אם חסר לכם עוד שינצ'ו בצוות, אם המיין שלכם הוא דמות אלקטרו או פיירו, או אם אתם פשוט רוצים עוד דמות שתוסיף לכם מלא אופציות מעניינות לצוותים, כדאי לכם לבנות את ילאן. כאן נדבר על כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לגרום לילאן לעשות מלא נזק.

הסבר על היכולות

אז בואו נתחיל בלדבר על התפקיד והיכולות של ילאן (Yelan). ילאן היא דמות נזק עם יכולות תמיכה, והדמות שהכי קל להשוות אותה אליה היא שינצ'ו (Xingqiu), שלחלקכם הגדול בטח יש במשחק.

משהו שחשוב להתייחס אליו – שינצ'ו הוא דמות סופר חזקה, בקטע אחר. ואחד ה"חסרונות" הבולטים של ילאן זה שהיא לא עושה בדיוק את אותו הדברים שהוא עושה. שינצ'ו מסוגל לרפא, להגן, ולהוריד הגנות ממים. 

אבל אנחנו לא כאן כדי לדבר על מה שילאן לא עושה, אלא על מה שכן.

ילאן היא דמות קשת מסוג היידרו (Hydro), והרוב המוחלט של היכולות שלה עושות נזק לפי כמו החיים שיש לה, ולא לפי כמה התקפה יש לה. 

היריות הרגילות שלה, למשל, כן עושות נזק לפי כמה התקפה יש לה, ובגלל זה הן די מיותרות. אבל מה שכן, לילאן יש יכולת מיוחדת שנקראת Breakthrough Barb שנותנת לה לירות חץ נטען מיוחד שכן עושה נזק לפי ה-HP שלה. החיצים האלה עושים נזק ב-AOE גדול יותר מהיריה הנטענת הרגילה שלה, אבל זה לא החלק הכי חשוב בקיט שלה.

הסקיל שלה יכול להציע יותר נזק. בלחיצה קצרה, ילאן רצה קדימה, קושרת את האוייבים שהיא עוברת דרכם, ומעיפה אותם לכיוונה ועושה נזק. 

Genshin Impact Yelan
ילאן משתמשת באלמנטל סקיל

אם אתם משתמשים בלחיצה ארוכה, ילאן נכנסת למצב מיוחד שבו היא בלתי נראית ורצה מהר. בזמן שהיא רצה, יש לכם כמה שניות לסמן ולקשור מספר אויבים. ברגע שיגמר הזמן הזה, או שתלחצו שוב על E, כל האויבים שסימנתם יעופו לכיוון שלכם ויחטפו נזק מים שמבוסס על כמות ה-HP שלכם.

מה שמגניב ביכולת הזו זה שהיא גם עושה כמות נכבדת של נזק, גם עוזרת לכם לרכז אויבים בצוותים שבהם אין לכם דמות אחרת בתפקיד הזה, וגם סתם עוזרת לכם לרוץ בעולם הפתוח מהר יותר.

ולסיום וליכולת הכי משמעותית בקיט של ילאן – הברסט אולטימייט שלה. כשאתם מפעילים את הברסט של ילאן, היא עושה פיצוץ מים שעושה נזק שמבוסס על ה-HP שלה, ויוצרת קוביה מרחפת שתעקוב אחריכם. בזמן הזה, הקוביה המרחפת תבצע התקפות משותפות ביחד עם ההתקפות הרגילות של הדמות שלכם, ובעצם תירה שלושה לייזרים כל פעם שאתם משתמשים בהתקפה רגילה.

הלייזרים הללו עושים נזק מים שמבוסס על ה-HP של ילאן, אבל בנוסף, הם ממש טובים בשביל להניח מים על אויבים בשביל להכין בסיס לריאקציות בצוותים עם דמויות מסוג אש, חשמל, או קרח.

בנוסף לנזק שהיא עושה, ילאן מציעה יכולת מיוחדת שנותנת לדמות שאתם משחקים באותו הרגע באף מתחזק עם הזמן, של עד 50%, בזמן שהקוביה של האולטימייט שלה עוקבת אחריכם. 

Genshin Impact Yelan
ילאן משתמשת באלמנטל ברסט

ברוטציה ממוצעת של ילאן אתם תרצו להחליף אליה, להפעיל ברסט, להשתמש ב-E שלה, ולעבור לדמות המיין DPS שלכם כדי להמשיך לעשות את הנזק העיקרי, וחוזר חלילה.

ארטיפקטים ונשק

כדי לנצל את ילאן עד הסוף, אתם תרצו לצייד אותה בארטיפקטים ונשק שיחמיאו כמה שיותר לקיט שלה מצד אחד, ומצד שני יאפשרו לה להפעיל את הברסט שלה בזמן לתור שלה ברוטציה.

אז איך עושים את זה? נתחיל מהיעדים – אתם רוצים למקסם את ה-HP של ילאן, כי זה הסטט העיקרי שמשפיע על הנזק שלה. על הדרך אתם רוצים גם להגיע ל-Energy Recharge של 160% בערך אם ילאן הולכת להיות בצוות יחד עם שינצ'ו, שהוא תומך מאוד טוב עבורה. אם ילאן לא נמצאת בצוות עם שינצ'ו, אתם אפילו תרצו משהו כמו 200% Energy Recharge.

