בואו נודה בזה. בין אם אתם אוהבים את סדרת משחקי היילו, ובין אם לא – הסדרה הזו שינתה את עולם הקונסולות לנצח. זו הייתה סדרת המשחקים הראשונה שהביאה את סצנת משחקי הרשת התחרותיים לסלון, ובאופן עקבי התפתחה והשתנתה. היא גם השפיעה על דור שלם של מפתחי משחקים וגיימרים, ועדיין עושה זאת. מייקרוסופט אם כן ראו זאת כצעד נכון, ושיחררו את האוסף הכה נרחב הזה למען יראו ויראו. זתומרת למען ששחקני קונסולת האקסבוקס וואן יראו מה היה בראשית.

ואיזה אוסף זה. Halo: The Master Chief Collection מכיל בקרבו את ארבעת המשחקים העיקריים בסדרה, שעברו שיפוץ קוסמטי נרחב וכעת מתהדרים ברזולוצית FullHD (היילו 2 הוא יוצא הדופן בחבורה) וקצב רענון של 60 פריימים. האמינו לי כשאני אומר שזה משנה לגמריי את חווית המשחק. היילו 2 הוא המשחק שקיבל את הטיפול הנרחב ביותר באוסף: Blur Studio החליף את כל סצנות המעבר במשחק לכאלו שנעשו בCGI מלא, והן ארוכות יותר. המשחק קיבל טיפול גרפי כמו בהיילו אניברסרי, וטיפול זה התרחב גם למצב הרשת, אם כי לא במלואו.

1

כל המפות ממצב הרשת של ארבעת המשחקים נמצאות כאן, אם כי רק שישה מהמפות בהיילו 2 קיבלו טיפול גרפי, ולכן היילו 2 מגיע עם שני מצבי רשת. כמו עם היילו אניברסרי, השחקנים יכולים להחליף בין המראה המשופר והמראה המקורי של היילו 2 בלחיצת כפתור. כל מצבי המשחק נוכחים, וכל רמות הקושי פתוחות מראש לבחירה.

בתור מישהו ששיחק בהיילו הראשון במחשב בלבד, ושנים לאחר מכן בהיילו Reach, האוסף הזה העיף לי את הפוני. לאוסף יש שני שימושים מבחינתי: האחד חד וברור: לשחק את כל משחקי הסדרה הראשית ולחוות בפעם הראשונה את הסיפור המלא והמתוקן, ולחוות משחקיות שלטעמי עומדת בקנה אחד עם אנריל וקווייק. בימים שבהם קול או דוטי ובאטלפילד מנסים לתת נופך מציאותי משהו לסצינת משחקי רשת תחרותיים, אוסף היילו נותן קריאת השכמה לז'אנר שהפסיק להתפתח ומזכיר לכולנו שישנן עוד דרכים.

3

האמירה הבסיסית אליה אני מכוון נוגעת למצב הרשת בעיקרו, אך לא רק. בתור משחקי יריות מהעשור הקודם, אני נזכר לא פעם בזמנים בהם לא היו לנו קוויק טיים איבנטס, והיתה טיפה יותר אינטליגנציה בדרך בה היית מתקרב לסיטואציה. נכון שסך הכל זהו משחק יריות, אבל יש משהו אינטיליגנטי בדרך בה היילו התקרב למפגשים שלו עם אוייבים, וגם היום האינטיליגנציה המלאכותית של האוייבים במשחקים יכולה לתפוס אתכם עם המכנסיים למטה.

השימוש השני של האוסף הוא לימודי בבסיסו. זהו אוסף שמכסה 10 שנים של מורשת היילו. יש כאן אין ספור רגעי נוסטלגיה שללא ספק יעלו חיוך על המעריצים של מאסטר צ'יף, אבל העבודה שנעשתה בחידוש המשחקים נותנת הרגשה של מספיק חדש, שגם שחקנים חדשים יהנו מהמסע האפי. זהו אוסף שיאיר את עיני כל אחד שישחק בו, לזמנים אחרים בהם עשינו יותר מלבדוק מי נכנס בין כוונות מהר יותר. ימים בהם גם שליטה במפה היתה ערך עליון.

2

אבל זה לא הכל. היילו 5 נמצא בפיתוח קדחתני, ואם תבחרו לרכוש את האוסף הזה, תקבלו גישה לבטא של מצב הרשת שלו בעתיד. לא מספיק מעניין? אם אתם אוהבים את העולם של היילו, תקבלו גם גישה לסדרת טלוויזיה שבועית (בהפקתו של רידלי סקוט, לא סתם) שתחבר לכם את כל הקצוות ותוביל בסופו של דבר להיילו 5. אוהבים לצוד אצ'יבמנטס? המשחק מציע לכם 4000 נקודות לצבור. תבואו מוכנים.

במחיר של משחק בודד, אנחנו מקבלים ארבעה משחקים עם מסורת נרחבת מאחוריהם. זהו לא רק אוסף של משחקים מזמנים שונים, אלא משחקים שעברו שיפוץ ושיפור על מנת לתת חווית משחק משופרת. Halo: The Master Chief Collection אוגד בתוכו חוויות בלתי נשכחות, גם כשאתם לבד, וגם כשאתם משחקים עם שחקנים אחרים. חוויות שגם היום יכולות לבייש את השוטרים הכי גדולים. Microsoft Studios ו-343 Industries רקחו לכם אוסף שבהחלט עומד בזכות עצמו, ועוד קצת. זהו אוסף שלפיו כל האוספים העתידיים צריכים להיווצר, ואליו הם צריכים לשאוף.