אני יודע, יכול להיות שזה כלום, יכול להיות שזו סתם בדיחה שאני עכשיו מנפח לכתבה, ויכול להיות שלא. בשביל הסיכוי שזה לא, ושעל הדרך תצאו קצת יותר שמחים מחדשה שכזו – יתכן שעמוד הטוויטר של Xbox Game Pass רמז ש-Persona 5 (אולי רויאל) בדרך ל-Xbox ומחשב.

קודם כל, לפני שאנחנו נכנסים לפרטים, אם אתם מצפים שהמשחק יגיע לקונסולות Xbox או למחשב, אתם אולי לא מכירים את סדרת המשחקים מעבר לשם שלה (כי אחרת בטח שיחקתם כבר ב-PlayStation 4). במשחקים אתם נכנסים לנעליו של תלמיד תיכון ביפן ומשחקים כל יום בחיים שלו למשך שנה. המשחק מאזן מצד אחד משחקיות סימולציה שבה תצטרכו לנהל את חיי היום יום של התלמיד, ליצור קשרים עם תלמידים ואנשים אחרים, ולהצליח במבחנים. במקביל, תצטרכו לנהל את החיים הסודיים שלו בתור נער עם הכוח להכנס לעולם סודי ולהלחם בצללים. על הדרך אנחנו פוגשים דמויות עם סיפורים דרמטיים ומרתקים, ונהנים מעלילה עוצמתית. הסדרה אגב חוגגת 25 שנה השנה, ומנהלי המפתחת כבר הודיעו שמתוכננות השנה מספר הפתעות.

אני לא אוהב לנפח ציוצים קטנים לכתבות, אבל מצד שני יש לי פינה חמה בלב ל-Persona 5, ואני אוהב להתעסק בספקולציות.

אתמול בערב, כחלק משרשור של Xbox Game Pass על המשחקים החדשים שמגיעים למנוי בקרוב (Control בדרך, אגב), אחד המעריצים הגיב לחשבון עם מם של קיריו ממשחקי Yakuza (שגם בדרך למנוי) בטענה שהציפיה לאוסף של משחקי יאקוזה נותנת לו טעם לחיים.

בתגובה לציוץ, החשבון של Xbox Game Pass הגיב בחזרה עם הבדיחה "היי, זה לא הנבל ההוא מ-Persona 5?" נכון – קיריו קירח בתמונה, ולובש חליפה, בדומה לנבל מסויים מ-Persona 5, אבל צריך דמיון די מפותח כדי לומר משהו כזה.

האם זה אומר משהו? אני מאוד מקווה שכן. מנהלי רשתות ככלל, ואלה של Xbox Game Pass בפרט, אוהבים לעשות שטויות. הרבה שטויות. אבל מדי פעם השטויות הללו כוללות רמיזות למשחקים שעתידים להגיע לשירות. הספק הזה הוא חלק מהתהליך של ניהול קהילה ולדאוג שהעמוד יהיה מספיק מעניין כדי שיותר ויותר אנשים ימשיכו לקרוא ולהגיב ולדלות פרטים. והרי אם משחקי Yakuza הגיעו ל-Xbox ומחשב, גם Persona 5 יכול.

בינתיים כל מה שנשאר לנו זה לחכות בסבלנות. גם Persona 4 Golden, שבמשך שנים היה תקוע על ה-PlayStation Vita הגיע למחשב לאחר הדלפה מגניבה למדי, וגם Persona 5 Strikers, שמהווה משחק המשך ל-Persona 5 מצא את דרכו למחשב. בשלב הזה אני כבר לא רואה סיבה להאמין שמשחק הבסיס של 5 לא יגיע גם באיזשהו שלב.

ואם כובעי האלומיניום שלכם מוכנים, אז בואו לשמוע עוד קפיצה למסקנות (אני אופטימי פה, אבל קחו הכל בערבון מוגבל) – מאחר והמשחק לא הופיע ברשימת המשחקים האקסקלוסיביים של Xbox ל-2021, יכול להיות שהוא יכול להגיע לעוד מקומות (כמו Switch). או שכל זה לא היה ולא נברא. או שזה פשוט חלק מהפתעה מתוחכמת.

עד שנדע אם המשחק באמת מגיע ל-Xbox ולמחשב, נותר רק לקוות שבאמת יש פה משהו ולא סתם קפיצה מוגזמת למסקנות מצידי. אני בטוח שגם אם זה לא רמז אמיתי, המשחק עתיד להגיע למחשב במוקדם או במאוחר, זה כבר רק עניין של זמן. אני רק מקווה שנראה את Persona 5 Royal שם ולא את משחק הבסיס. בינתיים יש המון משחקים אחרים להנות בהם ב-Xbox Game Pass.