Star Wars Jedi: Fallen Order הוא משחק האקשן-הרפתקאות של Respawn, אשר עתיד לצאת בנובמבר.

באפריל ראינו טריילר סינמטי של המשחק כחלק מאירוע החשיפה, אבל ב-EA Play, אשר נערך בצמוד ל-E3 2019, קיבלנו וידאו משחקיות מלא אשר מציג חלק נכבד מאחת ממשימות המשחק.

חרבות האור לא קוטעות איברים

עבר זמן רב מאז הפעם האחרונה ששיחקנו במשחק של Star Wars שמוקדש כולו ללוחמה בחרבות אור, וכבר מהדמו נראה שהיה שווה לחכות. גיבור המשחק קאל מסובב את החרב שלו באלגנטיות כשהוא תוקף, חוסם התקפות מקרוב של חיילי סער, והודף יריות מרחוק.

קטיעת איברים היא אלמנט קלאסי בלוחמה בחרבות אור – אתם מניפים חרב אשר עשוייה מאנרגיה, והיא חותכת דרך כל דבר שהוא לא עוד חרב. אבל מאז סדרת המשחקים המצויינת, Star Wars: Jedi Knight, לא ראינו קטיעת איברים, גם לא ב-Star Wars: The Force Unleashed.

לרוע המזל, גם ב-Star Wars Jedi: Fallen Order לא נראה קטיעת איברים. בסרטון המשחקיות של EA אשר הוצג בפתיחת תערוכת E3 2019, ראינו את קאל פוגע ישירות בחיילי סער באמצעות חרב האור שלו, אבל במקום לחתוך אותם לחתיכות, כמו שאולי הייתם מקווים, הוא משאיר עליהם חורים חרוכים בלבד.

זה עדיין יוצא מאוד מרשים, במיוחד במהלך קרבות קשים יותר, בהם היריבים מתמלאים בחורים לפני שאתם לבסוף מפילים אותם.

מנגד, בדמו הוצג קרב Quick Time Event מול עכביש ענקי, אשר במהלכו קאל כן הצליח לקטוע לו רגליים. נותר לקוות שלפחות בבוסים מסויימים נזקה לבתר את האויבים, לפחות מעט.

star wars jedi fallen order allies

הסיפור מתרחש בין הסרטים 3 ו-4

זו כנראה אחת התקופות היותר פופולאריות לספינאופים וסיפורי צד, מכיוון והיא מגשרת בין הטרילוגיה של הפריקוולים והטרילוגיה המקורית. מאחר ומדובר בתקופה של 19 שנים בין סוף הסרט Revenge of the Sith עד A New Hope, קורים הרבה דברים בין לבין, הכוללים בין הייתר את הסרטים Rogue One, ו-Solo, ואת הסדרה Star Wars Rebels. מנגד, העלילה של Star Wars: The Force Unleashed לא נחשבת קנונית מאז הקניה של דיסני, ולכן כנראה שלא נראה הופעה של דמויות משם.

אז את מי כן נראה? בדמו של Star Wars Jedi: Fallen Order, אנחנו מזהים את המורד Saw Gerrera, אשר מופיע ב-Rogue One. בדומה ל-Rogue One, גם כאן פורסט ויטאקר (Forest Whitaker) משחק אותו, אבל ניכר שהוא צעיר בלפחות 10 שנים. גם דרואידי ה-K2 מופיעים במשחק, אבל לפחות בינתיים, לא נראה שמדובר ב-K2 המתוכנת מחדש שהמורדים נעזרים בו ב-Rogue One, אלא דרואידים סטנדרטים.

אם מתחשבים בכך שקאל כנראה חי בגלות עד 6 שנים מאז Order 66, זה כנראה ממקם אותנו כ-13-18 שנים לפני A New Hope.

אני באופן אישי מקווה שזה אומר שנזכה לפגוש גם את Darth Maul, אשר לפי הסדרות המצויירות, שרד את הקרב מול אובי וואן בפרק 1.

star wars jedi fallen order at st

קאל יכול לעצור את הזמן באמצעות ה-Force

כיאה למשחק Star Wars, יהיו לנו הרבה כוחות שונים להשתמש בהם. כל הכוחות הטריוויאליים שם – משיכה, דחיפה, וקפיצה (אשר נקרא Force Flip ונותן לנו לקפוץ פעמיים). קאל יכול להשתמש ביכולות אלו גם כנגד חיילי סער וגם כדי לעזור לו לפתור פאזלים סביבתיים.

אבל ההיילייט של דמו E3 של Star Wars Jedi: Fallen Order היה כוח אשר מאפשר לעצור את הזמן, ונותן לקאל להשתמש בשאר היכולות שלו בחופשיות בזמן ששאר העולם עוצר במקום.

בדמו ראינו את קאל עוצר את הזמן, ומנצל את הזדמנות זו כדי למשוך אליו חיילי סער ולהוציא אותם להורג. אבל השימוש בכוח זה הגיע לשיאו כשקאל עוצר את הזמן תוך כדי שחייל סער יורה בו, מושך את חייל הסער לעברו, ודוחף אותו לכיוון החזיז שאותו חייל ירה.

בנוסף, ראינו את קאל משתמש בכוח נוסף (ככל הנראה Force Stasis) אשר מאפשר לו להקפיא חיילים ספציפיים במקומם, מבלי לעצור את הזמן.

star wars jedi fallen order kashyyyk

המשחק ישלב חקר מפה בסגנון Metroidvania

בדמו המשחקיות של Star Wars Jedi: Fallen Order, ראינו קטעי משחקיות סינמטיים אך לינארים. לשמחתנו הרבה, המשחק המלא צפוי להיות הרבה יותר פתוח.

בראיון של אתר Polygon עם במאי המשחק, סטיג אסמוסן (Stig Asmussen), נמסר שהמשחק שואב השראה רבה ממשחקים כמו Metroid, Zelda ו-Dark Souls. "בכל שלב, אם השחקן רוצה, הוא לא חייב להמשיך להתקדם קדימה בכוכב שבו הוא נמצא. הוא יכול לחזור ל-hub, להכנס לחללית, ולטוס חזרה לאחד הכוכבים האחרים שהוא ביקר בו."

בהמשך הראיון, אסמוסן מסביר שהם הסתכלו על The Legend of Zelda: Wind Waker, כי הם מאוד אהבו את המכניקה של להנעל על יריבים באמצעות Z (שקיימת בכל משחקי זלדה התלת מימדיים), ושמו לב שגם משחקי Dark Souls ו-Bloodborne עושים את זה. אבל לטענתם, הראשון הוא חמוד ושמח מדי, והשני מעניש מדי, ולכן הם מנסים לכוון לאיפשהו באמצע.

star wars jedi fallen order at at

סך הכל נשמע שיש למה לצפות מהמשחק Star Wars Jedi: Fallen Order. דמו המשחקיות היה סינמטי ויפה, ואני באופן אישי מת להתחיל להניף את חרב האור של קאל.

Star Wars Jedi: Fallen Order עתיד לצאת ב-15 לנובמבר ל-Xbox One, PlayStation 4 ו-PC.