ה-Razer Huntsman V2 Analog היא מקלדת גיימינג עם סוויצ'ים אופטיים חדשים מבית Razer, שמספקים מהירות תגובה מרשימה במיוחד ביחד עם פעולה שקטה (בטח ביחס למקלדות מכאניות רגילות), וכל זה בצורה המוכרת של מקלדות רייזר – עיצוב מוכוון גיימינג ותאורת RGB מרשימה ביותר.

ה-Razer Huntsman V2 Analog היא מקלדת פרימיום מבית חברת Razer, המוכרת לגיימרים בעיקר מתחום האביזרים ההיקפיים המוצלחים שלה, אבל גם בשלל מוצרים נוספים בעולמות הגיימינג- חומרת סטרימינג, לפטופים לגיימרים, כיסאות גיימינג ועוד.

ה-Razer Huntsman V2 Analog היא למעשה אחת המקלדות הראשונות של רייזר עם הסוויצ'ים האופטיים החדשים של החברה, שהוכנסו אל תוך סדרת ה-Huntsman המוכרת של רייזר ולמעשה הופכים אותה לסדרה המובילה של רייזר בתחום הסוויצ'ים החדשים.

Razer Huntsman V2 Analog – חתיכת מקלדת, או מקלדת חתיכה

כמובן שאי אפשר לטעות מי היצרן של ה-Razer Huntsman V2 Analog. מבט אחד על המקלדת וישר אפשר לדעת שהיא של רייזר. כמובן שמדובר על מקלדת בפורמט מלא עם numpad, אך בנוסף לכך ניתן למצוא גם 4 כפתורי מדיה, כשאחד מהם הוא הגלגלת המפורסמת והנוחה ביותר של רייזר (שמאפשרת לכם לשלוט בווליום בקלות ונוחות).

המקלדת כולה שחורה, עם בסיס פלסטיק ולוחית עליונה מאלומיניום, כשבקדמתה ניתן למצוא את החיבור המגנטי שאליו מתחברת משענת היד (הנוחה להפליא). בצד השמאלי הקדמי של המקלדת ניתן למצוא את נקודת החיבור של הכבל הכפול, שאחד לנתונים ואחד לטובת חיבור ה-USB שיוצא מהמקלדת וניתן למצוא אותו בצידה השמאלי, כך שלמעשה מהמקלדת יוצאים שני כבלים עבים, מה שיכול להיות מעט מציק בעיניים, אבל מתרגלים.

כמובן שכל המקשים מגיעים עם תאורת RGB אישית משלהם, עם זליגת תאורה מינימלית יחסית למקלדות, מה שנותן למקלדת מראה אסטטי במיוחד ונעים לעיניים, במיוחד עם עוצמת התאורה הסטנדרטית של המקלדת, שבעוד שמספקת תאורה ברורה ויפה. גם למשענת היד יש פס תאורה היקפי משלה, שברגע שתחברו אותה אל המקלדת – יאיר גם הוא.

בצד האחורי של המקלדת תוכלו למצוא 2 סטים של רגליות. סט ראשון נמוך וקצר, וסט שני ארוך וגבוה, מה שמאפשר לנו כמשתמשים לבחור את כיוונון המקלדת שלנו בצורה הרבה יותר נוחה, עם סה"כ 3 מצבים קיימים (רגליות ארוכות, רגליות קצרות, או בלי רגליות בכלל).

סוויצ'ים אופטיים – מה זה אומר בכלל?

אז אחרי שנים שהתרגלנו למקלדות המכאניות (כמו ה-Razer BlackWidow V3 Pro שראינו בעבר), Razer מתחילה לעבור לכיוון סוויצ'ים אופטיים. אבל מה זה בעצם אומר? ובכן, למעשה המקש יושב על קפיץ שחוצה קרן אור, כך שברגע שהמקש נלחץ הקפיץ יורד ומאפשר מעבר של האור לחיישן שקולט אותו בצד השני, וכך המקלדת יודעת שהמקש נלחץ.

זה לפחות, ההסבר הטכני. אבל מה זה אומר מבחינת חווית השימוש?

ובכן, קודם כל זה אומר שאין את רעשי הקליקים המעצבנים המוכרים לכולנו מהמקלדת המכאנית. זה אומר שאפשר לשחק במחשב או לכתוב עם המקלדת מבלי להעיר את כל הבית או לעצבן את בן/בת הזוג. אבל מעבר לכך, המקשים החדשים ניתנים לתכנות כך שלא תצטרכו ללחוץ עליהם עד הסוף, או שכן, בהתאם לבחירה שלכם, בטווח שבין 1.5 מ"מ ועד 3.6 מ"מ לחיצה, כך שגם הלחיצה עצמה תותאם להעדפה שלכם. אישית אני אוהב לוודא שלחצתי, ולכן אני הגדרתי 3.6 מ"מ, ואכן לא קרה מצב שבו לא הייתי בטוח אם לחצתי על המקש או לא.

