שנתיים לאחר יציאת המשחק הראשון, המפתחת Rockfish Games חשפה את פיתוח משחק ההמשך Everspace 2, משחק אקשן-תפקידים בחלל עם אלמנטים של סימולטור חלל. משחק ההמשך נחשף בטקס הפתיחה של תערוכת Gamescom 2019, ולפני מספר ימים נפתח פרוייקט המימון שלו בקיקסטארטר, שבו אתם יכולים להשקיע, אם תרצו.

חוזרים לקפץ בין מערכות כוכבים

למי שלא מכיר, Everspace הוא משחק רוגלייט בחלל שיצא בשנת 2017. המשחק הוא משחק יריות בחלל בסגנון ארקייד שבו צריך לאסוף משאבים, כסף וסכמות לבניית נשקים ושידרוגים לחללית. בנוסף לכך אתם מבצעים קרבות דוגפייט שניתן לעשות ממבט ראשון או ממבט שלישי.

בכל פעם שהדמות במשחק מתה, היא היתה חוזרת להתחלה, והעולם היה נבנה מחדש באופן פרוצדורלי. ציוד בסיסי ושדרוגים היו נשארים וכך היה ניתן לנסות להתקדם עוד יחד עם השדרוגים החדשים. למשחק היתה גרפיקה מאוד טובה, סגנון מהיר, ואלמנטים של מחקר ואיסוף משאבים והוא זכה לפופולריות רבה.

חברת Rockfish Games, היושבת בהמבורג, גרמניה, לא חשפה עדיין הרבה על המשחק מכיוון שהיא רוצה את שיתופם של השחקנים ומקווה ליצור את המשחק בעזרת הרעיונות של התומכים של פרוייקט מימון ההמונים של Everspace 2. אך אנחנו יכולים ללמוד מעט מהטריילר ששוחרר, מדף הפרויקט שבאתר קיקסטארטר ומעמוד Steam שנפתח. החברה מעוניינת לגייס כחצי מיליון דולר לצורך פיתוח המשחק עד לחמישי לנובמבר השנה.

החברה מתכננת לזנוח את אלמנט הרוגלייט בכותר ההמשך. במקום זאת, הם מתכוונים להעניק למשחק אלמנטים של משחק תפקידים, ועולם פתוח ומלא תוכן בשילוב עם משחק היריות. מכיוון שמדובר בעולם פתוח, החברה מתכננת לזנוח את הייצור הפרוצדורלי ולהתמקד בבנייה ידנית ומתוכננת מראש של העולם כך שיהיה תמיד מה לחפש, מקומות חדשים לחקור ודינמיות מלאה של הקבוצות ביקום והסכסוכים ביניהם. העולם הפתוח יכלול קרבות כמובן, מסחר ומשימות.

ניווט בין אסטרואידים

את תפקיד הדמות תגלם החללית עצמה, שזו תפיסה דיי מעניינת של הרעיון של משחק תפקידים. כל חללית תהיה בעלת סגנון מסויים, כמו מקצועות במשחקי תפקידים. החללית עצמה תהיה ניתנת לשדרוג, עם כישורים וציוד שניתן יהיה להעמיס עליה.

בטריילר אפשר גם לראות מכשיר הסוואה שנמצא בשימוש של אחת החלליות. כמות החלליות והציוד ב-Everspace 2 הולכת לגדול משמעותית ביחס למשחק הקודם, ותתן לשחקן את המרדף הקלאסי של משחקי Shooter Looter אחרי הציוד הטוב ביותר. המשחק גם יכלול כרייה של משאבים שיצרכו ציוד מדוקדק ובמקומות מסוימים.

כבר לא רוגלייט

הסיפור ימשיך מסוף עלילת המשחק הראשון, ויכיל בסביבות עשרים עד שלושים שעות לסיפור הראשי, ובנוסף משימות צד רבות שיאריכו את המשחק בהתאם לרצון השחקן. בסיפור אתם מתחילים בתור אחד השורדים של המשחק הקודם. כאשר היכולת לחזור כשיבוט אובדת לו בשל אירועי המשחק הקודם, לאחר שפרויקט המשובתים נסגר. הגיבור שלנו נרדף על ידי כוחות החוק שמנסים לצוד את המשובטים שנותרו, ומתחיל כפליט שמנסה לשרוד את העולם החדש כאשר הוא נרדף על ידי החוק.

