תגידו שלום ל-Nintendo Switch OLED, הדגם הבא של הסוויץ'. הוא כנראה לא יריץ משחקים יותר מהר או ברזולציה גבוהה יותר, אבל הוא יציע מסך גדול יותר ואיכותי יותר, אודיו משודרג, ועוד שיפורים מגניבים.

השמועות היו נכונות! לפחות, חלקית. נינטנדו הכריזה על דגם Switch חדש, אבל הוא לא גרסה מחוזקת שמציגה משחקים ברזולוציית 4K או בקצב פריימים גבוה. ה-Nintendo Switch OLED יציע מסך אולד כמו שהשם שלו מרמז, יחד עם שאר שיפורים נוספים.

אז מה מחכה לנו בדגם החדש? בראש ובראשונה מסך OLED בגודל 7 אינצ', כשהסוויץ' המקורי היה עם מסך בגודל 5.5 אינצ'. מסכי OLED, אם לא הכרתם, יודעים לתת תצוגת צבע טובה יותר מצד אחד, ומצד שני הם יותר חסכוניים בחיי סוללה. מנגד אחד החסרונות המוכרים שלהם זה שהם יכולים להיות יותר רגישים לבלאי.

בנוסף למסך המשופר, ה-Switch OLED ישפר את חווית המשחק באופן נייד גם בעזרת סאונד משופר, ורגלית מתכווננת ורחבה יותר. אלה לא נשמעים לי כמו שדרוגים שירגישו מאוד נחוצים לשחקנים רבים, אבל הם בטוח יאפשרו לחווייה משופרת במידה זו או אחרת.

ה-Nintendo Switch OLED יציע גם שיפורים שרלוונטים גם לשחקנים שמשחקים במצב נייח. הדגם החדש יציע 64 ג'יגה של זכרון פנימי, שזה קצת יותר מה-32 ג'יגה של הדגם המקורי. אני לא חושב שה-32 ג'יגה הנוספים יהוו שיפור מהותי, כי גם ככה הסוויץ' תומך בהרחבות זכרון פנימי.

לבסוף, הדגם החדש יציע תחנת עגינה משופרת עם פורט LAN, שיאפשר לכם לחבר את ה-Switch באופן קווי לרשת. לאלו מכם שמשחקים במשחקי רשת מאתגרים כמו Splatoon, או מורידים משחקים דיגיטלית, זה שיפור שבטח יעזור, במיוחד כי עד כה האפשרות לחבר כבל LAN היתה מוגבלת רק למי שקנה אביזר שמתחבר בעזרת USB לתחנת העגינה.

סך הכל ה-Nintendo Switch OLED מציע לא מעט שיפורים, אבל כנראה לא ברמה שכל שחקן ימהר לשדרג את ה-Switch הנוכחי שלו. ה-Switch החדש ימכר במחיר מומלץ לצרכן של 349$, ועוד טרם נחשף מחיר יבואן רשמי בארץ. זה קצת יותר יקר מה-Switch הנוכחי, אבל לא בהרבה מאוד, והשדרוג בטוח יהיה מורגש, לפחות לשחקנים שמשחקים באופן נייד. כל מי שציפה לדגם שמציע ביצועים משופרים, יצטרך כנראה לחכות עוד קצת.

ה-Nintendo Switch OLED צפוי לצאת לצד Metroid Dread ב-8 לאוקטובר.