הדור הבא של המעבדים הגרפיים של Nvidia, שזכה לשם הקוד עדה לאבלייס (Ada Lovelace) שיגיע בטכנולוגיית יצור של 5 ננומטר מבית ענקית השבבים TSMC, לכאורה בדרכם אלינו והם צפויים להיות המעבדים הגרפיים של סדרת ה-GeForce RTX 40XX.

לקראת חשיפת ה-Nintendo Switch Pro החלו לרוץ שמועות לגבי מרכיביו, המסך, הגודל, וגם המעבד הגרפי שלו. אותן שמועות כללו גם את המעבד הגרפי של Nvidia הנקרא עדה לאבלייס, אבל בסופו של דבר כולנו קיבלנו מסך OLED וזהו פחות או יותר.

המעבדים הגרפיים החדשים שיצרו את סדרת GeForce RTX 40XX (שיירשו את הדור הנוכחי הנקרא Ampere) צפוי להיחשף ב-2022 לפי תכנית הדרך של Nvidia ולפי השמועות צפוי לעקוף את הדור הנוכחי בפער משמעותי.

מה ה-GeForce RTX 40XX צפוי לכלול?

לצורך השוואתי, המעבדים של הדור הנוכחי מיוצרים ע"י חברת Samsung בטכנולוגיית 8 ננומטר ואילו הדור של ה- GeForce RTX 40XX לפי השמועות ייוצר על ידי ענקית השבבים הטאיוואנית TSMC ויהיה כבר בטכנולוגיית 5 ננומטר.

מלבד טכנולוגיית הייצור, השמועות טוענות כי יכולות המעבדים הגרפיים החדשים גבוהות ב-70% מאלו של הדור הנוכחי. לכאורה, מספר ליבות ה-CUDA במעבדים העתידיים צפויות להיות 18,432 לעומת טכנולוגיית אמפר בה מספר הליבות הוא 10,752 ובדור הקודם לה הוא 4,608.

מבחינת צריכת אנרגיה, המעבדים החדשים של Nvidia יפגרו מאחור לעומת AMD RDNA 3 אך זה לא צפוי להשתנות גם בטכנולוגיה העתידית מאחר והתכנית שלהם היא להגיע לביצועים טובים יותר.

במידה וביצועי המעבדים הגרפיים לא יתעלו על אלו העתידיים של AMD, אז הציפייה מ-Nvidia היא שפרויקט עדה יבוטל והם יקפצו אל ארכיטקטורת Hopper שהוא מעבד גרפי רב ליבות המיועד למרכזי ידע ועתיד לצאת לקראת סוף השנה. שינוי שלא ברור איך ישפיע, אם בכלל, על מיתוג הסדרה בתור GeForce RTX 40XX.

אבל שמועות לחוד ומציאות לחוד, המחסור החמור בכרטיסי המסך בדור הנוכחי לא מראה סימנים של סיום, וזה לא נראה שזה מזיז ל-Nvidia שכנראה תמשיך לסחוט את לימון האמפר על צורותיו השונות עד תום.