אחרי שראינו חשיפה סינמטית לכותר הבא בסדרת משחקי מלחמת הכוכבים, אתמול במהלך אירוע EA Play Live קיבלנו הצצה ראשונה למשחקיות של Star Wars: Squadrons. המשחק החדש נראה כמו כל מה שאי פעם חלמתי לראות במשחקי חלליות בסדרה.

מהרגע שנגעתי לראשונה ב-Star Wars: Battlefront 2 בתערוכת Gamescom 2017, ידעתי שאני ממש, אבל ממש, אוהב להטיס חלליות שם. זה הפתיע אותי, כי כששיחקתי ב-Star Wars: Battlefront שלפניו, זה היה המצב הכי פחות מועדף עלי. אז כשעלו לראשונה שמועות לגבי משחק חדש של Star Wars שיתמקד בחלליות, התחלתי להתרגש.

טרם החשיפה ידענו כבר מספר דברים לגבי המשחק החדש של מלחמת הכוכבים, Star Wars: Squadrons – המשחק יתמקד אך ורק בחלליות, ישלב קרבות בחלל ובאטמוספרה, ויכיל מצב לשחקן יחיד ומצב מקוון. בהמשך גם למדנו שהמשחק יתקיים במסגרת קרבות של 5 נגד 5.

קרבות בדיוניים מציאותיים מתמיד

אבל אתמול נחשפו רגעי משחקיות חדשים מהמשחק, שלימדו אותנו לא מעט על מה שאפשר לצפות מהמשחק החדש. הפיצ'ר הראשון ואולי הכי מעניין כאן הוצג בתור מה שיביא לחיים את החזון של מפיקי המשחק – לדבריהם, המשחק יתן לכם לשלוט באנרגיה של החללית כדי להעביר כוח למגנים האחוריים או הקדמיים כשאתם נלחמים מול חלליות אוייב, או למנועים כדי לזנק קדימה בהפתעה. כל אלה אמורים לתת לכם חוויה של אייס שיודע לבצע תמרונים מסובכים כדי להפיל חלליות קרב ונושאות ענקיות, כאחד. בטריילר המשחקיות ניתן לראות את החללית מבצעת תמרונים כמו שלא ראינו באף משחק אחר של מלחמת הכוכבים.

star wars squadrons cockpit

לאלה מצטרף תא הטייס המפורט, שנראה כמו שיפור משמעותי על תא הטייס היפה-אך-לא-שימושי של Star Wars: Battlefront 2. במשחק החדש החללית שלנו מצויידת במחוונים שונים שיעזרו לנו במשחק, בלי ממשק משתמש נוסף. מהחשיפה אנחנו יודעים שהחלליות יהיו מצויידות בחיישן שמגלה חלליות אוייב, מחוון שנותן לנו מידע על עוצמת המנועים, מחוון שיתן לנו מידע על חלוקת ההספק בחללית, מחוונים שונים למצב החללית, כולל מחוון שמראה את המצב של חלקיה השונים, ומחוון לטעינת הלייזר של החללית.

ב-Star Wars: Battlefront 2 מאוד נהניתי לשחק מתוך תא הטייס במצב Starfighter Assault, ובאחת הפעמים החלטתי לכבות את ה-UI לגמרי כדי לקבל תחושה אימרסיבית. אבל בהעדר המחוונים השימושיים, מצאתי את עצמי מטיס את החללית שלי מבלי להבין איפה האויבים ומה אני עושה. כאן אני אוכל לקבל את החוויה האימרסיבית הזו וגם לקבל תוצאות, וזה משהו שאני מאוד מצפה לקראתו.

כבר הוכרז שהמשחק יתמוך במציאות מדומה בצורה מלאה אם תרצו בכך, גם דרך PlayStation VR וגם במחשב. זה בוודאי ישמח מעריצי סימולטורים שמחפשים סימולציה אמיתית של טיסה בחלליות בעולם מלחמת הכוכבים.

