חברת Sony הציגה רחפן חדש בתערוכת CES 2021 העונה לשם Airpeak. זוהי דריסת הרגל הראשונה של החברה בעולם הרחפנים ונראה כי הוא מכוון לשוק המקצועי של רחפנים בעבור תעשיית הצילום. מעבר לכך, החברה לא נתנה הרבה פרטים, אבל אנחנו ננסה לדלות מה שאפשר מהרחפן.

הרחפן הקודם שסיקרתי היה ה-DJI Mavic Mini שנראה כמו הקוטב השני לרחפן הזה ומיועד למתחילים. הרחפן של סוני נראה כמו רחפן מקצועי שבנוי למצלמות כבדות ולהסרטה מקצועית.

ראשית חשוב לציין ש-Sony מייצרת מצלמות מקצועיות והרחפן הזה בהחלט מתיישב עם האקו-סיסטם שלה. הוא מהווה מוצר משלים לסדרת המצלמות שלה וכנראה יעבוד בסינכרון מצוין. הוא נראה מאוד גדול בתור התחלה ולא נראה כי יתאים לטיולים איתו.

המכשיר עצמו מלא בחיישנים סביבו שיאפשרו ל-Airpeak להימנע מפגיעות' וזה די חשוב כי הוא נראה יקר אפילו בלי המצלמה שתוצמד אליו. הגודל שלו מאפשר לו לסחוב מה שנראה כמו שני סוללות, מה שיאפשר לו טווח גדול או לחילופים גיבוי במקרה שהסוללה נגמרת. הוא נראה מהיר מאוד, כך שנראה שהסוללות הללו חשובות לו במיוחד.

הרחפן מכיל מצלמת POV שמשדרת למפעיל תמונה כדי שיוכל לשלוט ברחפן. רחפנים בסדר גודל כמו של ה-Airpeak לרוב מצריכים שני אנשים שיתפעלו אותם – האחד מטיס אך ורק את הרחפן ומשתמש במצלמת ה-POV ואילו השני מתפעל אך ורק את המצלמה.

https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/TNqyOgjFeh3LG1BogxmxW4BGcHg=/0x0:1134x632/920x613/filters:focal(477x226:657x406):format(webp)/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_image/image/68652449/bandicam_2021_01_11_17_16_20_402.0.jpg

מכשיר ה-Gimbal של הרחפן נראה מסיבי ביותר ואמור לאפשר למצלמה לנוע בכיוונים רבים. זה נראה כאילו הרחפן יתמוך בעוד מצלמות ולא רק של Sony, זאת בשל המחברים שיש על מכשיר ה-Gimbal. מכשיר ה-Gimbal עצמו מאוד מרוחק מגוף הרחפן ועם רוטציה של 360 מעלות כאשר הרגליות מתקפלות ושומרות על הפרופיל הקטן (יחסית, כי הוא ענק) של Sony Airpeak.

למי שלא מכיר, מכשיר ה-Gimbal הוא מכשיר המכיל סנסורים כמו אלו שיש בנייד והם מזהים תנועה. מנועים קטנים שיושבים על המכשיר מבצעים כל הזמן תיקונים בשלושה צירים, Yaw, Pitch ו-Roll, כדי למנוע מההתקן שמוצמד ל-Gimbal לרעוד או לאבד את הפוקוס על האובייקט שאליו הוא מכוון. 

השלט של הרחפן נראה ענק, כזה שמתחבר לאייפד. מעבר לכך הוא נראה די סטנדרטי עם שליטה בסטיקים ושליטה ברחפן דרך אפליקציה שניתן בטח יהיה להוריד. Sony Airpeak מתחבר גם למחשב נייד ואולי ניתן להוריד עדכונים או להעביר חומר ישירות בינו לבין המחשב.

אלה הפרטים המעטים שהצלחתי לדלות מהטריילר של Airpeak. אני בטוח שבהמשך נקבל עוד מידע.