בעוד שבועיים צפוי לצאת הכותר הבא בסדרת המירוצים המפורסמת, Need For Speed Heat. לאורך הכותרים האחרונים, הסדרה תפסה כיוון קצת שונה, אבל אחרי ששיחקנו במשחק החדש במהלך תערוכת גיימסקום 2019, ברור לנו שהמשחק מנסה לחזור למקורות הסדרה, עם עיצוב מכוניות מפורט ומירוצי רחוב מחתרתיים.

זה לא סוד שאני החבר באתר שממש אוהב משחקי מירוצים, ואחת הסדרות שתמיד הערכתי מאוד בז'אנר היא Need For Speed. היכולת לטייל בעיר גדולה, לנהוג במכוניות יוקרתיות, לעצב ולשדרג אותן תמיד מאוד קסמה לי. אני זוכר את השעות שהעברתי עם משחקים כמו Need For Speed: Carbon למשל, בעודי מעצב מכוניות לפרטי פרטים.

במהלך מספר השנים האחרונות, נראה היה שהמשחקים בסדרה הלכו לכיוון קצת שונה, אבל אחרי ששיחקתי בדמו של Need For Speed Heat, אני יכול לומר בבטחון שנראה שהסדרה מנסה לחזור למקורות שלה שכולנו גדלנו לאהוב.

הדמו של המשחק בתערוכת גיימסקום 2019 נתן לנו להנות משלושת האספקטים המרכזיים שבו – מירוצים פרועים ביום, מירוצים בלתי חוקיים בלילה, ועיצוב מכוניות מפורט.

מהיר בשמש, ראש גדול

את הדמו של Need For Speed Heat אמנם התחלנו בעיצוב המכונית, אבל מהר מאוד התקדמנו למירוץ הראשון שלנו, אשר התרחש באור יום בנמל של העיר Palm City. במירוצי יום אתם מתמודדים על פרס כספי, והם על פניו חוקיים, אבל בהחלט לא פחות מסוכנים מהמירוצים בלילה.

כמו בכל המשחקים בסדרה, אתם יכולים להשתמש בבלמים כדי לבצע דריפטים, ועם נייטרוס אוקסייד כדי להאיץ בהפתעה. כאן המשחק נותן תחושת מהירות חדשה ומעולה – כשאתם משתמשים בנייטרוס, המסך נמתח ונמרח, כאילו אתם מאיצים למהירות האור. יחד עם הצבעים הבוהקים של הסביבה והמכוניות וההשתקפויות של שלוליות מהרצפה (שבודאי יראו עוד יותר מדהים עם RTX), זה הופך לפצצה של אדרנלין שמזמן לא יצא לי לחוות אחת כמוה.

בשונה מחלק ממשחקי העבר בסדרה, ב-Need For Speed Heat אין לכם קירות בלתי נראים. אם אתם מזהים את ההזדמנות לחתוך פניות במסלול, אתם יכולים ללכת על זה, גם אם זה אומר לשבור מחסומים בדרך. זה אפשר לי לנהוג בסגנון שהיה נוח לי בדמו.

חיות לילה

בעוד שבמהלך היום אתם מתמודדים במירוצים (יחסית) חוקיים תמורת פרס כספי, בלילה אתם תתמודדו במירוצים בהחלט לא חוקיים, תמורת מוניטין, שיפתח בפניכם מכוניות וחלקים לעיצוב. כל האורות היפים שראיתם במהלך היום מתעצמים במהלך המירוצים בלילה, על רקע הלילה השחור.

במירוצי לילה אתם צריכים לא רק לנצח (או לשרוד) במירוץ, אלא להתמודד מול המשטרה הסוררת שתנסה לתפוס אתכם. תדרשו לא רק לסיים את המירוץ, אלא גם להספיק לברוח מהמשטרה ולהגיע לבית המוגן שלכם. כמו במשחקים הקלאסיים בסדרה, ככל שתעשו יותר בלגן, כך המשטרה תפעיל יותר אמצעים נגדכם.

