Samurai Warriors 5 נותן לכם לחוות את הקרבות ההיסטוריים מעברה של יפן בצורה מעניינת ומלאת אקשן. הוא עמוס באקשן מוגזם ומרשים מאוד טכנית, ועם שלל המשימות שהוא מציע, לא תתעייפו מלחתוך עוד ועוד אויבים שוב ושוב.


Samurai Warriors 5 הוא משחק שמספר לכם את ההיסטוריה של יפן בצורה קצת שונה. כל הסמוראים הגדולים ודמויות המפתח של המשחק הם דמויות אנימה עם התקפות שגורפות הרים של חיילים בכל הנפה של חרב. הוא מלא באקשן ומציע מגוון עשיר של דמויות, תוכן, וסיפור.

היסטוריה, אבל אנימה

סדרת Samurai Warriors מלווה את אודה נובונאגה (Oda Nobunaga), סמוראי בולט מההיסטוריה של יפן ששאף לכבוש את כל יפן ולאחד אותה. המשחק החדש לוקח אותנו להתחלה של הכיבוש של נובונאגה, ובונה את הסיפור לאט לאט משם. זה כבר הופך אותו למשחק מצויין למי שחדש לסדרה.

לאורך הסיפור אנחנו רואים איך נובונאגה פגש את כל אחד מהשותפים שלו, האויבים שלו, ומי שביניהם. ברור שהעלילה לא מאוד מדוייקת היסטורית, אבל הנגיעה בהיסטוריה כן נותנת למשחק רובד של עניין שאני באופן אישי מאוד מעריך.

הסיפור עצמו מחולק לפרקים, שבכל פרק אנחנו נראה כמה סצינות של סיפור, יהיה איזה קרב גדול עם שלל משימות ואתגרים, ולבסוף יהיו עוד כמה סצינות סיפור לפני שנוכל להמשיך לפרק הבא.

samurai warriors 5

הדיאלוגים עצמם בסיפור מרגישים ברובם קלישאתיים, ולא כולם מאוד מעניינים, אבל מדי פעם המשחק מפתיע, מאט את הקצב ומציג סצינה דרמטית ומשמעותית שלגמרי תופסת את תשומת הלב שלכם. בשביל הרגעים האלה אתם תרצו להמשיך ולהתקדם בסיפור ולהכיר את שלל הדמויות.

את הסיפור אתם לא תחוו רק מנקודת המבט של נובונאגה, אלא גם מנקודת המבט של דמויות אחרות, דרך נתיב עלילה נוסף וסיפורי צד. כל אלה יאפשרו לכם גם לחוות עוד אירועים וצדדים, וגם יפתחו בפניכם עוד דמויות שתוכלו אחר כך לשחק במצבי המשחק השונים.

כמו הוריקן שנלחם בנמלים

כמובן שעם כל הכיף שהסיפור של Samurai Warriors 5 יודע להציע, עיקר המשחק הוא בקרבות, וכאן המשחק בהחלט יודע להפציץ בכל הכוח. גם ביחס למשחקים אחרים של המפתחת ובסדרה, ממה שאני ראיתי ושיחקתי כמובן, המשחק מציע המון אקשן מהיר ועוצמתי שיגרום לכם להרגיש לא רק כמו סמוראים, אלא כמו אלים על פני אדמות.

samurai warriors 5

כל אחת מהדמויות שאתם תפגשו במשחק תציע שלל מהלכים ותוכל להשתמש בכל אחד מהנשקים במשחק, ובכך המשחק מציע לכם מגוון עצום. האקשן בקרבות לא עוצר לרגע – אתם רצים, רוכבים, וגורפים הרים של אויבים כדי להדוף את צבאות האויב שתלחמו מולם. המשחק מעודד אתכם ללכוד כמה שיותר חיילים בתוך ההתקפות שלכם, והתחושה הזו מדהימה.

הקרבות במשחק מבוססים על מטרות שאתם צריכים להשלים, כשלשלבים יש מטרות סודיות ומטרות בונוס, ואתם מקבלים ניקוד לפי כמה טוב השלמתם את המפות. זה גם מוביל לכך שיהיו לכם סיבות לחזור ולשחק את הקרבות, אבל גם משאיר אתכם דרוכים לכל דבר קטן שקורה במפה. במידה מסויימת, זה כמעט מרגיש כמו משחק אסטרטגיה בזמן אמת, כשאתם משחקים את היד של אלוהים כמו ב-Black & White הקלאסי ומשמידים כל מה שעומד בדרך שלכם.

עם כל אלה, מדי פעם קרה לי ששיחקתי עם דמות ברמה נמוכה יותר, והרגשתי משמעותית חלש יותר. לא במידה שאני לא מצליח להתמודד עם האויבים, אלא שהייתי צריך לחתוך אותם במשך דקות ארוכות כדי לעשות להם נזק. אלה הרגעים שבהם הקצב של המשחק יורד והופך לקצת רפטטיבי ופחות כיפי.

samurai warriors 5

התופעה הזו יכולה לקרות גם כשאתם משחקים ברמת קושי גבוהה, אבל המעצור המרכזי כאן הוא הרמה של הדמות שלכם ולא רמת הקושי, ועם דמות חזקה, תוכלו להגיע לניקוד גבוה והרבה בלגן איכותי גם ברמה קשה.

