ה-SteelSeries Apex 7 היא מקלדת גיימינג פרימיום מכאנית, שמשלבת מקשים נעימים עם סוויצ'ים מתקדמים, ביחד עם מראה אלגנטי וחלק מצד אחד, ותאורת RGB נעימה ומדויקת מצד שני, יוצרת מקלדת אחת מלוטשת ונוחה במיוחד.

ה-SteelSeries Apex 7 היא אחת מארבעת המקלדות בליין המקלדות של חברת SteelSeries, והיא השנייה בבכירותה, מתחת ל-Apex Pro שהיא מכאנית עם יכולת כיוונון מקשים, ומעל ל-Apex 5 וה-Apex 3 שהן לא מקלדות מכאניות, אלא מקלדות ממברניות.

כמו הרבה מקלדות מכאניות, גם את ה-SteelSeries Apex 7 ניתן למצוא בוריאציות שונות של סוויצ'ים: אדום, כחול ו/או חום, כשלכל סוג סוויץ יש את היתרונות והחסרונות שלו. גרסת המקלדת שאנחנו בחנו הגיעה עם סוויצ'ים אדומים.

SteelSeries Apex 7 – לגיימרים עם קלאס

מבחינת עיצוב, ה-SteelSeries Apex 7 דומה מאוד לכל שאר מקלדות ה-Apex, עם מראה שהוא מצד אחד גיימרי לחלוטין, אך מצד שני מצליח להתפס כמראה מעט בוגר ואינטלגנטי יותר משאר מקלדות הגיימינג שנתקלנו בהן. לא שזה רע, אלא להפך – המראה שלה מרגיש ממש "קלאס באפס מאמץ".

המקלדת שאנחנו בחנו הגיעה בפורמט מלא, למרות שמי שירצה יש לה גם גרסת TKL. בנוסף לפורמט המלא, המקלדת מגיעה גם שני כפתורי מולטימדיה (כפתור + גלגלת), ובנוסף מסך OLED חכם שניתן לתכנת כך שיציג איזה מידע שתרצו, אפילו ישירות מהמשחק שבו אתם משחקים.

המקלדת עצמה שחורה לחלוטין, ולמעשה מדובר בפלסטיק מוקשח שיושב על שלדת סגסוגת אלומיניום תעופתי, כך שאין לכם מה לדאוג לגבי העמידות שלה. לחלקה הקדמי של המקלדת מתחברת משענת יד באופן מגנטי, כשבניגוד להרבה משענות היא אינה כרית אלא קשיחה, אך למרות זאת היא נוחה מאוד לשימוש ומפרקי הידיים מרגישים מצוין עליה.

אי אפשר לצפות ממקלדת ברמתה של ה-SteelSeries Apex 7 להגיע ללא תאורת RGB, ואכן לכל מקש ישנה תאורת RGB משלו, עם פיזור נאה של התאורה לרחבי המקלדת ויצירת רציפות בתאורה כך שהמקלדת מוארת כולה, עם הפרדה מוצלחת במיוחד בין כל מקש כך שאין ערבוב בצבעי התאורה, גם כשכל שורה מציגה צבע אחר.

המקלדת כמובן מגיעה עם רגליות שמאפשרות להרים אותה, כך שחלקה האחורי יהיה גבוה יותר, מה שעובד בצורה מעולה עם משענת הידיים המגנטית, ומאפשר עבודה נוחה גם לאורך זמן. בצידה התחתון תמצאו גם תעלות שבהן אפשר להעביר את הכבל של המקלדת, כך שתוכלו להחליט מאיזה צד שלה הוא יצא (ימין, אמצע או שמאל), זה לא דרמטי, אבל זה בהחלט מסייע לסידור הכבלים בשולחן.

מכאנית – אבל לא כמו כולם

אז נכון, בסופו של דבר ה-SteelSeries Apex 7 היא מקלדת מכאנית, וזה אומר שמדובר על סוויצ'ים רועשים יחסית. יחד עם זאת, ביחס למקלדות מכאניות אחרות (כמו לדוגמה ה-Razer BlackWidow V3 Pro) הסוויצ'ים שלה שקטים באופן מורגש. כלומר, הם לא שקטים כמו מקלדות ממברנה או מקלדות אופטיות, אבל הם שקטים בצורה שלא תעצבן את שאר תושבי הבית ובהחלט בצורה הרבה יותר מורגשת ממקלדות מכאניות אחרות.

כמו שציינו מקודם, את ה-SteelSeries Apex 7 אפשר לרכוש עם שלוש אופציות שונות של סוויצ'ים, בין אם הסוויץ האדום הליניארי והשקט, או הסוויץ החום השקט והמדויק, או הסוויץ הכחול שהוא קליקי ומדויק (ורועש יחסית), כל אחד יכול למצוא את הסוויץ המתאים לו לפי מה שהוא אוהב. אגב, SteelSeries מוכרת גם טבעות גומי (O-ring) שאפשר להלביש מתחת למקשים ובכך לעמעם את רעשי הלחיצה (לא מגיע עם המקלדת).