חלליות ומקומות מוכרים

החשיפה הציגה בפנינו את סוגי החלליות השונות ב-Star Wars: Squadrons. הסוג הראשון של חלליות שהוצג הוא חלליות הקרב (Fighter) המאוזנות שכוללות את ה-X-Wing וה-Tie Fighter ויתנו לנו איזון בין נזק, שריון, ויכולות תמרון. נוכל גם להשתמש בחלליות יירוט (Interceptor) בעלות יכולות תמרון גבוהות שיהיו שימושיות במיוחד בלוחמה מול חלליות אטיות יותר, ויארחו את ה-A-Wing וה-Tie Interceptor. המשחק מציג סוג חדש של חלליות שלא היה ב-Star Wars: Battlefront 2 ונקרא חלליות תמיכה (Support), ומציג את ה-U-Wing וה-Tie Reaper, חלליות משוריינות עם היכולת לשבש חלליות אוייב ולעזור לקבוצה. לבסוף, תוכלו להטיס מפציצים (Bomber) משוריינים ואיטיים כמו ה-Y-Wing וה-Tie Bomber שיעזרו לכם לתקוף חלליות גדולות.

star wars squadrons

במשחק החדש נחזור למקומות מוכרים, ונבקר במקומות חדשים. עד כה נחשפו 6 מקומות, ביניהם יאבין פריים (Yavin Prime), ענק הגז שמהירח שלו בוצעה ההתקפה הראשונה לכוכב המוות המקורי, או סיסובו (Sissubo), אחד מכוכבי הלכת במערכת השמש של צ'אנדרילה (Chandrila) בירת הרפובליקה החדשה.

עלילה חדשה בגלקסיה רחוקה רחוקה

בחשיפת המשחקיות למדנו גם על הסיפור של Star Wars: Squadrons. המשחק יתמקד בעלילות הרפובליקה החדשה ושארית האימפריה לאחר השמדת כוכב המוות השני, בסוף פרק 6. זה זמן בסיפור של מלחמת הכוכבים שהרבה משחקים אוהבים לתת לו הצצה, כנראה בגלל שידוע עליו מעט מאוד ויש שם הרבה מקום לפיתוח עלילתי מעניין. זה גם הזמן שבו מתרחשת העלילה של Star Wars: Battlefront 2, ויהיה מעניין לראות אם יהיה קשר לסיפור של המשחק.

בסיפור של Star Wars: Squadrons אנחנו נוכל לבחור לשחק את האימפריה או הרפובליקה החדשה וללמוד על ההתרחשויות בשני הצדדים. מטריילר המשחקיות החדש נראה שאנחנו הולכים לראות דיאלוגים מגוף ראשון בדומה ל-Anthem, אבל כאן נראה שהם קצת יותר מכבדים את המרחב האישי שלנו. בסיפור אנחנו צפויים לראות גם מופעי אורח של דמויות מוכרות, כמצופה ממשחק של מלחמת הכוכבים.

אקשן בחלל, מכל הסוגים

מעבר למצב לשחקן יחיד, ב-Star Wars: Squadrons נוכל להנות ממגוון מצבי משחק. מצב המשחק הראשון הוא כצפוי מצב דוגפייטינג, בו צוותי חלליות ילחמו זה בזה כדי לזכות בניקוד הגבוה ביותר.

מצב המשחק הבא הוא יותר מעניין – Fleet Battles הוא מצב משחק שבו נתחיל בקרבות דוגפייט כדי ליזום התקפה, לאחר מכן נמשיך כדי לתקוף או להגין על חלליות תמיכה, ולבסוף נוכל לתקוף את חללית הדגל של הצי האוייב.

מצב זה כנראה יותר דומה לתרחישים ששיחקנו ב-Star Wars: Battlefront 2 והוא בהחלט מצב המשחק שאני מצפה לקראתו. המפות שראינו עד כה נראות צפופות, ויהיה מאוד כיף לנווט בהן תוך כדי שאתם נלחמים מול חלליות אוייב.

star wars squadrons

עוד לא ראינו הרבה מהמשחקיות של Star Wars: Squadrons, אבל מה שראינו בינתיים נראה כמו בשורה נהדרת לחובבי קרבות החלל של מלחמת הכוכבים. עם תמיכה ב-VR, שליטה יותר מציאותית, וכמובן, מנוע Frostbite היפהפה, נראה שהמשחק הולך להיות מצויין לחובבי הסימולציה.

המשחק צפוי לאפשר למשחקיות Cross Play יחד עם משתמשים בפלטפורמות האחרות, ואלה חדשות מצויינות, כי זה אומר שלא משנה איפה תשחקו, תמיד יהיה לכם עם מי לשחק. עוד לא ברור אם יהיו רכישות בתוך המשחק, אך סביר להניח שכן, מאחר והמשחק כן יציע אפשרויות קסטומיזציה מסויימות.

Star Wars: Squadrons עתיד לצאת ב-2 לאוקטובר ל-PlayStation 4, Xbox One ו-PC.