לאחר שבאפריל קיבלנו סרטון סינמטי של Star Wars Jedi: Fallen Order, ובתערוכת E3 קיבלנו סרטון משחקיות ראשון, חברת EA שיחררו סרטון נוסף, אשר מכיל את הדמו המלא שראינו חלקים ממנו ב-EA Play.

הסרטון ששוחרר אתמול מציג לנו פרטים חדשים ומעניינים על המשחקיות, העלילה והדמויות השונות שאיתן נבוא במגע במהלך המשחק. הסרטון מציג רק דמו משחקיות מוקדם, ולכן ייתכנו שינויים במשחק המלא שייצא בנובמבר. עם זאת, המשחק צפוי לצאת בעוד קצת יותר מ-4 חודשים, וכנראה לא ישתנה באופן דרמטי. בינתיים, בכתבה הבאה נדבר על הפרטים החדשים שנחשפו מהמשחק המסקרן Star Wars Jedi: Fallen Order.

נוחתים בקאשיק וישר לאקשן

סרטון הדמו מתחיל כאשר רואים את קאל והרובוט שלו BD-1 בתוך המים כאשר מולם הולכים המהלכים של האימפריה (הידועים בשם AT-AT). קאל שוחה לעברם עד שלבסוף הוא מתחיל לטפס עליהם ונכנס לתוך המכונה. בתוכה הוא מתגנב עד שהוא רואה חיילי אימפריה ונלחם בהם. במהלך הקרב, אנחנו רואים את היכולות של קאל שכוללות תקיפה וחסימת אויבים כפי ראינו בסרטון המשחקיות הקודם, אך גם יכולות חדשות הכוללות זריקת חרב האור שלו על אויבים והדיפתם באמצעות הכוח. לאחר מכן הוא נכנס לתא הנהג, ובעזרת BD-1, מסיח את דעתם של הנהגים ותופס שליטה על ההגה.

אמנם זהו חלק קטן ממה שהאנדרואיד BD-1 ,ומאוחר יותר הוא אף עוזר לסרוק את הסביבה, אך נראה שיהיה לו תפקיד משמעותי מאוד במשחק, כעוזרו של קאל במלחמה נגד האימפריה. לאחר שקאל לוקח את ההגה הוא מתחיל לירות על אויבים. בזמן שהוא נוהג, המורד סו גררה (Saw Gerrera) מופיע על פתח ה-AT AT ושואל מי הוא. גררה הופיע גם בסרטון המשחקיות הראשון, ומשחק תפקיד חשוב בסדרות Clone Wars ו-Rebels, וכן גם בסרט Rogue One. לאחר שמתברר לסו וקאל שהם באותו צד, קאל ממשיך לירות על החיילים ומכונות של האימפריה. בסופו של דבר קאל יורה על נחתת שמנסה להתחמק, אך הנחתת מתרסקת וגורמת לפיצוץ של המהלך של קאל.

star wars jedi fallen order combat

לאחר שיצא מהמהלך ללא פגע, קאל מדבר עם גררה ששואל אותו מה הוא עושה בכוכב קאשיק (Kashyyyk). במהלך השיחה ביניהם ניתן להבין את המניעים של קאל, שלא היו ידועים בסרטון הראשון. קאל מספר שהוא מחפש את מנהיג הווקים ששמו טארפול (Tarfful). גררה מסביר שזה יהיה בלתי אפשרי למצוא אותו, ושיש סיבה למדוע הוא בורח מהאימפריה במשך כל כך הרבה זמן. גררה מסביר שטארפול הוא לוחם החופש שמשמש כסמל למאבק של הווקים באימפריה. אנחנו כבר יודעים שהווקים מצטרפים למלחמה של המורדים באימפריה, ויתכן ונראה את התגלגלות הדברים במשחק הזה.

במהלך הדיאלוג, חללית מגיעה ועליה שני חברים של קאל: גריז (Greeze) הטייס וסיר (Cere) שהיא הג'דיי שמאמנת אותו. גררה שואל שוב מדוע קאל מחפש את טארפול, וקאל עונה "עניינים של ג'דיי". גררה משיב שכל הג'דיי מתים ואז קאל מראה לו את חרב האור שלו. כזכור, המשחק מתקיים לאחר ש-Order 66 בוצע וכמעט כל הג'דיי מתו. לכן, נראה כי קאל הוא מאחרוני הג'דיי שנשארו. הוא מנסה לשמור על פרופיל נמוך בנוגע לזהותו כג'דיי ובוא זמנית להתאמן כדי להפוך לאביר ג'דיי.

בחרו את המילים שלכם

פיצ'ר חדש ומעניין שנראה בדמו הוא היכולת לבחור במהלך הדיאלוגים בין קאל לדמויות השונות שהוא בא איתן במגע. ניתן לראות זאת כאשר הוא מדבר עם סיר וגריז בנוגע לתוכנית של גררה. כזכור, בסרט Rogue One: A Star Wars Story גררה הוא לא אדם טוב במיוחד, ולמרות שהוא עזר להעביר את התוכניות של האימפריה בנוגע לבניית כוכב המוות, הוא לא באמת גיבור. ההחלטות שנעשה במהלך המשחק ישפיעו על מערכת היחסים שלנו עם דמויות שונות, ועם גגרה אי אפשר לדעת אילו החלטות מוסריות נצטרך לבצע.

star wars jedi fallen order allies

לטייל בגלקסיה רחוקה

פיצ'ר מעניין נוסף שניתן לראות בדמו הזה, הוא היכולת לעבור בין כוכבים שונים. על פיצ'ר זה דובר בראיינות של מדיות שהגיעו לשחק בדמו ב-E3, אבל עכשיו כשהדמו המלא פורסם, אנחנו יכולים לראות זאת בבירור. אם השחקן רוצה, הוא לא חייב להמשיך להתקדם קדימה בכוכב שבו הוא נמצא. הוא יכול להכנס לחללית, ולטוס חזרה לאחד הכוכבים האחרים שהוא ביקר בהם.

בדמו אנחנו רואים איך עושים את זה. קאל נכנס לחללית שלו ושם הוא מגיע למסך שבו ניתן לראות את הכוכב שעליו הוא נמצא, קאשיק, אך גם כוכבים נוספים. בדמו ישנם רק עוד 3 כוכבים נוספים שניתן לטייל אליהם, אך אנו בטוחים כי יהיו עוד אפשריות, אחרי הכל מדובר בגלקסיה רחוקה וגדולה. יהיה מעניין לראות אילו עוד כוכבים מיוחדים ומעניינים מחכים שנחקור אותם בעולם של Fallen Order.

חייבים לתת מילה טובה לגרפיקה שפשוט נראת מצוין ונותנת תחושה של כוכב רחוק, אך עדיין בעולם של מלחמת הכוכבים המוכר כל כך למעריצים. כמו כן, המוזיקה של הדמו מביאה לנו מוזיקה חדשה אך מוכרת, שמאוד מתאימה לעולם. באופן כללי, הדמו נותן תחושה של סיפור חדש בעולם של מלחמת הכוכבים.

star wars jedi fallen order kashyyyk

בינתיים כל מה שנותר לנו לעשות זה לחכות עוד 4 חודשים עד ש-Star Wars Jedi: Fallen Order יצא ב-15 בנובמבר ל-Xbox One, PlayStation 4 ו-PC.