המקשים עצמם נעימים למגע, קשה להעביר את תחושת המגע במילים, אך "פלסטיק קטיפתי" זה התיאור הכי טוב שאני יכול לחשוב עליו. מעבר לתחושת המגע, יש משהו גם בפונט אותו בחרו ב-SteelSeries למקשים שלהם שפשוט מתחבר עם הלוק הכללי של המקלדת, במיוחד ביחד עם התאורה האישית של כל מקש שבולטת מחריטת האותיות/מספרים.

מעבר למקשים, תוכלו למצוא במקלדת גם את מסך ה-OLED וכפתורי מולטימדיה שציינו מקודם. הגלגלת הממוקמת בקצה הימני העליון של המקלדת מאוד נוחה ופשוטה לשליטה בווליום, בעוד שכפתור המדיה שמתחתיה מאפשר לנו לשנות אילו הגדרות שנרצה בהתאם למה שנבחר בתוכנה שהוא מבצע.

מסך ה-OLED הוא תוספת מוזרה מבחינתי. מצד אחד אין לו הרבה חשיבות באמת, היות והוא קטן ובזמן משחק אני בספק אם מישהו מסתכל על המקלדת ולא על המסך, כך שהוא מתפספס. מצד שני, בעזרת המסך ניתן לשלוט על פונקציות המולטימדיה בצורה נוחה ופשוטה, ולהבין בדיוק מה פתור המולטימדיה מבצע בכל רגע. כמובן שהוא גם מאפשר לכם לקבל נתונים אחרים בהתאם להגדרות, כמו מהירויות שעון או טמפרטורות מחיישנים במחשב שלכם, ואפילו מידע ישירות מתוכנות ומשחקים במחשב, כמו לדוגמה מי מדבר כרגע בדיסקורד.

אין גיימינג בלי RGB

כבר כמה שנים שאין מוצר גיימינג שמכבד את עצמו שאינו כולל תאורת RGB כזו או אחרת, וה-SteelSeries Apex 7 לא מאכזבת בתחום הזה. אפקטי התאורה של SteelSeries בכל סדרת Apex הם מהאפקטים היפים ביותר שיש בשוק. תשלבו את זה עם דיוק מוחלט בהפרדת תאורה בין מקשים, וקיבלתם תאורת RGB יפה ומרשימה.

כמובן שכמו כל חברת גיימינג שמכבדת את עצמה, גם SteelSeries מאפשרת שליטה וסנכרון של כל מוצרי הגיימינג שלה, בדגש על אפקטי תאורת RGB, דרך תוכנה יעודית של החברה הנקראת SteelSeries Engine, הניתנת להורדה דרך אתר החברה.

אם תסתכלו על התמונות מעלה, תוכלו לראות שכל שורה מוארת בצבע מעט שונה מהשורה הסמוכה לה, אבל יחד עם זאת, אין זליגת תאורה בין השורות (אלא רק בין מקשים סמוכים, וגם זה מעט מאוד). כלומר – כל שורה אחידה בצבע שלה בלי השפעה של השורה שמתחתיה.

איכות זו לא מילה גסה

אחד הדברים שבהחלט אפשר לומר על ה-SteelSeries Apex 7 הוא שהיא משדרת ומרגישה כמו מקלדת איכותית. זה מתבטא בכל רמ"ח האיברים שלה – תאורת ה-RGB מושלמת, המקשים מדויקים ונעימים למגע, משענת היד נוחה ויעילה, ותחושת איכות הבנייה והחומר היא מוצלחת במיוחד.

מאוד קשה למצוא חסרונות במקלדת שכזאת. כמובן, אפשר להתייחס לנושא המחיר – לא פחות מ-890 ש"ח (או כרגע במבצע ב-737 ש"ח!), מה שממקם אותה כאחת המקלדות הכי יקרות בשוק, ואפילו כמה מאות שקלים מעל מקלדות פרימיום של חברות אחרות.

מלבד כך, הטענה היחידה שלי היא נושא מסך ה-OLED, שבעוד שהוא תוספת חביבה, בתחושה האישית שלי הוא מיותר לחלוטין, והיה עדיף להוסיף 2-3 מקשי מולטימדיה נוספים במקומו, אך אני מניח שיש כאלו שימצאו את המסך הזה נוח במיוחד.

אני בהחלט יכול לומר שאם המחיר לא מרתיע אתכם, ואם סגנון העיצוב הבוגר קוסם לכם, אז ה-SteelSeries Apex 7 היא מקלדת מצוינת שלא תתחרטו אם תבחרו בה.

ה-SteelSeries Apex 7 סופקה על ידי חברת SteelSeries ישראל.