כמה שבועות אחרי שראינו את טריילר החשיפה של Blue Reflection Tie ליפן, הגרסה המערבית שלו, Blue Reflection: Second Light, נחשפה וקיבלה טריילר ותאריך יציאה. המשחק הוא משחק תפקידים מהמפתחת של סדרת Atelier, אבל תחת התמה של Magical Girls כמו Madoka Magica, Card Captor Sakura, או Sailor Moon.

אחרי שהמשחק קיבל טריילר להשקה היפנית לפני כמה שבועות, היום Blue Reflection: Second Light קיבל טריילר ראשון למערב, יחד עם תאריך יציאה קרוב ביותר. המשחק ממשיך את Blue Reflection שיצא ב-2017 ל-PlayStation 4 ו-PC. הסדרה תפסה נישה שבאופן מפתיע היתה ריקה עד היום – משחקי תפקידים יפניים על Magical Girls, תמה שבאופן כללי כן זוכה לפופולריות באנימה, אבל משום מה כמעט ולא ראינו במשחקים.

המשחק החדש נראה שונה מהותית מהמשחק הראשון. Blue Reflection המקורי שילב סימולציית חיים, בית ספר, וקשרי חברות, אלמנטים שפופולאריים במשחקים כמו Persona או Atelier, עם גיחות לעולם מקביל שנשלט על ידי רגשות כדי להלחם בשדים שמאיימים לפרוץ לעולם האמיתי. הוא משלב מערכת קרב מצויינת, ויזואליות מאוד נעימה לעין, ומוזיקה מגניבה, אבל במיוחד – קרבות בוס אפיים שממש הפתיעו אותי לטובה.

אבל Blue Reflection: Second Light עושה דברים אחרת, ובהחלט נראה שהוא יהיה מעניין. הפעם אנחנו נשחק נערה בשם אאו (Ao) שמוצאת את עצמה על אקדמיה מרחפת בעולם מקביל יחד עם עוד זוג נערות, וללא שום זכרון מעבר לשם שלה. ביחד הן מנסות לחפש את הדרך הביתה.

blue reflection second light ao

כשהן נתקלות במפלצות מוזרות, הן מקבלות כוחות קסם שמאפשרות להן להלחם בהן. לאורך המשחק אנחנו נקדם את הקשרים בין הנערות, נפתח את האקדמיה ונבנה בה מבנים שונים וחפצים שיעזרו לנו, ואלה יעזרו לנו בקרב. במידה רבה, נראה שהמשחק החדש דומה יותר למשחקי Atelier Ryza ו-Atelier Ryza 2, שזה מצויין כי הם משחקים מעולים.

בטריילר ומהמידע שזמין עד כה על המשחק, אנחנו יודעים שגם הגיבורה של המשחק הקודם, הינאקו שיראי (Hinako Shirai) חוזרת למשחק הזה בתור דמות משנה שחיקה. זה לאו דווקא אומר שאתם חייבים לשחק בראשון, אבל אני ממליץ, הוא ממש מגניב ממה ששחקתי עד כה.

אם המשחק ישמור על האיכות של המשחק הראשון ויבנה עליה, בהחלט יהיה למה לצפות. לפחות בכל מה שקשור לעיצוב דמויות, אנחנו יודעים לומר בוודאות שהאיכות תשמר, כיוון שמעצב הדמויות של המשחק המקורי, מל קישידה (Mel Kishida) חזר לעצב דמויות גם למשחק הזה.

Blue Reflection: Second Light עתיד להגיע ל-Switch, PlayStation 4 ו-PC ב-9 בנובמבר. זה לא בעוד המון זמן, וזו תקופה עמוסה במשחקים, ואני באופן אישי בהחלט מתכנן לשחק בו.