ה-SteelSeries Apex 5 היא מקלדת מכאנית היברידית, המיועדת לגיימרים שמצד אחד רוצים מקלדת מכאנית עם תאורה מרשימה ופונקציות מגניבות, אבל מצד שני לא מוכנים לקרוע את הכיס.

ה-SteelSeries Apex 5 היא מקלדת חדשה מבית חברת SteelSeries, המתמחה ביצור אביזרים היקפיים לגיימרים, החל מהרמות הבסיסיות (כמו האחות הקטנה, ה-Apex 3), ועד לרמות הגבוהות ביותר.

ה-Apex 5 נכנסת בדיוק באמצע, ומיועדת לשוק המיינסטרים התקציבי (כמו ה-K1 מבית AORUS), בכך שהיא מציעה את כל האפקטים המתקדמים של המקלדות היקרות, ביחד עם פטנט יחודי היברידי למקשים, וכל זאת – במחיר סביר.

אז מה זה בעצם מקלדת מכאנית היברידית?

אז כפי שאמרנו, ה-SteelSeries Apex 5 היא מקלדת מכאנית היברידית. כשאנחנו אומרים היברידית, הכוונה היא שמצד אחד לא מדובר במקלדת מכאנית לחלוטין, אך מצד שני – היא גם לא מקלדת ממברנה "רגילה".

ב-SteelSeries בחרו לשלב את היתרונות של שתי המקלדות. מצד אחד את תחושת ה-Feedback האהובה של המקלדת המכאנית, אך עם המחיר הנמוך של מקלדות ממברנה. ב-SteelSeries עושים זאת ע"י שימוש במקשים מכאנים לחלוטין (מנגנון קפיצי, מקשים כחולים), אך מתחת למקשים נמצאים מנגנוני ממברנה חשמליים "מסורתיים" שמבצעים את עיבוד הלחיצה עצמו.

בפועל, אנחנו כגיימרים מקבלים תחושה דומה מאוד למקלדת מכאנית. כמה דומה? ובכן, הרעש המוכר של תיקתוק המקשים קיים גם ב-Apex 5, אך תחושת הלחיצה עצמה מעט שונה. השוני הוא כל כך קטן, עד שאני יכול לומר בפה מלא שהוא זניח, ומי שלא מחפש את ההבדל – לא ישים לב שהוא קיים.

ה-Apex 5 היא מקלדת עמוסה בפיצ'רים

קודם כל, ה-SteelSeries Apex 5 היא מקלדת שמרגישה איכותית. המקלדת בנויה על מסגרת אלומיניום שעליהם יושבים כל המקשים. מלבד איכות בנייה גבוהה, החבר'ה ב-SteelSeries הכניסו ב-Apex 5 המון פיצ'רים שאנחנו רגילים לראות במקלדות יקרות יותר.

הפיצ'ר הראשון, הוא משטח מגנטי לידיים. אני מודה שבהתחלה הנטייה שלי הייתה לזלזל במשטח הזה, אבל אחרי שימוש ארוך בו, אני יכול לומר חד משמעית שהמשטח, בשילוב שימוש ברגליות האחוריות של המקלדת לשם הגבהה, הופך את השימוש במקלדת לנוח מאוד. התמיכה שהוא מעניק ליד מקלה על העייפות בפרקי הידיים לאחר שימוש ממושך, וזה בהחלט מורגש אחרי ימים שלמים על המחשב. המשטח מגיע גם עם גימור רך ונעים למגע, ובנוסף על כך הוא מתחבר באופן מגנטי למקלדת – מגניב, נוח, וקל לשימוש.

פיצ'ר נוסף הוא מסך OLED קטן בצד הימני העליון של המקלדת, שדרכו ניתן לשלוט בפונקציות רבות של המקלדת (כמו עוצמת התאורה), או הצגת תמונה לפי רצונכם (או מולטימדיה פשוטה אחרת), וכן חיווי על מקשי הנעילה למיניהם (Caps, Num, Scroll). לזכות המסך יאמר שהוא בהחלט נחמד, וכשאתה משתמש בו הוא תוספת נעימה ומשעשעת למקלדת. אך אחרי כמה שבועות עם המקלדת אני יכול לומר שכמות הפעמים שכן השתמשתי בו היא קטנה מאוד, ורוב הזמן הוא פשוט שם. חסר שימוש.

