נראה כאילו העולם מתגעגע למשחקים של שנות התשעים. בפרט, יש תשומת לב רבה לחזרת ז'אנר משחקי האסטרטגיה בזמן אמת. זה התחיל בהכרזה של כותר ההמשך למשחק Commandos, המשיך עם החידוש הלא מוצלח למשחק Warcraft 3 ועכשיו קיבלנו הכרזה חדשה על הכותר הפופולרי מ- 1995, Command & Conquer: Remastered Collection.

המשחק פותח בשנת 1995 על ידי חברת Westwood Studios. רק שנתיים קודם לכן, בשנת 1993, הצליחה החברה באופן יוצא מן הכלל עם המשחק Dune 2. שני משחקים אלו היוו אבן דרך משמעותית למשחקי אסטרטגיה בזמן אמת העובדים על בניית כוחות וניהול משאבים בזמן אמיתי.

עלילת המשחק היא בעתיד הקרוב, כאשר כדור הארץ מזוהם בידי חומר חייזרי בעוד משחק ההמשך Red Alert עסק בהיסטוריה אלטרנטיבית בה הסובייטים מכריזים מלחמה על בנות הברית.

המשחק עצמו נאמן ליסודות משחקי האסטרטגיה בזמן אמת, כאשר יש לבנות בסיסים, מבנים ויחידות צבאיות ובמקביל יש לאסוף משאבים כדי לכלכל את היחידות והמבנים. המותג Command & Conquer זכה להצלחה רבה, להרחבות ומשחקי המשך רבים. לסדרה  אף יש גרסת דפדפן למשחק רב משתתפים ברשת בשם: Command & Conquer: Tiberium Alliances

חברת EA, המחזיקה במותג הודיעה אתמול כי תצא גרסה מחודשת למשחק המקורי לכבוד 25 שנה להולדת הכותר המקורי. חברת EA לומדת מלקחי העבר ומשחקים אחרים וביצעה את כל ההליך בשיתוף מלא של קהילת Command & Conquer המקורית.

הפרויקט, העונה לשם Command & Conquer: Remastered Collection, הוכרז בשנת 2018 ולצורך כך הקימה חברת EA "מועצת קהילה" שמטרתה היתה לאסוף מהשחקנים את הדרישות והבקשות לחידוש המשחק. התכונות המשמעותיות שנראה בגרסה המחודשת הינם רבים ומגוונים; תמיכה בגרפיקת 4K וחידוש הפסקול באמצעות האומן המקורי; בניית תמיכת ריבוי משתתפים מחודשת על מנת לתמוך במשחקי אחד נגד אחד, קרבות מהירים ועוד סגנונות ריבוי משתתפים חדשים. בנוסף לאלו, הקהילה לוקחת חלק מלא בשיפור ועוזרת בבניה מחודשת ושינוי יסודי של ממשק המשתמש, שינוי המקשים ובניית מפות.

המשחק Command & Conquer: Remastered Collection יכלול את Tiberian Dawn ו-Red Alert, ובנוסף יכלול את כל ההרחבות – Covert Operations, Counterstrike, ו-The Aftermath. ניתן לעשות הזמנה דיגיטלית של המשחק גם בחנות Origin וגם בחנות של Steam. מעריצים המושבעים או לפחות כאלו שלא מסתפקים בדיגיטלי בלבד, יוכלו להזמין גם מהדורה פיזית שתכלול קוד להורדה ב- Steam, כונן USB עם כל הפסקול, ספר אומנות, טלאים של המשחק ועוד מתנות בתמת המשחק.

הדבר החשוב ביותר מבחינתי הוא שחברת EA למדה לשתף את הקהילה בבניה מחדש של משחקים כאלה. שינוי מחדש של משחקים ישנים עלול לעורר הרבה אמוציות אצל אנשים שמשחקים אותו כבר 25 שנה וזה עלול להביא לקונפליקטים בין החברה לשחקנים, בדיוק כמו שראינו ב Warcraft 3 Reforged. אני מקווה שהמהדורה המחודשת תצליח ומאחל ששאר החברות ילמדו משיתוף הפעולה הזה בין החברה לקהילה.