אבל ברוב המקרים, אתם תרגישו כמו כוח בלתי מנוצח ששורף את דרכו דרך שדה הקרב וההרגשה הזו מדהימה. הקרבות ב-Samurai Warriors 5 מגוונים, מלאים באקשן, וכיפיים, אפילו אם מדי פעם תמצאו את עצמכם מוחצים את אותם הכפתורים בלי הפסקה.

סמוראים מהבסיס

אחד הדברים שמוסיפים עומק לקרבות של Samurai Warriors 5 הוא מבחר אפשרויות הקסטומיזציה שיש למשחק להציע. כל דמות שאתם יכולים לשחק יכולה להשתמש בכל אחד מהנשקים הקיימים, כשפשוט יש כמה נשקים שהיא תתמחה בהם יותר בזריזות.

samurai warriors 5

המשחק נותן לכם לשדרג כל דמות, לשדרג נשקים, ואפילו לשדרג את הסוסים. זו לא מערכת משחק תפקידים מאוד מתוחכמת או משהו כזה, אבל היא מציעה הרבה אפשרויות מצד אחד, ומצד שני נותנת לכם שלל הישגים קטנים לשאוף אליהם.

בנוסף לכל אלה, יש למשחק מערכת ניהול ושדרוג בסיס, אבל היא מינימלית ביותר. אתם יכולים לאסוף חומרים דרך מגוון קרבות צד קצרים, ובעזרתם תוכלו לשדרג את המתקנים השונים בבסיס כדי לפתוח שדרוגים לרמות גבוהות יותר במגוון התחומים שיש למשחק להציע.

סך הכל על כל התחומים של המשחק, הוא בנוי כך שאם תרצו, תוכלו לחזור ולשחק בו עוד ועוד. האפשרות לשחק לעומק כפי שאתם רוצים היא נהדרת, ומאוד נהניתי מהמשחק במובן הזה.

samurai warriors 5

קומבואים יפים, גם בדרכים

מה שהכי הלהיב אותי ב-Samurai Warriors היה שהוא רץ בצורה נהדרת על גבי ה-Switch שלי. גם במצב נייד, גם במשחק קו-אופ במסך מפוצל. המשחק המשיך להציג לי מאות אויבים חסרי אונים בזמן שקצצתי אותם עם החרב שלי, בלי להוריד את קצב הרענון או להתפשר על הגרפיקה. זה מפתיע באופן יחסי, כי משחקים רבים של Omega Force לא רצו טוב על הקונסולה, ולכן זה מצויין שדווקא הפעם המשחק רץ בצורה מצויינת.

המשחק נראה טוב, הדמויות מפורטות, ולכל אחת יש עיצוב שמבליט אותה ומייחד אותה. המשחק מציע התאמת שפתיים לדיבוב, שזה גם נחמד. הדבר היחיד שהפריע לי בגרפיקה הוא שבסצינות הפתיחה של כל פרק, הסרטון היה נראה כאילו הוא נע בקצב רענון נמוך, אבל אני חושב שמדובר בהחלטה עיצובית דווקא.

המשחק גם נשמע טוב, עם מוזיקות קרב מדליקות וקליטות שמצאתי את עצמי מזמזם תוך כדי משחק, צלילי נשקים עוצמתיים, ודיבוב איכותי ביפנית עם קאסט מדבבים מצויין.

samurai warriors 5

Samurai Warriors 5 הוא משחק אקשן מצויין, עם סיפור מהנה שיכול להיות הכניסה של שחקנים לסדרת המשחקים. הקרבות שלו מהנים ומעניינים, ואתם תהנו מהם כל פעם מחדש, גם אם תחזרו עליהם כדי להשלים אותם ברמת קושי גבוהה יותר או תנסו להשלים חלק מהאתגרים שהם מציעים.

הדמויות שלו מגוונות, והמשחק מציע לכם עומק בבניית הדמויות וההתאמה שלהן עבור סגנון המשחק שלכם. בכל שלב במשחק יש לכם אתגרים חדשים לשאוף אליהם ודמויות אחרות שתוכלו לשדרג, וזה באמת כיף.

גם אם הוא מדי פעם מרגיש כמו מחיצת כפתורים, האקשן של Samurai Warriors 5 משלהב ומהנה. וכל האקשן הנהדר הזה רץ נהדר גם על ה-Switch, לא משנה כמה כאוס אתם יוצרים על המסך ברגע נתון.

אז למה אתם מחכים? קחו את הקטאנה שלכם ולכו לאחד את יפן תחת הדגל של אודה נובונאגה.

מפתחת: Omega Force

מפיצה: Koei Tecmo

תאריך יציאה: 27 ביולי , 2021

ז'אנר: אקשן

זמין על: Switch, PC, PS4, XBO

בוקר על: Switch

עותק הביקורת של Samurai Warriors 5 סופק על ידי המפיצה.