Path of Exile שיצא ב-2013 למחשב הוא משחק ARPG (פעולה/תפקידים) תואם Diablo חינמי, ששוחרר גם לקונסולת ה-Xbox One ב-2017, ול-PS4 ב-2019. האיכות המפתיעה לטובה של המשחק, החדשנות שלו במספר תחומים והעובדה שהוא חינמי – יצרה סביבו קהילת מעריצים שמונה כיום כ-20 מליון גיימרים, ובשנתיים האחרונות יושב ברשימת המשחקים המשוחקים ביותר ב-Steam.

מפתחת המשחק Grinding Gear Games עובדת על הפרק השני של הלהיט ומתכננת לשחרר גרסת בטא כבר בסוף 2020. נכון יותר יהיה לכנות את הפרק המתקרב כ-"הרחבה משודרגת" יותר מאשר "משחק חדש".

התוכן החדש יכלול 7 מערכות (Acts) ויתן סיפור חדש שנוכל לשחק, שבסופו יביא את השחקן לאותו תוכן סוף-משחק של המשחק המקורי. כל המערכות וההרחבות שיצאו עד כה ישארו גם הן, ותוכלו לשחק גם אותן.

שבעת המקצועות הבסיסיים של המשחק הראשון נשארים כמו שהם, אך ל-19 המקצועות המתקדמים יתווספו 19 מקצועות חדשים שיהיה אפשר לפתח את הדמות הבסיסית אליהם. מקצועות מתקדמים אלה כוללים Ranger, Tactician, Beastmaster, Atmost, Marauder ו-Reaver.

Path of Exile 2 יביא איתו מנוע משחק משודרג ושיפור גרפי, לצד חפצים חדשים, שיפור למערכת אבני החן המשובצות בחפצים ומערכות נוספות, וגולת הכותרת – חידוש של עץ היכולות.

עץ היכולות העשיר של המשחק הוא אחד המאפיינים הבולטים ביותר שלו. העושר שלו מאפשר המון בניות שונות ומגוונות, מה שמושך שחקנים לשחק את המשחק שוב ושוב ולנסות בניות חדשות מהנות, או להפיק סיפוק מיצירת בניה מקורית משלהם. תוכלו לראות כמה מהחידושים בסרטון המשחקיות שפורסם:

אם יש ברשותכם את אחת משלוש הפלטפורמות המוזכרות לעיל, לכו להוריד את המשחק המקורי בחינם ונסו אותו! המשחק מציג מערכת משחק קצת שונה מ-Diablo ומשחקים דומים. היא עשויה להפחיד קצת שחקנים מתחילים, אך ותיקים בז'אנר ישתלבו יחסית מהר. אני באופן אישי ממליץ לצפות ביוטיוב באחד מסרטוני הטיפים למתחילים, אם לא יותר. אבל עוד יותר מומלץ לשכנע חברים לשחק איתכם יחד. ככה המשחק יהיה מהנה הרבה יותר גם למשחק וגם ללמידה.

לצערנו, ההערכה היא שגם עכשיו לא תהיה אפשרות למשחק cross-platform, ורק מי שחולק את אותה פלטפורמה יוכל לשחק יחד. Grinding Gear Games הצהירו לגבי המשחק המקורי שחשוב להם לבצע התאמה מיטבית של המשחק לכל פלטפורמה, ושהם אינם רוצים שלשחקן כלשהו יהיה יתרון על פני שחקן אחר בגלל שהפלטפורמה שלו טובה יותר.

Path of Exile צפוי להכנס לשלב בטא בסוף 2020 ולצאת רשמית ב-2021 ל-Xbox One, PlayStation 4 ו-PC. עד אז, יש מספיק זמן להנות מהקמפיין המקורי לאלו שעוד לא ניסו אותו, או לנסות בניות חדשות לותיקים שהתגעגעו לעולם הקודר של Path of Exile.