ה-Razer BlackWidow V3 Mini Hyperspeed היא מקלדת אלחוטית לגיימינג ולחיי היומיום. עם סוויצ'ים רספונסיבים ומהירים מצד אחד, וקישוריות מעולה וגודל פיזי קטן שמתאים לכל תיק גב מצד שני.

במהלך השנים האחרונות אנחנו רואים עלייה גדולה מצד חברות הגיימינג השונות במקלדות מוקטנות, או קטנות מאוד, לגיימינג. עד כמה קטנות? ובכן, רוב המקלדות הללו מגיעות בין 60% ל-80% מהגודל של מקלדת סטנדרטית. כלומר הן תופסות פחות מקום גם בשולחן וגם בתיק שלכם (במידה ואתם רוצים לקחת אותן אל חברים או תחרויות).

Razer BlackWidow V3 Mini Hyperspeed Computer

גיימרים רבים מאמצים את הטרנד החדש, עד כדי כך שהוא כבר כמעט מיינסטרים. מקלדת ה- Razer BlackWidow V3 Mini Hyperspeed היא אומנם בעלת שם ארוך עד מאוד, אבל בפועל מדובר על מקלדת קטנה מהרגיל מבית רייזר, אבל שלא כמו ה- Huntsman Mini, ה-BlackWidow V3 Mini מגיעה בגודל של 65% מגודל מקלדת רגילה. זה לא שינוי עצום אך הוא אכן מרגיש ככה.

Razer BlackWidow V3 Mini – מבנה ועיצוב

ברגע הראשון כשתפתחו את הקופסה תגידו לעצמכם: "כן, זו אכן מקלדת Razer BlackWidow". העיצוב האייקוני של המקלדת ישר קופץ לעין, יחד עם הצבע השחור, הזוית המיוחדת וכמובן הבנייה המסיבית והיציבה של המקלדות במשפחה.

למרות המבנה המסיבי שלה, היא לא כזו כבדה כמו שציפיתי שתהיה, כך שרייזר אכן עשו עבודה טובה למקרה ואתם רוצים להסתובב איתה בתיק למקומות ללא שתכביד עליכם. בחלק התחתון של המקלדת תוכלו למצוא את הרגליות, אשר בנויות משני גבהים ונותן לכם להתאים את הגובה שנוח יותר לכם.

ה-Razer BlackWidow V3 Mini Hyperspeed היא, כמו שמרמזת לנו המילה האחרונה בשם שלה, מקלדת אלחוטית. בדיוק כמו אחותה הגדולה ה-BlackWidow V3 Pro, היא משתמשת בטכנולוגיית ה-Hyperspeed של רייזר אשר נותנת ביצועים דומים למקלדות חוטיות, פשוט ללא החוט. בנוסף, אתם יכולים גם לחבר אותה בעזרת Bluetooth, מה שאנחנו לא ממליצים בשביל גיימינג (בגלל זמני התגובה), אבל אם אתם משתמשים בלפטופ בדרכים או במשרד, זה יכול להיות יותר נוח.

Razer BlackWidow V3 Mini Hyperspeed USB-C

בפן הריאלי, הבעיה העיקרית עם מקלדת אלחוטית זה חיי הסוללה שלה, במיוחד כזו שמיועדת לגיימינג. דבר זה נכון לא רק למקלדת הזו, אלא לכל מכשיר שהוא אלחוטי. אם אתם מתכוונים להשתמש בה יחד עם כל פונקציות ה-RGB שלה, זה עוד דבר שעוזר לסוללה להתרוקן מהר יותר. מה שכמובן ישפיע על זמן השימוש שלכם במקלדת.

מקשים – קיליקיים או שקטים?

יש אפשרות לרכוש את המקלדת יחד עם סוויצ'ים ירוקים וקליקיים (המקשים בדגם שאני בחנתי) או הצהובים והשקטים. שני סוגי הסוויצים מעולים, ולכן מבחינת עדיפות – זה די תלוי בהעדפה האישית שלכם. כמו שציינתי קודם, קיבלתי לסיקור את המקלדת עם המקשים הירוקים הקליקיים, אני יכול עכשיו לומר שאני אכן מעדיף את השקטים יותר, למרות שהקליקים כן עוזרים לכם לקבל יותר פידבק אם המקש נתפס או לא, אך אני יכול לומר לכם שאם תקחו את המקלדת הקליקית למשרד שלכם, חברי הצוות שלכם עלולים להתחרפן. ובצדק.

Razer BlackWidow V3 Mini Hyperspeed Green Switch

למרות שהסוויצ'ים במקלדת הם סוויצ'ים מהסוג המכאני הישן ולא האופטים החדשים, הביצועים של המקלדת עדיין מעולים. הקליטה שלהם סופר מהירה וכל מגע רך על המקש יקלט, מה שמאוד טוב לגיימינג כי זה אומר שאין סיכוי שהמקלדת תפספס הקשה שלכם.

מי צריך את Razer Synapse?

אם העיצוב והביצועים של המקלדת לא שכנעו אתכם שזו המקלדת עבורכם, יכול להיות שהפיצ'ר הבא כן. רייזר סוף סוף הורידו את הצורך לשימוש בתוכנה שלהם, ה-Razer Synapse, ואתם יכולים לשלוט באורות של המקלדת גם ללא לפתוח את התוכנה עצמה. כמובן, שאם אתם רוצים כן להגדיר ולשנות את המקשים של המקלדת או ליצור פקודות מאקרו מיוחדות, אז אתם כן צריכים להיכנס לתוכנה.

בנוסף, אם אתם משתמשים בעוד חומרה עם הטכנולוגיה החדשה של Hyperspeed (כמו הבסיליסק או הוייפר), אז אתם יכולים לשלב את החומרה לדונגל USB יחיד, מה שמשחרר לכם את אחד הסלוטים.

Razer BlackWidow V3 Mini Hyperspeed On Desk

שורה תחתונה – כן או לא?

ה-Razer BlackWidow V3 Mini Hyperspeed, היא מקלדת אלחוטית מעולה גם לגיימינג וגם לחיי היומיום ושימושי המשרד. היא מכילה סוויצ'ים רספונסיבים מהירים, היא אלחוטית וקטנה מספיק להיכנס לכל תיק ואפילו לא מכבידה כל כך על הגב. חיי הסוללה שלה אולי לא מדהימים, אך היא נטענת באופן יחסית מהיר, ונשארת פעילה לימים ספורים לפני הטעינה הבאה שלה. התגובה שלה, תודות לטכנולוגיית ה-Hyperspeed, היא כמו של מקלדת חוטית, ואם יש לכם כבר מכשיר בטכנולוגיה זו, אתם לא צריכים לתפוס עוד סלוט של USB.

מה החיסרון שלה אתם שואלים? ובכן, המחיר שלה זה הדבר היחיד שממש מרתיע מלקנות אותה. המקלדת לא כזו יקרה אם מסתכלים על כל מה שהיא נותנת, אך היא עדיין יקרה. במחיר של 779 ש"ח היא ממש לא תהיה בשביל כל אחד. אבל אם אתם מחפשים מקלדת שהיא גם fun וגם business, וגם חייבים אותה קטנה וניידת – ה-Razer BlackWidow V3 Mini Hyperspeed היא בהחלט מקלדת שווה.

המקלדת סופקה על ידי יבואן Razer בישראל – בנדא מגנטיק.