השעון מתקתק, והקבוצה היריבה עוד שניה משיגה אותנו בנקודות, אבל אני לא מתכנן לוותר בכזו קלות.

אני עולה על הצד של ההר כדי לקבל את ה-"עוד קצת סיבוב" ומשגר את עצמי קדימה בגלגול. אני נוחת בצורה מושלמת, מד ה-Rush שלי מתמלא עד הסוף, והבאגי שלי מאיץ קדימה כמו סופר סאייה.

כשאני חולף על פני משאית יריבה, אני נעזר ביכולת שלי ליצור מערבולות אוויר מאחורי, ומעיף אותה לעזאזל. המהלך המסוכן משתלם, ואני משיג בדיוק מספיק נקודות בשביל שהצוות שלי יוכל לנצח את הסיבוב הזה במצב המשחק Overdrive.

המשחק Onrush, משחק מירוצים ארקיידי מהיר וכאוטי מבית Codemasters שקיבל בטא פתוחה בסוף השבוע שעבר, מציע חוויית נהיגה מצויינת. זכיתי לשחק בו כמה ימים מעבר לפני שהבטא התחילה בזכות החבר'ה הטובים מ-onrushgame, ואני חייב לומר שאני פשוט מת עליו.

משחק המירוצים החדשני מביא אלמנטים ממשחקי יריות תחרותיים ומשחקי לחימה לז'אנר הנהיגה, והתוצאה היא טובה בדיוק כמו שקיוויתי שהיא תהיה.

טכנית, Onrush הוא לא באמת משחק מירוצים. אין באמת קו סיום, אין מיקומים, וזה לא משנה אם אתם מלפני הלהקה או רחוקים מאחורה. המשחק משתמש במספר מנגנונים בשביל שאתם תמיד תהיו חלק מהאקשן.

ב-Onrush אתם משחקים בקבוצות של 6 נגד 6, ובנוסף נמצאים איתכם במשחק עוד 12 מכוניות הנשלטות על ידי המחשב הנקראות בשר תותחים (fodder) ונמצאים שם אך ורק בשביל שתוכלו להוריד אותם בדרכים יצירתיות. במצבי המשחק השונים אתם יכולים לבצע טריקים או להוריד שחקנים כדי לצבור בוסט, אבל בנוסף, אתם טוענים מד Rush.

יוצרי המשחק מתארים את Rush בתור בוסט של 10 שניות שנותן לכם את הכוח לנצח את הסיבוב בשביל הקבוצה שלכם, והוא מדוייק להפליא. אלא אם אתם מבצעים Rush ישר לתוך עץ כמובן.

במשחק קיימים ארבעה מצבי המשחק, Overdrive, Countdown, Lockdown ו-Switch. כבר סיפרנו לכם על המצבים השונים ב-Onrush, ובבטא קיבלנו גישה למצבים Overdrive ו-Countdown.

במצב Overdrive אתם נמדדים לפי ניקוד, וצריכים לבצע בוסט ו-Rush כדי להשיג נקודות עבור הקבוצה שלכם. מצב זה היה בעיני הדרך הכי נוחה וקלה להכיר מסלול חדש, ומאוד נהניתי ממנו.

במצב Countdown, אתם מתחרים נגד הזמן ונוסעים דרך שערים כדי למנוע מהשעון לרדת לאפס. במצב זה הרגשתי שעבודת צוות טובה היא מרכיב קריטי מאוד בשביל לנצח בו, בניגוד ל-Overdrive שבו כל אחד משחק בעיקר בשביל עצמו.

המשחק מנסה לשבור את הנורמות של משחקי נהיגה, ופונה לפתור את ה"בעיות הגדולות של הז'אנר". אחת מבעיות אלו היא שבמשחקי מירוצים, אתם יכולים בקלות ליפול למקום נמוך, ולהנות מהרבה פחות אקשן. במשחק Onrush, אתם תמיד חלק מהאקשן, וגם אם אתם מתרסקים, המשחק מחזיר אתכם חזרה לאקשן תוך פחות מעשר שניות.

המשחק מביא איתו עוד אלמנט מעולם משחקי היריות התחרותיים – קלאסים. המשחק נותן לכם לשחק בתור אחד מתוך שמונה רכבים שונים, שכל אחד משחק שונה, ובבטא, ארבעה מתוכם היו זמינים לנו למשחק. כל רכב מתנהג בצורה שונה, יש לו משקל שונה, יכולות שונות, מהירות שונה, וכל זה מאוד משפיע על המשחקיות שלו.

בעוד שרכב קטן יותר, כמו אופנוע ה-Blade יאפשר לכם לתמרן בחופשיות יותר, הוא יהיה יותר פגיע לניגוח של רכבים מאסיביים יותר כמו משאית ה-Titan, ובעוד שבאגי ה-Vortex מכוונן לבצע גלגולים מהירים באוויר, דווקא מכונית ה-Interceptor, שיכול לנוע במהירויות גבוהות יותר, יכול לבצע גלגולים מאוד מהירים בקלות יחסית. כל הרכבים מרגישים שונים זה מזה, ואני כבר מצפה בקוצר רוח להשתמש בהם וברכבים שלא היו זמינים בבטא כשהמשחק המלא יצא.

בבטא זכינו לשחק במצב משחק מול המחשב בשם Superstar Practice, ובמצב משחק ברשת. בנוסף, במצב משחק מול המחשב, קיבלנו אופציה להשתמש ב-Photo Mode של המשחק. מצב הצילום מאפשר להשתמש בשלל אופציות מפורטות כדי לצלם את התמונה המושלמת, החל ממשחקים עם פוקוס ועד זמני חשיפה שונים ומריחות. המשחק נראה מעולה, אז הפוטנציאל של מצב הצילום עצום, ובערך כל תמונה שתצלמו תוכל להפוך לרקע החדש של המחשב שלכם. כל התמונות בכתבה הזו, אגב, הן תמונות שאני צילמתי באמצעות מצב הצילום.

אבל כמובן שמצב המשחק ברשת הוא איפה שבאמת קורה כל האקשן, ומהווה את החלק הכי טוב במשחק. השחקנים האנושיים פשוט הרבה יותר מאתגרים משהמחשב יכול להיות, וזה הופך כל משחק להיות כיף ובלתי צפוי.

בין אם זו הורדה עם סיכוי של אחד למיליון, או הורדה עצמית, מצב המולטיפלייר במשחק לא מפסיק להפתיע. זה גם המצב שבו אתם מפתחים יריבות אלמותית מול השחקן הזה שהוריד אתכם איזו פעם, ואתם תמצאו את עצמכם הולכים עד הסוף כדי להתנקם בו. אני זוכר איזו פעם ששחקן ניסה לנגח אותי כשהוא היה במצב Rush, אז הפעלתי Rush בעצמי, ושיגרתי את שנינו לתוך עץ. זה היה כל כך שווה את זה.

המוזיקה במשחק מעולה ונעה בין טכנו רגוע לדאבסטפ מלהיב. הכל מתאים בצורה נפלאה לאווירה הארקיידית של המשחק, וקשה שלא להתרגש ממנה תוך כדי שאתם קורעים את המסלול.

המשחק Onrush עתיד להגיע ל-Xbox One ו-PlayStation 4 ב-5 ליוני. כמו כן בהמשך השנה, המשחק גם עתיד להגיע ל-PC.