יורק עם גרסה עשירה בתכונות ואפשרויות. ברמה הטכנית יש תמיכה בשלל רזולוציות, קצבי רענון מגוונים, אופציות גרפיות מפורטות ברמה טובה עם הסברים די טובים, ותמיכה מלאה בRay Tracing בכמה רמות. בנוסף, ישנה תמיכה בטכנולוגיות הרנדור החכמות מבית Nvidia וAMD.

ניתן גם לשחק על מסך Ultrawide תודות לרזולוציות שמיועדות למסכים מהסוג הזה. אפשר לשחק ללא הגבלת פריימים או לנעול את המשחק על קצב רענון גבוה ולחוות את מעוף העכביש באופן החלק ביותר שניתן לחוות היום. בנוסף המשחק תומך גם במספר טכנולוגיות שיפור ביצועים ותמונה כמו DLSS ו- DLAA.

ברמה האישית, המשחק רץ אצלי על מחשב נייח בעל מפרט Mid Range בן שנתיים. ברזולוציה של 1080P המשחק רץ חלק ב-60 פריימים בשנייה ברמת איכות גראפית גבוה. כשהפעלתי את ה-Ray Tracing אפילו על הרמה הנמוכה מכולן חוויתי ירידה משמעותית בביצועים. המשחק נראה נפלא כשהגדרות ה-Ray Tracing מופעלות והעולם מקבל רובד נוסף בעזרת ההשתקפויות המדוייקות. בעיר ענקית שופעת במשטחים חלקים ומשתקפים, ההגדרה הזאת חשובה במיוחד ומעשירה את המראה של העיר גם בשעות היום וגם בשעות הלילה באופן מפתיע.

Spider Man Steam Screen

ניסיתי לבדוק כיצד טכנולוגיית ה-DLSS תשפר את הביצועים כאשר מפעילים אותה לצד ה-Ray Tracing ביחד, אבל לא הבחנתי בשיפור כלשהו. ראוי לציין שלא הפעלתי את ההגדרה על רמת הביצועים הגבוהה ביותר אלא על רמה "מאוזנת" בשביל לשמר מהנראות של המשחק וההגדרות.

מעבר לביצועים הרגילים, נתקלתי בכמה בעיות ביצועים/באגים מסויימים. במהלך המשחקיות השותפת, הביצועים עמדו יפה, נעולים על 60 פריימים בשנייה. אבל בזמן מעבר בין סצינות או התחלה של קאטסין יכולה להיות תקיעה מוזרה וצניחה בפריימים. בהתחלה גם חוויתי מעין חוסר סינכרון באודיו והוידאו שמוצג על המסך, אבל לשמחתי זה הסתדר אחרי עידכון דרייברים של Nvidia (שגם תרם לשיפור הביצועים באופן כללי, אז אני ממש ממליץ לעשות אותו). לצערי, עניין התקיעה בין סצינות עדיין המשיך, אבל בתדירות נמוכה יותר.

עכברים ועכבישים לא תמיד מסתדרים

כמובן שעכשיו שMarvel's Spider-Man Remastered זמין על המחשב, אפשר להתנופף ברחבי ניו יורק באמצעות מקלדת ועכבר. ראוי לציין שתפריטי השליטה במשחק מצויינים ויש שלל אפשרויות כיול לשליטה באיש העכביש, ושינוי הכפתורים במקלדת נעשה בצורה נוחה.

כאשר Spider-Man יצא לראשונה ל-PlayStation 4 השליטה בו הייתה באמצעות שלט בלבד ושם זה הרגיש נפלא. המעבר לעכבר ומקלדת למי שכבר יש Muscle memory יהיה קשה על גבול הבלתי אפשרי לדעתי. בלי לשנות כפתורים לכמה פעולות, השליטה בדמות תהיה מאוד קשה ולא אינטואיטיבית.

Spider Man Steam Screen 2

בסה״כ מדובר פה בפורט טוב מאוד לאחד ממשחקי ה-PlayStation המוצלחים של הדור הקודם ושל המותג בכלל. אם עד היום חיכיתם בתור שחקני מחשב למשחק Spider-Man חדש, זה בדיוק המשחק בשבילכם. Marvel's Spider-Man זמין למחשב האישי בחנות של Steam ובחנות של Epic Games Store.

מפתחת: Insomniac Games, Nixxes Software

מפיצה: Sony Interactive Entertainment

תאריך יציאה: 12 באוגוסט, 2022

ז'אנר: הרפתקה, פעולה

זמין על: PC, PS5

בוקר על: PC

עותק הביקורת של Marvel's Spider-Man Remastered סופק על ידי ישפאר.