כרטיס הלכידה TUF Gaming Capture Box מאפשר לכל סטרימר להקליט ולשדר בצורה פשוטה ואיכותית, ללא שום התעסקויות מיותרות וברזולוציה משוגעת. Plug and Stream!


חברת אסוס (ASUS), היא אחת החברות המוכרות ביותר בקרב ציבור הגיימרים, בין אם בשל החומרה שהיא מייצרת ובין אם בשל הציוד ההיקפי, עכשיו גם נכנסת לעולם השידורים כדי לעזור לגיימרים להוציא את המיטב שלהם מכל מה שקשור לגיימינג, בין אם זה במחשב או בקונסולה.

היום אנחנו נבחן את ה-Asus TUF Gaming Capture Box – CU4K30, שם מפוצץ למכשיר כל כך קטן וחמוד, אך כמו שהשם מפוצץ כך גם המכשיר עצמו מרשים. הוא יכול ללכוד תמונה ברזולוציה של עד 4K בקצב רענון של 30Hz ולהעביר שידור של עד 60Hz.

TUF Gaming Capture Box

בנוסף ולא פחות חשוב, החבר'ה ב-ASUS גם עבדו בצמוד עם חברת OBS (הידוע גם כ-Open Broadcaster Software) כדי ליצור ממשק מושלם בין החומרה שלהם לבין תוכנת השידור וההקלטה החינמית האהודה.

מה בקופסה?

ה-TUF Gaming Capture Box מגיע בתוך קופסה קטנה ממותגת וקומפקטית יחד עם כבל HDMI 2.0, כבל AUX 3.5mm דו צדדי, כבל USB-A to USB-C 3.2 ובנוסף מתאם USB-A ל-USB-C.

כמובן, כמו בכל מוצר, תוכלו למצוא את חוברות הדרכה במספר שפות וגם את כרטיס האחריות של המכשיר. שלל הכבלים והכרטיס עצמו מסודרים בצורה שמאוד נוחה פשוט לשלוף אותם מהקופסה, לחבר ולהתחיל להקליט.

TUF Gaming Capture Box Cables

יפה, קטן וקל משקל

ה-TUF Gaming Capture Box הוא בסה"כ אלמנט קטן, עם גודל של 10.5 ס"מ על 8 ס"מ ועוביו כ-2 ס"מ, וכל זה מצטבר ל-173 גרם בלבד! מה שהופך אותו לקל מאוד לנסיעה אם תרצו להקליט בדרכים או בבית של חבר. המארז עצמו עשוי כולו מאלומיניום ומיישר קו עם העיצוב של משפחת TUF, ובכללי משדר איכות. יתרון נוסף של מארז האלומיניום זה הולכה ופיזור של החום שהכרטיס יוצר במהלך ההקלטה, מה שאומר שהכרטיס יתחמם פחות ויוכל להחזיק ליותר זמן.

הצבע האפור המתכתי של הכרטיס יחד עם השילוב של הלוגו של TUF Gaming במרכזו, נותן לו קצת תחושה של כרטיס חזק, ולא פחות חשוב מכך – נראה טוב על השולחן. כמובן כחלק ממשפחת TUF, הכרטיס מגיע עם תאורת RGB בחלקו התחתון, כי היום כבר אי אפשר בלי קצת RGB בכל אלמנט.

TUF Gaming Capture Box Light

בחלק האחורי של כרטיס הלכידה תוכלו למצוא שני חיבורי HDMI 2.0, חיבור כניסה מהקונסולה למכשיר, חיבור יציאה מהמכשיר לטלויזיה ולידם חיבור USB-C 3.2 בשביל חיבור למחשב. בחלק הקידמי תוכלו למצוא שני חיבורי 3.5mm, אחד שיתחבר לאוזניות שלכם כך שתוכלו להשתמש במיקרופון של האוזניות להקלטה לשידור, ואחד לחיבור לבקר המשחק שלכם.

הקלטה איכותית ויכולת העברת שידור ברזולוציות גבוהות

ה-Asus TUF Gaming Capture Box יכול להעביר תמונה (Passthrough) ברזולוציה מקסימלית של 4K עם 60Hz (או 60 פריימים לשניה) יחד עם תמיכה של HDR, או רזולוצית 2K (הידועה גם כ-1440p) עם 144Hz או רזולוצית FHD (הידוע גם כ-1080p) עם קצב רענון של עד 240Hz.

