בזמן ששחקנים רבים חיכו למשחק השלישי בסדרת Titanfall, חברת Respawn הכריזה על משחק בעולם של Titanfall, רק בלי הטיטאנים, בשם Apex Legends. היא עשתה זאת בלי הכנה מוקדמת ורק אתמול קיבלנו טריילר השקה והסברים על הגיבורים השונים שנוכל לשחק איתם. בכתבה הזו נסביר את כל המידע שיש לנו על משחק החדש ועל אילו פלטפורמות ניתן לשחק בו.

שחקן חדש צונח לשדה הקרב

ראשית, המשחק זמין כבר עכשיו בחינם ל-Playstation 4, Xbox One ו-PC. בעוד שבמשחק יש מיקרו תשלומים, בדומה למשחקים כמו Overwatch ו- Fortnite, התשלום היחיד הוא על קוסמטיקה ולא יהיו תשלומים כדי לקבל יתרון על שחקנים אחרים, לפחות בתיאוריה. לפי היוצרים, הדרך היחידה לקבל הטבות במשחק, אשר נקראות Apex Packs, היא באמצעות צבירת זמן משחק והריגות, כאשר ההטבות העיקריות יהיו על מנת לעצב את הדמות כפי שתרצו ולא בשביל לנצח.

בפועל, שתיים מהדמויות הזמינות במשחק נעולות לכשתתחילו לשחק בו, ויהיה עליכם לחסוך כסף על מנת לפתוח אותן, או לקנות כסף משחק ולרכוש אותן. דמויות חדשות שיצטרפו למשחק בעתיד, גם כן יהיו נעולות ותדרשו לרכוש אותן בכסף משחק או כסף אמיתי. בעוד שהדמויות אמורות להיות מאוזנות ושחקנים אשר ירכשו את הדמויות הללו לא אמורים לקבל יתרון על שחקנים אחרים, מהלך זה בכל זאת נראה בעיננו מעט מוזר.

זהו משחק Battle Royale. כך שלפי חוקי הזא'נר, מספר שחקנים נכנסים לתוך מפה גדולה שמצטמצמת לאט לאט ונלחמים אחד בשני עד שאחד מוכרז כמנצח. כפי שדיווחנו בסיקור הראשוני שלנו על המשחק, במפה אחת יכולים לשחק עד 60 שחקנים בו זמנית.

כצפוי, השחקנים צונחים ממטוס ובוחרים היכן לנחות. אך בניגוד למשחקי באטל רויאל קלאסיים, הקבוצות בכל משחק כוללות רק שלושה שחקנים. אנחנו מאמינים שכאשר המשחק יצבור תאוצה, Respawn יחליטו להגדיל את כמות השחקנים בקבוצה. אך ימים יגידו.

עולם ישן, דמויות חדשות

המשחק מתרחש בעולם פוסט אפוקליפטי, 30 שנה לאחר אירועי Titanfall 2. בעולם ששמו Outlands מתרחש "ספורט דמים" שבו גיבורים נלחמים אחד בשני בשביל שני דברים: תשובות וכבוד. העולם כולל ג'ונגלים גדולים מלאים בעצים ומדבר, אך גם בבתים נטושים שבהם ניתן למצוא נשקים ואביזרים שונים. המשחק בנוי בעולם של Titanfall, כך שמעריצים של הסדרה ימצאו מקומות שונים שהוצגו במשחקים הקודמים.

במשחק ישנם 8 גיבורים שונים לבחור מתוכם בתחילת המשחק, ולכל אחד מהם כוח מיוחד. Mirage הוא גיבור שיכול ליצור הולוגרמות של עצמו ובכך לתעתע בריביו. Pathfinder הוא רובוט שמשתמש בוו תפיסה כדי להגיע למקומות שונים במהירות ולהרוג דמויות אחרות מגובה רב.

לאוהבי ההתגנבות , Wraith היא גיבורה בעלת יכולת לעבור בין מימדים במשחק, כך שלשחקנים אחרים יהיה קשה למצוא אותה. Bangalore, היא אשת צבא לשעבר שיכולה להשתמש בארטילריה אווירית ורימון עשן. Lifeline היא המרפאת של הקבוצה שיכולה לבנות מגנים אישיים, להביא אנדרואיד מרפא ולהוריד ארגז מלא כל טוב שמביא תרופות לכל הקבוצה.

Bloodhound הוא צייד שיכול לראות דרך קירות ולהפעיל "Beast Mode" שבו הוא רואה את הצעדים של הדמויות האחרות. Caustic יכול להפעיל גז רעיל שפוגע באויבים. ולבסוף Gibraltar הוא הטנק של הקבוצה, ויכול לספק מגן לכל חברי הקבוצה ולהפיל טילים על אויבים.

מתוך 8 הגיבורים הללו, אשר נקראים "אגדות", את Mirage ו-Caustic תדרשו לפתוח באמצעות כסף משחק על מנת לשחק בתורם, והם נעולים עם תחילת המשחק.

מראיונות עם המפתחים נמסר כי אחת הסיבות שבגללה Apex Legends יצא בהפתעה, וללא סיקור תקשורתי מקדים, היא מתוך חששות של המפתחים. לטענתם, כעת יש הרבה משחקי Battle Royale, טובים יותר ופחות ואפילו חברות שלא השתמשו בבאטל רויאל בעבר, משתמשים בו כיום כמו Red Dead Redemption 2.

בנוסף לכך, ולצערם הרב של המעריצים, החברה מבהירה שהם לא עובדים על Titanfall 3, כך שמעריצי המשחק לא יקבלו משחק חדש בסדרה.

עד כה מיליון שחקנים הורידו את המשחק לאחר 8 שעות, ולפי הטריילר והמשחקיות, אנחנו הולכים להיות הבאים בתור. כאמור המשחק זמין בחינם ל- Playstation 4, Xbox One  ו-PC.