מבחינת נשק, זה תלוי – אם אתם זימנתם את הקשת של ילאן, Aqua Simulacra, אתם תרצו להקפיד על Energy Recharge גבוה, אבל תוכלו להגיע לנזק מאוד גבוה מצד שני. אם לא, אז הקשת הכי טובה ונגישה תהיה Favonius Warbow, שגם מספקת אנרגיה לכל הצוות ולא רק לילאן. עוד אופציות טובות הן Sacrificial Bow, Stringless, ואפילו קשת ה-3 כוכבים Slingshot. לחלופין, אם יש לכם את Elegy for the End, תוכלו להשתמש בה כדי להעניק לילאן יכולת תמיכה נוספת לצוות, מבלי להרגיש במחסור ב-Energy Recharge.

בעוד שהרבה קשתות 5 כוכבים אחרות לא גרועות עליה או משהו כזה, רובן לא באמת שוות את זה, כי הן מציעות base attack גבוה וילאן לא מנצלת את זה כי היא עושה נזק לפי HP.

עכשיו בואו נדבר על ארטיפקטים. בתור דמות תלויית ברסט, ועם דרישות אנרגיה גבוהות, הסט שהכי טוב עבורה כרגע הוא ללא ספק 4 חתיכות של Emblem of Severed Fate, אבל אם אתם לא מצליחים למצוא לה 4 חתיכות טובות, אתם יכולים להשתמש בזוג חתיכות של הסט יחד עם זוג חתיכות מהסטים Noblesse Oblige או Tenacity of the Milileth.

Genshin Impact Yelan
ארטיפקטים לילאן

מבחינת סטאטים, זה יחסית קל – אם אתם צריכים אנרגיה כדי להגיע לדרישות שהזכרתי מקודם, אתם תרצו שעון עם Energy Recharge, אבל אם לא, אתם תרצו שעון HP.

מבחינת גביע וכובע, הכי טוב ללכת עם נזק היידרו ועם קריט דמג' או קריט רייט, אבל אם תלכו על HP זו תהיה אופציה מוצלחת למדי גם כן, ולא בהפרש מאוד ניכר.

בכל מה שקשור לסטאטים, אתם רוצים לכוון לגלגולים של Crit Rate, Crit Damage, HP, %HP, ו-Energy Recharge. 

בתור דמות שעושה נזק לפי HP, זה משתלם להעלות את ילאן לרמה 90 אם יש לכם את המשאבים לזה.

ולגבי טאלנטים, תתחילו מלהעלות את הברסט שלה, ואז את הסקיל (ה-E) שלה. אין לכם באמת סיבה להעלות יריה רגילה כי אתם לא תשתמשו בה.

צוותים מתאימים

ועכשיו שאתם יודעים איך לבנות את ילאן ואיך היא עובדת, הגיע הזמן לדבר על צוותים. ולמרבה המזל, ילאן יכולה לעבוד במלא צוותים.

Genshin Impact Yelan

נתחיל מכל הצוותים שבהם שינצ'ו עובד טוב – ילאן עובדת בתור תומכת נזק לדמויות כמו ראידן, הו טאו, דילוק, יוימיה, ושאנגלינג. הרעיון הכללי כאן הוא שאתם תשתמשו עם הברסט של ילאן לפני שאתם עוברים ל-Main DPS שלכם. 

גם בצוותי freeze ילאן יכולה לעבוד טוב, כמו למשל עם איאקה, קאיה או רוזאריה. עם גאניו היא עובדת קצת פחות טוב כי יותר קשה להשחיל יריה רגילה בין היריות הנטענות, אבל זו עדיין לגמרי אפשרות.

אם אתם מנצלים נכון את הבאף של ילאן, אתם יכולים להעזר בה בצוות יחד עם יולה, משהו ששינצ'ו לא מסוגל לעשות.

ולבסוף, מה שהכי מגניב הוא שלילאן יש סינרגיה מצויינת עם שינצ'ו. אם פתחתם את C2 שלו, הוא מוריד הגנות מהיידרו בפגיעות של הברסט שלו, ואז ילאן יכולה לנצל את זה כדי לעשות יותר נזק. זה פותח מקום לצוותים מסוג חדש שבו אתם משתמשים גם בשינצ'ו וגם בילאן בשביל מלא נזק נוסף מצד אחד, ומצד שני כדי לאפשר ריאקציות כמו Vaporize או Electrocharge.

מבין אלה, הצוות האהוב עלי הוא ללא ספק של שינצ'ו וילאן יחד עם הו טאו. מעבר לזה שהם עושים מלא נזק single target שנותן לכם להוריד בוסים מסיביים בשניות בודדות, הריפוי של החרבות של שינצ'ו, יחד עם הבונוס של hydro resonance, מציעים מספיק ריפוי לצוות בשביל שלא תהיו חייבים לקחת איתכם דמות מגן, ואז אתם תוכלו להוסיף עוד דמות DPS כמו שאנגלינג או פישל. זה גם נחשב לצוות הכי חזק של הו טאו כרגע.

Genshin Impact Yelan
צוות של הו טאו, ילאן, שינצ'ו, וז'ונגלי יכול לעשות מלא נזק

ילאן דמות מאוד חזקה, ואם אתם זימנתם אותה, פתחתם לעצמכם עולם חדש של אפשרויות שבטוח הולך להיות מאוד כיף לנצל.

היא מצד אחד מאפשרת לכם להריץ שני צוותים שדורשים דמות מים כמו שינצ'ו, ומצד שני נותנת לכם להריץ צוותים עם יותר מדמות היידרו אחת.