חיכיתי בסבלנות שהדמו של Scarlet Nexus יגיע לקונסולה שברשותי, ה-PlayStation 4, כדי סוף-סוף לנסות בעצמי את המשחק המעניין הזה. מצד שני, כגודל הציפיות כך גודל האכזבות. הדמו של המשחק הראה לי מדוע המשחק הזה הוא משחק מושלם לשחק – כאשר הוא יהיה בהנחה. אתם חושבים שאשאיר אתכם במתח? מיד אפרט לכם את החוויה שלי מהדמו.

למי שלא זוכר או לא התעניין עד כה, במשחק Scarlet Nexus אנחנו משחקים בעולם בו המוח האנושי התפתח מאוד, עד לרמה שיש יצורים מהחלל החיצון הנקראים "האחרים" (The Others) שאין דבר שישמח אותם יותר מ…לאכול אותו. התקווה היחידה של האנושות היא יחידי סגולה שפיתחו יכולות לחימה פסיכו-קינטיות, שכן נשקים קונבנציונליים ממש לא משפיעים עליהם.

קרב מוחות

בדמו תוכלו לשחק שתי ריצות שונות, האחת עם יואיטו סומרגי (Yuito Sumeragi) והשנייה עם קאסאנה ראנדול (Kasane Randall). מבחינת הדמו, לפחות, אין הבדלים משמעותיים בין הריצות, לרבות הטקסטים הדומים ומהלך התרחישים. ההבדל היחיד הוא ביכולות של הדמויות וחברי הצוות שלהן. למשל, יואיטו נלחם באמצעות חרב פסיכו-קינטית וקאסאנה בעזרת קונאים מרחפים.

על פי המידע שיצא עד כה, הריצות במשחק המלא יהיו מזוויות שונות של העלילה, ולא יהיו אותו דבר לגמרי, לכן אני מניח שהדמיון הרב היה אך ורק בשביל להכניס אותנו לנעלי הדמויות בצורה מתודית וחלקה. סצנות המעבר מאוירות כסוג של קומיקס עם דיבוב מלא (יפנית או אנגלית).

באופן כללי על הפן הויזואלי של המשחק אין לי תלונות. אני אוהב אויבים גרוטסקים ואני אוהב אנימה, ולמרות שהשילוב בין השניים נראה קצת מוזר במשחק עצמו, זה עדיין עובד די טוב לטעמי.

SCARLET NEXUS Demo Edition

במהלך הדמו המשחק מפרט לנו על הדמויות ויכולותיהן, על אפשרויות השימוש בכל דבר במהלך קרב ומציג בפנינו אויבים ברמות שונות. למשל, ניתן לשלב בין מכות עם הנשק העיקרי לבין העפת חפצים הפזורים מסביב (פחים, מכוניות, עמודים וכיו"ב) לכיוון האויבים בצורה נוחה וזורמת, ואף תוכלו להנחית עליהם חפצים כבדים יותר שיסבו יותר נזק אך ידרשו מכם תזמון של לחיצת מקשים לאחר שהצלחתם להרים אותם בכוח המחשבה בלבד.

כמו כן, הדמו ענה על שאלה שהייתה לי לגבי חברי הצוות והשימוש בהם; בעוד נוכל לשחק רק כיואיטו או קאסאנה, נוכל להשתמש ביכולות המיוחדות של הדמויות בקלות על ידי לחיצת כפתור. לכל יכולת יש זמן פעולה מוגבל שנטען חזרה כאשר מפסיקים להשתמש בו. השימוש ביכולות הללו נותן רובד נחמד למשחקיות. בנוסף, מדי פעם תוכלו לזמן את חבר הצוות בעצמו לתת מכת מחץ לאויב.

אז למה לא, בעצם?

אתם בטח שואלים את עצמכם "נו, אבל זה נשמע נהדר, לא?". אז התשובה היא כן, ולא. המשחקיות די זורמת, אבל אני לא הצלחתי להרגיש אותה. אם דמיינתי את זה כ-Devil May Cry בסגנון ציור של אנימה, אז התבדיתי לגמרי.

SCARLET NEXUS Demo Edition

אני חושב שמה שחסר זה קצת פיסיקה. למשל, במהלך השיטוט במפה נתקלים בזבל שניתן להרים בעזרת היכולות הפסיכו-קינטיות שלנו, ואם רצים לעבר חלק מהחפצים הם פשוט זזים הצידה בקלות כאילו זה חתיכות קרטון. בנוסף, אני לא מרגיש עוצמה כשאני עושה קומבואים, זה כאילו אין כוח מאחורי המכות.

אחת היכולות שיש בידינו במשחק היא הפעלת הדרייב (Drive), שמופעל אוטומטית כאשר המד המיוחד מתמלא. כאשר הוא פועל הוא משדרג את היכולות של הדמות, שזה דבר מעולה, כמובן. הבעיה היא שהוא עשוי להתחיל לפעול מול סתם אויב סתמי, ובמקום שנוכל למלא את המד ולבחור מתי להפעיל את הדרייב, אנחנו נתונים לחסדי המשחק.

קרב הבוס שהדמו הציע לא היה קשה מדי והייתי אומר אפילו מעט קל. זה לא אומר שהקרבות בהמשך המשחק לא יציבו אתגר, כמובן. אני מניח שברוב המשחק נצטרך להילחם בהמון אויבים, ואני רק מקווה שזה לא יהיה באופן חזרתי ומייגע, ושעליית הרמות תהיה נטולת גריינדינג ככל הניתן.

SCARLET NEXUS Demo Edition

דבר נוסף שקצת הוריד לי, זה הנוקשות של המפה. הגבולות של כל מסדרון ושביל מאוד מאוד מוגדרים. למשל, לא ניתן לקפוץ מעל המעקה של המדרגות כדי לקצר את הדרך למטה. זה קצת מציק כי חשבתי שעברנו את השלב הזה במשחקים. הייתי שמח לראות דברים מעט פתוחים יותר כדי לקבל חוויה יותר טובה.

בנוסף, התפריטים השונים (עץ יכולות, ציוד, חברי צוות וכדומה) מאוד עמוסים והייתי שמח אם היו עושים אותם בצורה נגישה יותר. הם באמת השקיעו במגוון הדרכים השונות שניתן לשדרג ולחזק את הדמויות במשחק, אז חבל שלא הלכו את האקסטרה מייל. מצד שני, זה לא חדש לנו ש-Bandai Namco מעלים את ההייפ ואז מתעוררים בבוקר לאכזבה (אהמ Jump Force אהמ).

אז את Scarlet Nexus כנראה אשחק בהזדמנות אחרת, ולא כשהוא יצא ב-25 ליוני, 2021. ביציאתו, המשחק יהיה זמין על PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One, ועל המחשב האישי.