כפי שדיווחנו בתחילת השבוע משחק חדש של Electronic Arts בסדרת משחקי Star Wars הוכרז היום ושמו Star Wars: Squadrons. המשחק החדש יתן לנו משחקיות של 5 על 5, יכיל מצב לשחקן יחיד ומצב מקוון, ויגיע אלינו בהמשך השנה.

לפני שנים רבות בגלקסיה רחוקה היה משחק שקראו לו Star wars: X-Wing. המשחק הראשון יצא בשנת 1993 והיה לאחד ממגדירי ז'אנר משחקי החלל. זה היה משחק שגידל דורות של ילדים שרצו להיות אותו לוק סקייווקר שיושב בקוקפיט של X-Wing ומתפתל בין הסמטאות הצרות של כוכב המוות בעודו מאייד את טייסי האימפריה ומתחמק מדארת' ויידר.

המשחק היה הצלחה פנומנלית ומכר 500,000 עותקים. ואם זה לא נשמע לכם הרבה אז אתם טועים כי ב-1993 למכור חצי מיליון עותקים היה הישג אפי. המשחק זכה לכותרי המשך והפך את היוצר שלו Chris Roberts לסוג של סלב שאפילו הצליח לגייס כסף למימון המונים בפרויקט השאפתני שלו, Star Citizen.

והנה אנחנו היום, 27 שנים אחרי שיצא המשחק הזה, צופים בטריילר החדש של משחק שאמור לתת לנו את כל מה שעשה המשחק הישן ולגדל דור חדש של טייסי חלל שנלחמים באימפריה הרעה. למרות שעכשיו אפשר גם לשחק את האימפריה.

אז כמו שהזכרנו בתחילת השבוע, Star Wars: Squadrons יהיה משחק קרבות חלל בסגנון Dogfight, כלומר קרבות מטווח קצר. וכמו ש-Star Wars יודעים לעשות, זה יהיה אפי. קרבות סביב ספינות ענק, קרבות באטמוספירה וסביב אסטרואידים שנראים הרבה יותר טוב מנעל ותפוח אדמה. הגרפיקה בטיזר, שמשתשמשת במנוע המשחק, נראית מצויינת והקרבות הולכים להיות מעניינים.

כפי שציינו, המשחק יכלול קמפיין לשחקן יחיד, ניחוש שלי הוא לא יהיה ארוך, משהו כמו Star Wars Battlefront 2 או Call of Duty. ויכלול כמובן גם מצב מקוון עם קרבות בין שחקנים. רואים בטריילר את ההבדל בין האימפריה תאוות הנקם והמורדים אוהבי התקווה. זה אומר שנוכל לבחור כל אחד מהצדדים ולבדוק את יכולותינו גם על חלליות ה-Tie. כמו כן, בקרב המורדים אנחנו רואים את חלליות ה-U-Wing, A-Wing, וה-Y-Wing. בטריילר אנחנו רואים גם קרבות בתוך האטמוספירה, וליד ספינות ענק. יהיה מעניין לראות אם תהיה השפעה של האטמוספירה על הטיסה – זה מידול מאוד מסובך ואני לא בטוח שהם יעשו אותו. יכול להיות שפני הפלנטות יהיו רק סוג שונה של רקע, ואולי נוכל אף לעוף בין בניינים או יערות.

לפי הטריילר מבנה הצוותים יהיה בחמישיות וכנראה שהקרבות יהיו חמש על חמש. השאלה הנשאלת היא האם יהיו בנוסף עוד חלליות מופעלות מחשב או שמא הקרבות יסתיימו רק בחמש על חמש. כמי שאוהב קרבות אפיים אני מאוד מקווה שנראה עשרות של חלליות כמו בסרטים וקרבות אפיים על משחתות כוכבים.

החדשות הממש טובות מבחינתי הן תמיכה מלאה במציאות מדומה. אני עדיין זוכר את EVE Valkyrie שהיה משחק Dogfight חלליות מצוין למציאות מדומה ומקווה שישכילו להשתמש כאן במאפיינים של מציאות מדומה ולא רק בראייה של מציאות מדומה. בנוסף לתמיכה ב-VR על גבי ה-PlayStation VR והפלטפורמות השונות במחשב, המשחק יאפשר ל-cross play בין שחקני הקונסולות השונות מה שיגדיל את קהל השחקנים הפוטנציאליים לצימוד למשחקים. כמשחק יריות בתוך חללית, יכול להיות שהשימוש במקלדת ועכבר לא יעניק יתרון משמעותי לשחקני PC בניגוד למשחקי יריות אחרים עם cross play.

Star Wars: Squadrons צפוי לצאת ב-2 לאוקטובר ל-PC, PlayStation 4, ו-Xbox One. מחירו עומד על $40 אך הוא יכלול ככל הנראה מיקרו תשלומים בצורה זו או אחרת, כי איך אפשר בלעדיהם. את המשחק ניתן להזמין מראש דרך Origin או בחנות של Steam.

אנחנו נהיה כאן כדי לעקוב אחרי חדשות נוספות שיגיעו עד ההשקה וכדי להפיל מורדים שיעזו להתקרב למשחתות שלנו. מי יתן והכח יהיה עמכם.