Caligula Effect 2 שואב הרבה השראה מסדרת Persona, משלב בזה מערכת קרב ייחודית, ועוטף הכל בפס קול מלא באמני Vocaloids מובחרים. אתמול במפגש עיתונאים עם NIS America קיבלנו עוד מידע על המשחק, וביחד עם המידע שנחשף בחשבונות המדיה היפניים של המשחק, אספתי לכם את המידע המעניין שכדאי לכם להכיר לקראת המשחק.

בין מציאות לחלום

בראש ובראשונה, Caligula Effect 2 לא דורש מכם לשחק במשחק הראשון. אם שיחקתם במשחק המקורי, בין אם זה כשהוא יצא ל-PlayStation Vita, או ברימייק שהוא קיבל ל-PlayStation 4, Switch ומחשב, אתם תבואו מוכנים בהרבה למשחקיות, אבל זה בהחלט לא נדרש.

ב-Caligula Effect 2, הוירטואדול (Virtuadoll, הלחם של המילים virtual, idol, ו-doll) רגרט (Regret) יוצרת את עולם המציאות המדומה רידו (Redo) כדי לאפשר לבני אדם אומללים לחיות בגן עדן שמאפשר להם לתקן את הבחירות והאירועים הטראומטיים מהחיים שלהם. אנחנו נשחק צעיר (או צעירה) שמגלה שהעולם שבו הוא נמצא לא אמיתי, ומצטרף לצעירים אחרים כדי לתכנן איך לברוח. לאורך הסיפור אנחנו נפגוש צעירים שונים שלכל אחד מהם יש את הטראומות שגרמו לו להשאב לעולם של רידו, וביחד, נקים את ה-Go-Home Club ונתנגד לשלטון של רידו, לצד וירטואדול בשם קי (האות היוונית Ki) שתעזור לנו.

הבריחה לא תהיה פשוטה – מולנו יתייצבו ה-Obbligato Musicians, המוזיקאים שמלחינים את השירים של Regret, שמתדלקים את עולם המציאות המדומה. כל אחד מהמוזיקאים מיוצג על ידי מוזיקאי Vocaloids אחר, ומטריילרי המוזיקה שהמשחק קיבל עד כה, בהחלט נראה שהולך להיות למשחק החדש פסקול מצויין. אנחנו נצטרך להשלים מבוכים ולהלחם במוזיקאים הללו כדי להתקדם במשחק, בדומה למשחקי תפקידים מבוססים מבוכים אחרים, כמו כמובן Persona.

לאורך המשחק, נתעסק בדילמות שקשורות בבריחה מהמציאות והתמודדות עם חוסר הצדק הקיים בעולם. לדעתי, המשחק הקודם התעסק בצורה נפלאה בנושאים הללו, ואני מצפה לראות איך המשחק הבא יפרש אותם.

קרבות מעבר לכל דמיון

הקרבות של Caligula Effect המקורי הציגו מערכת ייחודית בשם Imaginary Chain, ו-Caligula Effect 2 עתיד לבנות על המערכת הזו ולשדרג אותה.

הרעיון מאחורי הקרבות לא מאוד מסובך – הקרבות הם במתכונת של pause combat, כמו משחקי CRPG מערביים, כשלכל מהלך יש תזמון משלו, עלויות משלו, ומשפיע בנקודות שונות במפה. בעזרת ה-Imaginary Chain, אתם יכולים לתכנת לדמויות שלכם מספר מהלכים מראש, ולראות את התוצאות של שרשרת המהלכים העתידית שלכם, ואיך הם ישתלבו עם המהלכים של השותפים שלכם, לפני שאתם מאשרים שאתם מבצעים אותם. בכך אתם יכולים לסמלץ לעצמכם איך יראה הקרב, ורק אז לפעול.

מהטריילרים והפרסומים ברשתות החברתיות, נראה שהמערכת הזו עברה שדרוג רציני, בעיקר מבחינת הזמן שלוקח לכם לבחור את הפעולות לדמויות השונות.

תוספת נוספת של Caligula Effect 2 היא יכולת בשם Floor Jack. עוד לא ברור איך היא תופעל, אבל תחת תנאים מסויימים, קי תוכל להשתלט על המוזיקה שמתנגנת בקרב. כשהיא עושה את זה, המוזיקה תשתנה לשירה שלה, והחבורה תקבל אפקט תמיכה כלשהו. בנוסף, המשחק צפוי לקבל DLC, לפחות בגרסה היפנית שלו, עם 3 שירים חוזרים מהמשחק הראשון, אבל בקאבר של השירה של קי.

עוד תוספת מעניינת של משחק ההמשך היא הרקעים לקרבות. ניתן לראות שהקרבות נראים עוד יותר מרשימים ויזואלית מהמשחק המקורי, בכך שהתווספו להם רקעים דינאמיים שמותאמים לשיר שמתנגן ברקע. זה אומר שבכל מבוך במשחק יהיה קליפ ב-360 מעלות שילווה את הקרבות שלכם, ובעיני זה ממש מגניב.

פסיכולוג בלחיצת כפתור

האספקט השלישי של סדרת המשחקים Caligula הוא הקשרים. קצת בדומה למשחקי Persona, ואין מה לעשות, זו ההשוואה המתבקשת מאחר וכותב המשחק מגיע משם, המשחק מציע קשרים עם הדמויות השונות שאתם פוגשים במשחק. הקשרים הללו מתחלקים לשני סוגים – קשרים עם דמויות, וקשרים עם NPC רגילים.

במשחק הראשון, הקשרים עם הדמויות היו באמת מעניינים, עם כתיבה מקורית ומספר שלבים, בעוד שהקשרים עם ה-NPC הרגילים היו סדרה של טקסטים חזרתיים לצד משימות צד משתנות. הקו המנחה בקשרים הוא שאנחנו עוזרים לדמויות להתמודד עם הטראומות והבעיות הפסיכולוגיות הקשות שלהם, שזה משהו שאני בטוח שנראה גם כאן.

עוד לא ידוע לנו הרבה על הקשרים ב-Caligula Effect 2, אבל מהטריילרים נראה שכולם יובילו למסך דרמטי שבו נצטרך לבחור אם להכנס לתוך הלב של הדמויות. לא ברור מה זה אומר, אבל זה נראה מאוד דרמטי, ואני מתאר לעצמי שכותבי המשחק ימצאו דרכים לגרום לנו להרגיש עצובים, שמחים, וכל שאר הרגשות.

שפכתי פה הרבה מידע, כי Caligula Effect 2 הוא משחק שאני מאוד מתרגש לקראתו. זה כנראה כי השילוב של משחק שמשלב פסיכולוגיה, מערכת קרב מתוחכמת, דגש על דמויות, ופסקול עוצמתי זה משהו שאני ממש אוהב.

Caligula Effect 2 עתיד להגיע ל-Switch ול-PlayStation 4 בקיץ. עוד אין לו תאריך מדוייק, אבל הוא עתיד לצאת מוקדם יותר ביפן במהלך יוני.