ה-Apex 5 כוללת גם מקשי מולטימדיה נוחים, ובראשם גלגלת ווליום, המאפשרים לשלוט בפונקציות מולטימדיה בצורה פשוטה ונוחה. דרך כפתורים אלו ניתן גם לשלוט במסך הקטן עליו דיברנו בפסקה הקודמת.

מעבר למקשי המולטימדיה, ה-Apex 5 מאפשרת לתכנת כל מקש במקלדת לפי רצון המשתמש. קראתם נכון. לא רק את מקשי המולטימדיה ומקשי ה-F, אלא כל מקש שתרצו בכל המקלדת, תוכלו לתכנת בעזרת התוכנה של SteelSeries, שיעשה כל מה שתרצו שיעשה (וזה כמובן – פתח למתיחות מעניינות לחברים שלכם).

השיא הבוהק של המקלדת – ה-RGB

כמובן ששום אביזר גיימינג כיום לא יהיה מושלם ללא אפקטי RGB. גם פה החבר'ה ב-SteelSeries לא חסכו על ה-Apex 5. התאורה בוהקת בצבעים יפים וחדים, עם אפשרות שינוי תאורה לכל מקש בנפרד, עם אפקטי תאורה רבים מובנים במקלדת עצמה הניתנים לשינוי פשוט, ה-Apex 5 היא מקלדת עם תאורת RGB מרשימה ביותר.

כמובן שכמו כל חברת גיימינג שמכבדת את עצמה, גם SteelSeries מאפשרת שליטה וסנכרון של כל מוצרי הגיימינג שלה, בדגש על אפקטי תאורת RGB, דרך תוכנה יעודית של החברה הנקראת SteelSeries Engine, הניתנת להורדה דרך אתר החברה.

רעיון מעניין, ביצוע מוצלח – תמחור בעייתי?

נתחיל מהסוף – ה-SteelSeries Apex 5 היא מקלדת נוחה, יפה וכיפית.

היא נראת טוב, בין אם בשל מבנה האלומיניום היוקרתי שלה, ובין אם בשל תאורת ה-RGB המרשימה שלה. היא נוחה לשימוש, בין אם בגלל המקשים המוצלחים, ובין אם בגלל משטח הידיים הנעים והנוח. ובנוסף לכך, ההקפדה על הפרטים בהחלט הופכים אותה למקלדת כיפית למשתמש.

יחד עם זאת, חשוב לציין שה-Apex 5, בעוד שפונה לנתח שוק מיינסטרימי לחלוטין מבחינת התמחור, משווקת בארץ במחירים גבוהים יחסית של כ-600 ש"ח, מה שמכניס אותה לאותה קטגוריית מחיר כמו ה-BlackWidow של Razer או ה-K70 של Corsair, שהן מקלדות מכאניות מצוינות.

לעומת זאת, תוכלו למצוא אותה גם במחיר של כ-90$ בחו"ל (לדוגמה – אמאזון) ולעיתים במבצעים המתקיימים ברשתות בארץ. ייתכן שההפרש נובע מעלויות חריטת השפה העברית, בין היתר, ואם תרכשו אחת מחו"ל ותרצו לחרוט עליה בארץ את השפה העברית, החיסכון יתקזז.

ה-SteelSeries Apex 5 היא מקלדת משתלמת להפליא, המשלבת את רוב היתרונות של מקלדות High-End, עם מחיר משתלם במיוחד.

בשורה התחתונה, ה-SteelSeries Apex 5 היא מקלדת מעולה, ומלאה בפונקציות נוחות ויעילות (ומסך OLED יחסית מיותר), שהופכות אותה למקלדת מוצלחת במיוחד.

המקלדת סופקה על ידי חברת SteelSeries ישראל.