במהלך מירוץ הלילה בדמו, המשטרה שלחה אחרי מכוניות ספורט ומכוניות כבדות, כמו שזכרתי ואהבתי במשחקים הישנים. כמו במשחקים הקלאסיים בסדרה, גם כאן המשטרה תפרוס פסי דוקרנים כדי לפוצץ לכם את הגלגלים. אבל בניגוד למשחקים הישנים, גם אם עליתם על דוקרנים, זה לא בהכרח יהיה הסוף של המרדף. המכונית שלכם תספוג נזק, אבל לאחר קצת זמן תתאושש ותוכלו לחזור לברוח מהמשטרה במהירויות מסחררות.

לכל אורך המירוץ והמרדף בלילה, אסתטיקת הניאון הצבעונית של Need For Speed Heat בלטה לרקע הלילה האפל. מהאורות שמראים את הדרך לאורך המסלול, הבניינים בעיר, וניידות המשטרה, הכל מאיר במלוא העוצמה ובכל הצבעים והתוצאה באמת מדהימה. אין ספק שהמשחק הזה הולך להיות אחד ממשחקי המירוצים היפים של התקופה.

בסוף המירוץ הצלחתי לברוח מהמשטרה. לרוע המזל, גם אחרי שברחתי, התרסקתי לתוך ניידת והרסתי את הרכב שלי, מה שהוביל לכך שנעצרתי ונאלצתי לשלם קנס. במירוצי הלילה, אתם מסכנים את הכל כדי לזכות בתהילה.

להשוויץ בסוואג שלכם

אבל בין אם המשטרה תופסת אתכם או לא, בסופו של דבר תחזרו לגראג' שלכם כדי לעצב את המכוניות שלכם, כמו במשחק Need For Speed קלאסי. עם הכסף שתצברו תוכלו לקנות חלקים חדשים ומכוניות חדשות, ועם המוניטין שתצברו במירוצי לילה, תוכלו לפתוח את הגישה לחלקים חדשים ומכוניות חדשות.

Need For Speed Heat לא חוסך מכם אפשרויות עיצוב. תוכלו לעצב את הרכב שלכם ממכסה המנוע עד דיסקיות הבלמים. המשחק נותן לכם אפשרויות עיצוב מפורטות כמו החומר שממנו כל חלק עשוי, והצביעה שלו.

Need For Speed Heat Customization

עיצוב המכונית שלכם כולל גם עיצוב מפורט של המדבקות. בשונה ממשחקים כמו Anthem, שבהם יכולתם להשתמש אך ורק בסט מוכן מראש של מדבקות, במשחק אתם יכולים לעצב אותן מההתחלה בעצמכם. המשחק נותן לכם להניח מדבקות מכל הצורות, הצבעים, והגדלים, כך שעם הרבה סבלנות, אפשר ליצור כאן דברים מרשימים ממש.

אם אתם חוששים שכשיצא המשחק תרצו לקפוץ ישר לאקשן, ושלא יהיה לכם זמן לעצב, אל דאגה! Electronic Arts דאגה לכם והוציאה אפליקציה חינמית לעיצוב רכבים למשחק עם Need For Speed Heat Studio. את הרכבים שתעצבו תוכלו להעביר ישירות למשחק המלא, כאשר הוא יצא בעוד שבועיים.

העיצוב במשחק לא מסתיים במכונית שלכם. תוכלו גם להלביש את הנהג שלכם בבגדים, כדי שייצג אתכם נאמנות גם מחוץ לרכב.

Need For Speed Heat Customization

בין אם אתם אוהבים קסטומיזציה או את המירוצים, Need For Speed Heat כבר הפעיל את הניווט, ויגיע ממש עוד מעט. אני באופן אישי מתחיל יותר ויותר להתרגש לקראתו, ומתכונן לחוויה שתחזיר אותי לימים הטובים של הסדרה מלפני עשר שנים.

Need For Speed Heat עתיד לצאת ל-PlayStation 4, Xbox One, ו-PC ב-8 לנובמבר. מוכנים לקרוע את הרחובות?