חברת ההפצה Headup Games וסטודיו המשחקים העצמאי Studio Fizbin (שהפיק בעברו את משחק הפאזלים The Inner World ואת ההמשך שלו, The Last Wind Monk. שניהם אגב זמינים בספרייה של Steam ובחנויות האפליקציות) הכריזו על משחק חדש, מסקרן ומעט סוריאליסטי שעתיד לצאת ב-2020 (אה רגע, זה השנה).

לא יודע מה לגביכם, אבל לפי הטריילר (החביב), Lost at Sea נראה כמו שילוב בין Firewatch ובין The Wintess (שני משחקים שאם טרם התנסיתם בהם, עשו טובה – עזבו הכל ורוצו לשחק). מה שלא ברור אבל זה מדוע Lost at Sea נקרא ככה על אף שכמעט ואין בו ים, אבל מי אני שאשפוט? אולי בסוף מגיע טסונאמי והורג את כולם.

Lost At Sea הוא "משחק על החיים", כך מתארים אותו אנשי הסטודיו. "זה משחק על כל אחד מאיתנו וההרפתקאות המדהימות שכולנו חווים. אהבה, רעות, משפחה, קריירה, חירות. לא משנה מי אנחנו ומנין באנו, אלה הכל דברים שהופכים את החיים לכאלה ששווה לחיות עבורם" (נשמע בינתיים כמו פרסומת לקוקה קולה), "כולנו חוששים ממשהו שיקח את הדברים האלה מאיתנו, או יקח אותנו לפני שנזכה לחוות אותם. אולם ככל שאנו חיים וזוכרים יותר, כך הפחד ממוות מאבד מכוחו".

אוקי, אז זה לא משחק למסיבות עם החבר'ה. הבנתי.

בכל אופן, Lost at Sea מתרחש על אי בודד יפהפה (יאי, Animal Crossing) ובו כל בּיומה (Biome) מייצגת שלב בחיים. עליכם, השחקנים, לחקור את הסביבה, לפתור חידות ולהשיב את זכרונכם שאבד – בעוד החשש ממוות "יצוד אתכם, ינסה לקחת אתכם לצד השני לפני שהספקתם לטעום את החיים" (אוקי… אז לא Animal Crossing). אנשי סטודיו Fizbin מבטיחים כי המשחק יכיל אמנות יוצאת דופן ואף הסאונד עצמו יהיה חלק אינטגרלי מהחוויה – קולות שונים יציפו בשחקנים זכרונות ורגשות.

מעבר לטריילר (שלא אומר הרבה) אין הרבה מידע על מהות המשחק – והתנצלותי לסטודיו Fizbin אבל "על החיים" לא אומר לי הרבה. ניכר כי הנרטיב האמיתי נשמר בסוד, ואם זה המצב – צפויה פה חוויה יוצאת דופן.

כאמור, מתישהו השנה נדע אם יש טסונאמי בסוף ומה בדיוק העלילה של המשחק (אם בכלל יש כזו). אה, ואיפה תוכלו לשחק בו? שמח ששאלתם: נכון לכתיבת שורות אלו – Lost at Sea יצא רק לספריית Steam.

Lost at Sea, משחק אינדי
Lost at Sea, משחק אינדי
Lost at Sea, משחק אינדי