השחקן יוכל לאסוף מגוון של חלליות וככל הנראה, להשתמש בחלליות לפי המשימות במשחק והחלליות הרלוונטיות שנמצאות ברשותו. העיקרון הבסיסי מהמשחק הראשון נשמר והוא יהיה לירות מהר ומדוייק, תוך כדי שאתם מתמרנים את החללית במהירות וביעילות. Everspace 2 ישמור על השליטה של המשחק הקודם באמצעות מקלדת ועכבר, אך תתווסף יכולת שליטה טובה יותר באמצעות בקרי משחק. המשחק גם יגיע מוכן לשליטה בסטיק כדי שחובבי סימולטורי חלל (כמוני) יוכלו ליהנות מהמשחק בצורת סימולטור חלל עם אפשרות להטמעת מודל ניוטוני (ייאייי).

צפויה ירידה אל פני הפלנטות

החברה טוענת שעיצבה מחדש את ה-AI של היריבים כדי להפוך אותם למתוחכמים יותר, קשים יותר ופחות צפויים. סצנות קרב חדשות יתווספו לרקע וייצרו אתגרים חדשים, ויתנו כלים ליריבים כדי לנצל את השטח באופן יעיל ומתוחכם יותר. ניתן למשל לראות בטריילר צינורות גדולים שהחללית משייטת בתוכם.

כמו כן ל-Everspace 2 יתווספו חלליות ענק שניתן יהיה לטוס בתוכן ולהתמודד עם מערכות האבטחה של אותן מגה ספינות חלל. בנוסף לכך, החברה מתעתדת לאפשר ירידה אל פני הקרקע של פלנטות ולבצע אינטרקציה עם חלליות מסחר ומשא שיהיו שם.

לטוס לאן שאף שיבוט לא היה לפני כן

חקר החלל הולך לתפוס חלק משמעותי מהמשחק, כחלק מתהליך הפקת הלקחים לדרישות קהילת החשקנים של המשחק. בדומה למשחקי תפקידים, החלל יהיה מחולק לשטחים שניתן לחקור, ושם היריבים יופיעו לפי דרגות ורמות קושי. בנוסף לקרבות ניתן יהיה למצוא גם חידות ופאזלים וסתם מקומות מסתור עם שלל רב שניתן יהיה לאסוף. כל המקומות הללו לא יווצרו באופן פרוצדורלי כמו במשחק הקודם אלא ייבנו באופן ידני ובשימוש בסביבה פרוצדורלית באופן מחוכם יותר ממה שהיה במשחק הקודם.

התנועה ברחבי הגלקסיה תהיה בנויה באופן שקצת מזכיר לי את EVE. טיסה מהירה בתוך מערכות שתותיר חתימה ברורה שניתן יהיה לעקוב אחריה, או קפיצה בין כוכבים על ידי שימוש בשערים שמתופעלים על ידי גוף שאחראי גם על שמירת החוק והסדר. כמו כן, יהיו שערים לעולמות מעבר לגלקסיה הידועה על ידי שימוש בטכנולוגיה חייזרית.

שידרוגים ושיפורים למכבירצפויים להגיע למשחק

לפי עמוד Steam של המשחק, אין כרגע כוונה לתמיכה בריבוי משתתפים והמשחק יכלול רק את האופציה למשחק לשחקן יחיד. גם המפתחים עצמם הודיעו שאין בכוונתם לתמוך בריבוי משתתפים, אז נאלץ להמתין ולראות אם אכן זה יהיה המצב. הגרפיקה נראית מרהיבה בסרטון ההדגמה ובתמונות מהמשחק, והיא ממשיכה את הקו הגרפי המוצלח ביותר של המשחק הקודם.

Everspace 2 צפוי לצאת ב-2021, ואולי יגיע לגישה מוקדמת כבר במהלך השנה הבאה.

כחובב סימולטורים בכלל וסימולטורי חלל בפרט, אני בהחלט אעקוב אחרי המשחק הזה ותהליך הפיתוח שלו ואשתדל לעדכן אתכם בדברים המהותיים. עד אז, שתהיה תקופת חגים שמחה.