זו אולי לא המקלדת הכי מושלמת לשימוש יומיומי סטנדרטי, אבל אם אתם מסוג האנשים שאוהבים לשחק בדרכים או במקומות שהם לא הבית שלכם, מקלדת ה-Razer Huntsman Mini הקומפקטית והנוחה בהחלט תתאים לכם.


כשאנחנו מסתכלים על מקלדות לגיימינג, Razer מציעה מבחר די רחב, ואין כיום גיימר שלא מכיר את משפחת המקלדות של רייזר שמתחרות על הטופ בשוק (כמו ה-BlackWidow V3 Pro). אך בניגוד למקלדות המלאות, מקלדת ה-Razer Huntsman Mini היא תוספת חדשה למשפחה, אבל בגרסה מוקטנת.

למעשה, מקלדת ה-Razer Huntsman Mini היא מקלדת בגודל של 60% מגודל של מקלדת רגילה, אך העיצוב המזערי לא מגיע בלי כמה פשרות – אין שורה של מקשי function, אין את כפתורי ה-"בית" וה-"סוף" או החיצים וכמובן שזה אומר שגם אין את איזור המספרים (Numpad).

ה-Razer Huntsman Mini מגיעה עם אפשרות של מקשים קליקים, או מקשים ליניארים. אנחנו קיבלנו את המהדורה הליניארית אז הביקורת היום תתמקד בדגם זה.

לא תופסת הרבה מקום

ברוחב של 29.5 ס"מ על אורך של 10.3 ס"מ, ה-Razer Huntsman Mini היא אכן מספר ס"מ יותר קטנה מהגרסה המלאה שלה, ה-Razer Huntsman V2. למרות זאת, היא קצת יותר גבוהה מרוב המקלדות (כ-3 ס"מ גובה), תודות לעיצוב המוגבה שלה שממש גורם למקשים להיראות כאילו הם מרחפים מעל המעטפת. בנוסף, המסגרת של ה-Razer Huntsman Mini גם היא דקה מאוד שכמעט ואי אפשר לומר שיש לה אחת.

שתי הגרסאות (הקליקית והלינארית) מגיעות בשני צבעים: שחור ולבן. אנחנו קיבלנו לסיקור מקלדת לבנה, עם מקשי PBT בגימור מט, שמאוד מוסיף למראה המתוחכם של מבנה המקלדת, שעשוי מאלומיניום. ישנם שני סוגים של מקשים למקלדת, אדום או סגול, בכדי לדעת איזה סוג יש להסיר את אחד המקשים ממקומו ופשוט לראות את צבע החיבור.

ה-Razer Huntsman Mini מתחברת למחשב עצמו עם כבל USB-C ל-USB-A שניתן לניתוק, ולכן ממש קל ונוח לקחת איתכם את המקלדת לאן שאתם רוצים. אני אישית לקחתי איתי את המקלדת עם המחשב הנייד שלי לבית קפה בשביל לעבוד, והמקלדת בהחלט נוחה וקומפקטית.

לבסוף, המקלדת מגיעה עם אפשרות כוונון לשני גבהים שונים בעזרת שתי רגליות ארוכות יותר מרוב מקלדות ה-USB הסטנדרטיות, שמשנות את המקלדת ל-9 מעלות או ל-6 מעלות הטיה. היכולת לשנות את הזווית היא נחמדה מאוד, אך בעוד שזו לא יכולת ממש נחוצה, זה בונוס נחמד למי שכן מעדיף את ההטיה.

מקשים שקטים ומספקים

אז איך ה-Razer Huntsman Mini מצליחה לשמור על השימוש של מקשי ה-function אם אין להם שורה יעודית? הם מודפסים על חלק מהמקשים שכבר קיימים, כך שתוכלו למצוא את חלק מהפקודות חרוטות על החלק הקידמי של המקשים בשילוב עם כפתור ה-fn על מקשי ה-"[" או מקשי ה-",". מאוד קל לראות את הפקודות הללו על המקשים מאחר והמקלדת כפי שאמרנו מגיעה עם הטיה.

מאחר והמקלדת כה קטנה, אני מצאתי את עצמי מקליד יותר מהר ממקלדות אחרות וגם עם פחות טעויות, כך שלאחר הסתגלות קלה – הגודל לא משחק תפקיד. מבחינת ההקלדה עצמה, המקשים האופטים מספקים חוויה מאוד נעימה וגם שקטה, אלא אם אתם ממש בכוונה לוחצים בכוח על המקלדת. בנוסף, ההקלדה הייתה מאוד מספקת כי ממש אפשר להרגיש את הפידבק של המקשים בקלות רבה.

RGB לכולם!

