שוק החומרה של גיימינג תחרותי מתמיד, ואחת השחקניות הבולטות בו היא GIGABYTE עם מותג AORUS שמכוון לגיימרים. לתחרות הקיימת בשוק המקלדות המכניות מצטרפת מקלדת חדשה בשם GIGABYTE AORUS K1, שהוכרזה בסוף השבוע האחרון.

gigabyte aorus k1

המקלדת החדשה, ה-GIGABYTE AORUS K1 משתמשת בלחצנים מסוג CHERRY MX RED האיכותיים, שנותנים איזון בין התנגדות ללחיצה לבין רגישות. עם הלחצנים הללו, GIGABYTE מעוניינת ללכוד בצורה מדוייקת את לחיצות השחקן כדי לתת לו את היתרון במשחקים תחרותיים.

CHERRY MX, למי מכם שלא מכיר, היא חברת לחצנים גרמנית שמספקת היום את הלחצנים למקלדות המובילות של כל החברות. הלחצנים שלהם נמדדים לפי מספר קטגוריות, שהראשונה ביניהן היא cN (סנטיניוטון), עוצמת הלחיצה שנדרשת כדי ללחוץ על המקש. לכן, יותר cN = יותר התנגדות ללחיצה. לחצני CHERRY MX נעים בין עוצמת לחיצה של 45 cN ל-80 cN. במקרה של המקלדת הזו, מדובר ב-45 cN, לחצנים שאמורים לתת מעט התנגדות ללחיצה.

עוד מאפיינים שלפיהם הלחצנים נמדדים כוללים את אופיין הלחיצה – לינארי או קליקי, ואת סך הדרך עד שהמקלדת קולטת לחיצה, ושאר הדרך שהמקש זז אחרי שנקלטה הלחיצה. ב-AORUS K1, מקשי ה-CHERRY MX RED מאופיינים באופיין לחיצה לינארי (לא תרגישו קליק בסוף הלחיצה), ושני מילימטר של תנועה עד הלחיצה, וסך הכל 4 מילימטר של תנועה למקש. למקלדת יש בנוסף תכונות למניעת Ghosting, מצבים בהם המשתמש לוחץ על מקש אבל הוא לא נקלט.

gigabyte aorus k1

מקלדת ה-AORUS K1 מאובזרת לא רק בלחצנים איכותיים אלא גם במראה אסתטי – המקלדת מעוצבת בצורה פשוטה ונקיה, עם הכיתוב של שם החברה AORUS בפינת המקלדת. המקלדת מאובזרת בתאורת RGB על כל המקשים, ובאמצעות RGB Fusion 2.0, ניתן לשלב אותה עם תיאורה של מוצרי AORUS נוספים. מקדלת ה-AORUS K1 מאפשרת להשתמש בקיצורי מקלדת כדי להחליף פרופילי לחיצה ותאורה תוך כדי עבודה.

פיצ'ר נוסף של המקלדת שישמש את אלו מכם שדואגים למשטר כבלים אינטנסיבי הוא היכולת לכוונן את כבל המקלדת, כדי למנוע שימוש לא נוח במקלדת. לי, באופן אישי, פיצ'ר כזה יעזור מאוד.

מקלדת ה-GIGABYTE AORUS K1 מכוונת לגיימרים תקציביים, אבל מאובזרת בלחצנים מעולים ותאורת RGB, ולכן צפויה לעניין כל אחד מאיתנו שמחפש מקלדת חדשה. אצלי היא כבר על הרדאר.