מבחינת הקלטה, הכרטיס מסוגל להקליט ברזולוציה מקסימלית של 4K עם 30Hz, או ברזולוציית 2K עם 60Hz, ואחד הדברים המרשימים ביותר בכרטיס הוא היכולת שלו להקליט ברזולוציית FHD עם קצב רענון של 120Hz. אני משתמש בהרבה כרטיסי לכידה שונים, בעיקר של Elgato, אך עוד לא יצא לי להקליט ברזולוציית 1080p עם 120Hz. בהשוואה של המחיר שלו ושל הכרטיסים האחרים באותו המחיר, הכרטיס הקטן הזה נותן ביצועים של גדולים.

TUF Gaming Capture Box Back

לאחר הנתונים היבשים במקצת של המכשיר, נצלול קצת יותר לעומק תפעול המכשיר עצמו. ה-TUF Gaming Capture Box יכול להעביר תמונה ישירות מהקונסולה/מחשב/מצלמת DSLR למסך נוסף, או במונח המקצועי Passthrough, במקביל להעברת המידע למחשב שלכם לתוכנת ההקלטה או השידור שאתם משתמשים בה.

אסוס עבדו טוב על הכרטיס הזה גם מבחינת איכות הקלטה, כל ההקלטות שנעשו בעזרת הכרטיס היו באיכות גבוהה ללא נפילות פריימים או קפיצות. גם מבחינת ה-Latency בשידור האות מהקונסולה להקלטה ולמסך, לא היו שום בעיות. לא משנה באיזו רזולוציה שיחקתי והקלטתי, לא יכולתי להרגיש בשום עיכוב. אני לא אומר שלא היה כלל, ובהשוואה בין קונסולה שמחוברת ישירות לכבל לבין אחת שמחוברת דרך הכרטיס כן תוכלו להרגיש קצת עיכוב בוידאו, אך מאוד נמוך עד בלתי מורגש כלל.

Asus עשו עבודה מעולה בהתאמה של הכרטיס למשתמש, הכל ממש Plug & Play, להוציא את הכרטיס מהקופסה יחד עם הכבלים, לחבר ויאללה להקליט. האינטגרציה עם תוכנת ה-OBS פשוט נהדרת ולא דורשת הורדה של כלים חיצוניים או דרייברים מיוחדים כמו אצל חלק מהחברות האחרות, וכל מה שנדרש הוא כשמחברים את הכרטיס ומפעילים את התוכנה, להוסיף את ה-"מקור" (Source) של הוידאו תחת Capture Device והוא פשוט שם ברשימה.

הזכרתי קודם שהכרטיס מגיע עם תאורה בחלקו התחתון, תאורה זו נותנת לנו אידיקציה מהירה למצב של כרטיס הלכידה. תאורה כחולה אומרת שהכרטיס במצב Standby, כתומה כאשר המכשיר מעדכן תוכנה, אדומה כאשר HDCP מופעל וצהובה מהבהבת מעידה על הפרעה בחיבור השידור לכרטיס. דבר זה מספק חווית משתמש יעילה, נוחה ופשוטה מאוד, ועוזר למשתמש להבין את המצב של כרטיס הלכידה בצורה ויזואלית ומהירה.

למה רק 4K 30Hz להקלטה?

ה-Asus TUF Gaming Capture Box מיועד לכל מי שמעוניין להקליט או לשדר את התוכן שהוא משחק מבלי להתפשר על איכות, והוא עושה את זה בצורה הפשוטה והנוחה ביותר שיכולה להיות. החל מאפשרות ה-Passthrough שתומכת ב-4K60FPS, ועד לפשטות של חיבור המכשיר ונורות החיווי שלו – נראה שחשבו לעומק על נוחות השימוש בו.

ה-Asus TUF Gaming Capture Box תומך בקונסולות ה-PlayStation 5, Xbox Series X\S וכמובן קונסולת הסוויץ' (וכמובן גם ב-PC). לכל שחקני ה-E-Sport שרוצים להתחיל לשדר את המשחקים שלהם, בהחלט מדובר על כרטיס שיענה על כל הצרכים שלכם, ואפילו יותר.

TUF Gaming Capture Box Audio

עם כל זאת, צריך לזכור שכיום בעזרת הקונסולות החדשות כמו ה-PlayStation 5, הגיימינג נעשה ברזולוציה של 4K על 120Hz, ולמרות כל הכח של המכשיר הוא לא מסוגל להגיע אפילו ל-4K 60Hz, וזה קצת חבל, במיוחד בראיה קדימה.

אם אחרי הכל החלטתם שזה כרטיס הלכידה המושלם עבורכם, תוכלו לרכוש את ה-Asus TUF Gaming Capture Box במחיר של כ- 200$ דרך אמאזון.