מקלדת ה-Razer Huntsman Mini עובדת ישירות מהרגע שאתם מוציאים אותה מהקופסה (Plug & Play כמובן) ומחברים אותה למחשב, אך אתם יכולים לשנות את הכפתורים או את תאורת ה-RGB שלה דרך תוכנת ה-Razer Synapse, שמספקת גם כמה פונקציות מעיינות אחרות כמו הקצאת מקשים.

כמובן שכולנו מבינים שאין באמת מוצר של רייזר ללא תאורת RGB, וה-Huntsman Mini מגיעה יחד עם מספר פריסטים נהדרים שמחכים שתשמשו בהם. אתם תוכלו לבחור מבין 7 אופציות מבלי לפתוח את האפליקציה עצמה, דבר שמאוד נוח כשרוצים להחליף את הצבעים תוך כדי משחק. כמובן שאם אתם רוצים, אתם יכולים לפתוח את ה-Synapsis ולהגדיר איזה צבעים שאתם רוצים ואיפה שבא לכם ברחבי המקלדת.

יחד עם הזיכרון המובנה של המקלדת שיכול להכיל מיפוי של מקשים ותאורה (עד חמישה פרופילים), זה מאוד פשוט לשנות את המקשים על פי העדפה אישית שלכם למשחקים שונים. ישנה גם האופציה להשתמש בפעולת ה-Hypershift, שנותנת לכם להשתמש בשני סטים של מקשים ולהחליף בינם בקלות ובמהירות.

ללא חצים וללא Numpad

כמו שאתם כבר ראיתם אין למקלדת חצים, אך רייזר הוסיפו את היכולת, בעזרת שילוב מקשים, כן לתת לכם אם תרצו את האופציה של חצים. אם אתם לוחצים על מקש ה-fn ואחריו "I/J/K/L", תוכלו להתשמש בחצים. ישנם מספר כותרים, במיוחד כותרי אסטרטגיה (כמו Age of Empires IV), שמשתמשים בהם הרבה בחצים בכדי להזיז את המפה, והשילוב של המקשים כדי להזיז את המפה לא היה מהיר או נוח כמו שהייתי רוצה. אך לאחר שהגדרתי בתוכנה את החצים למקשי ה-WASD זה היה יותר טוב אך לא כמו מקלדת עם מקשי חצים אמיתיים.

מבחינת משחקים שלא דורשים חצים כלל, המקלדת הקטנה הזו עשתה את העבודה בצורה מעולה בגלל המקשים המהירים שלה והמקום שהיא חוסכת בשולחן העבודה, מה שגם נותן יותר מקום להזיז את העכבר. במשחקי עולם פתוח כמו Kena: Bridge of Spirits השימוש במקלדת היה מאוד רספונסיבי וכיף לשימוש. גם במשחקי יריות כמו Destiny 2, המקום הנוסף שהמקלדת נותנת לעכבר לנוע והמקשים האופטים שלה עזרו לדיוק נוסף.

מקלדת כאשר אתם לא בבית

אם קראתם עד לכאן אתם כבר מבינים שבעוד שאין ל- ה-Razer Huntsman Mini יתרונות על פני מקלדות סטנדרטיות. היתרון שלה הוא למעשה הניידות שלה ונוחות השימוש בדרכים, ומלבד יתרון הניידות מדובר על מקלדת טובה, אך לא מיוחדת.

בפן המחיר, מקלדת ה-Razer Huntsman Mini זמינה לרכישה בשתי הצורות שלה: קליקית (539 ש"ח) או ליניארית (569 ש"ח), כך שבעוד שמחיר המקלדת עלול להראות קצת גבוה,הוא בהחלט לא מוגזם. אך אם מסתכלים על המחיר של ה-Razer Huntsman Tournament Opto-Mechanical 87 Key, אז באמת שאין לכם שום סיבה ללכת על ה-Razer Huntsman Mini אלא אם אתם מחפשים את המראה המינימלי של המקלדת והגודל הוא זה שמכריע. זה ממש תלוי בשימוש שלכם ובהעדפה אישית.

השורה התחתונה היא שאם אנחנו מסתכלים על השימוש היום יומי שלנו ולא רק על גיימינג, אז אנחנו יכולים לומר שה-Razer Huntsman Mini היא לא הכיוון שאתם צריכים לחפש בו, אבל אם אתם מסוג האנשים שאוהבים לשחק בדרכים או במקומות שהם לא הבית שלכם, מקלדת ה-Razer Huntsman Mini בהחלט יכולה להיות לכם מתאימה ואפילו סופר נוחה לשימוש וסחיבה. אם לא, אז תישארו עם המקלדת עם החצים שלכם.

המקלדת Razer Huntsman Mini סופקה על ידי חברת בנדא מגנטיק.