בשנים האחרונות, חברת Electronic Arts קיבלה מוניטין בעייתי, בלשון המעטה. עם הכרזת המשחק החדש Star Wars: Squadrons, ניתן רק היה לצפות שהמשחק יכיל מיקרו תשלומים. לפי מובילי הפיתוח של המשחק, הוא לא יכיל מיקרו תשלומים כלל ויבוא בתור חבילה שלמה במחיר יחיד.

לאחר הבלגן סביב המיקרו-תשלומים בזמן השקת Star Wars: Battlefront 2, חברת Electronic Arts ספגה ביקורת צולבת מקהל מעריצי המשחק, והמוניטין שלה נפגע קשות. מאז, החברה עמלה קשה כדי לשקם את המוניטין שלה. משחקים רבים שיצאו מאז אותו אירוע הכילו מיקרו רכישות עבור חפצים קוסמטיים בלבד, אבל מאז אותו אירוע, החברה החליטה שהיא בשום מצב לא תבקש משחקנים "לשלם עבור כוח".

מאז ראינו מספר השקות של משחקים במודל הזה, חלקן היו יותר מוצלחות, כמו Apex Legends, וחלקן הצליחו קצת פחות, כמו Anthem, למרות ששם כמובן שלא היה מדובר בבעיה במודל הכלכלי של המשחק אלא במשחק עצמו. ראינו גם השקות של משחקים ללא מיקרו תשלומים כלל, כמו Star War Jedi: Fallen Order, שהיה מוצלח במיוחד, גם לדעתנו, גם לדעת שחקנים אחרים, ואף הצליח במכירות יותר מהמצופה.

כש-Star Wars: Squadrons הוכרז, הנחנו שגם הוא, בדומה למשחקים אחרים של החברה עם מרכיב רשת משמעותי, יקבל מערכת של מיקרו תשלומים קוסמטיים. להפתעתנו, והפתעת רבים אחרים, מנהלי הפיתוח של המשחק הודיעו בראיון שהמשחק לא יכיל רכישות נוספות כלל.

star wars squadrons

"התפיסה שלנו היתה מאוד אולד-סקולית. אנחנו רוצים להראות במשחק הזה שאנחנו מציעים מחיר קשיח של 40$, אנחנו רוצים להרגיש נדיבים בפני שחקנים, ואנחנו רוצים שזה ירגיש כמו חוויה מלאה. שירגישו ש-'הבאתם לנו את ה-40$ שלכם, הנה לכם משחק שאתם תאהבו. תודה.' זהו." אמר איאן פרייז'ר (Ian Frazier), המהנל היצירתי של המשחק, בראיון לאתר Game Informer. "זה לא משהו שאנחנו בונים סביבו אסטרטגיית live-service. זה משחק שהוא מוכן ומעולה בזכות עצמו. זה לא אומר שאנחנו לא הולכים להמשיך להוסיף דברים, אני מנחש שאנחנו נוכל, אבל זה לא מוצג בתור live service."

את האמרה הזו חיזק כותב המשחק Mitch Dyer בציוץ שבו הוא רשם מפורשות "ZERO MICROTRANSATIONS. None."

יתכן מאוד שבשלב מאוחר יותר בחיי המשחק, הוא כן יקבל מיקרו תשלומים, הרחבות, או גרסת פרימיום עם יותר אפשרויות קוסמטיות. את כל אלה ראינו משתלבים בשלבים מאוחרים במשחקים אחרים בסדרה, כולל Star Wars: Battlefront 2 שקיבל לאחרונה גרסה מיוחדת שבה תוכלו לקבל את כל הציוד הקוסמטי שיש למשחק להציע. מה שבטוח הוא שלפחות בהשקה, Star Wars: Squadrons יהיה משחק ללא מיקרו תשלומים ומשחק שלם.

Star Wars: Squadrons עתיד לצאת ב-2 לאוקטובר ל-PlayStation 4, Xbox One, ו-PC.