מעבר לכך, המקשים כולם הם מקשי PBT, כלומר מקשים בהזרקה כפולה, כך שהם קשיחים יותר ועמידים הרבה יותר לשחיקה בשימוש ממושך. כמובן שכל גיימר שמכבד את עצמו מכיר את הבעיות של שחיקת מקשים והאותיות עצמן, אז עם מקשי PBT המקלדת תחזיק לכם הרבה יותר זמן עד שתצטרכו להחליף סט מקשים, אם בכלל.

אמרת Razer – אמרת RGB

אי אפשר לדבר על מוצר של Razer מבלי לדבר על RGB. זה פשוט חלק מהטבע של המוצרים שלהם, וגם ה-Razer Huntsman V2 Analog לא שונה, ונכנסת לתוך חגיגת ה-RGB. כל מקש מקבל תאורה משלו (וכמובן גם משענת היד), וכראוי למוצר פרימיום מבית רייזר – התאורה מרשימה במיוחד ונעימה לעין, ובהחלט מבליטה את המקלדת ונותנת לה נוכחות מרשימה על השולחן.

השליטה על ה-RGB מבוצעת בעזרת תוכנת ה-Razer Chroma Studio. התוכנה עצמה דיי פשוטה ונוחה, ומאפשרת לבחור מבין כמות גדולה של אפקטים וצבעים, כך שכל אחד יוכל למצוא את ההתאמה שלו.

בנוסף על כך, תוכלו לסנכרן בעזרת התוכנה לכל מוצר רייזר אחר שיש לכם במחשב בעזרת התוכנה, ואפילו תוכלו להסביר לתוכנה (ע"י הזזת האלמנט במסך) היכן הוא ממוקם בדיוק על השולחן שלכם, ובכך לבצע התאמה טובה יותר של סינכרון התאורה בין כלל הציוד. הפונקציה הזאת, עד כמה פשוטה שהיא נשמעת – עובדת מעולה, וגורמת לסינכרון התאורה להתבצע בצורה מרשימה במיוחד.

דור חדש למקלדות פרימיום

ובכן, קודם כל אני אפתח ואומר שאחרי שחוויתי את הסוויצ'ים האנלוגיים החדשים של רייזר אני בהחלט לא רוצה לחזור למקלדות מכאניות. המקשים נוחים, יפים, כיפיים ופשוט נוחים לשימוש ועבודה. אבל זה לא הכל, העובדה שאין את רעשי הקליק המציקים של המקלדות המכאניות הוא פשוט עולם אחר. ה-Razer Huntsman V2 Analog נשמעת כמו מקלדת רגילה עם הקליקים שלה – ביי ביי רעשים טורדניים!

מלבד נושא המקשים, ה-Razer Huntsman V2 Analog מאוד דומה לשאר ליין מקלדות הפרימיום של רייזר – איכות בנייה גבוהה, תאורת RGB מרשימה, ויכולת קסטומיזציה אדירה דרך התוכנה של רייזר (אפשר לבחור פונקציה לכל מקש בהתאם למה שתרצו), כך שאם אתם באים ממוצר רייזר – אתם יודעים למה אתם נכנסים, ואם אתם באים ממותג אחר אז אתם בהחלט הולכים להנות.

החיסרון הגדול של המקלדת הוא המחיר הגבוה שלה, שעומד על כ-850 ש"ח, כלומר בהחלט לא מקלדת זולה. אבל אם נשווה את המחיר לשוק מקלדות הגיימינג המתקדמות, וספציפית שוק מקלדות הפרימיום, המחיר הזה פתאום נראה סטנדרטי למדי, וכפי שאנחנו כבר מכירים מעולם החומרה והאביזרים ההיקפיים – מי שרוצה איכות צריך להכניס את היד עמוק לכיס.

מלבד החיסרון בדמות תג המחיר, ה-Razer Huntsman V2 Analog היא פשוט מקלדת מעולה, שמשלבת נוחות שימוש עם מראה מרשים וסוויצ'ים חדשים וטובים במיוחד.

המקלדת סופקה על ידי יבואן Razer בישראל – בנדא מגנטיק.