Dragon Quest The Adventure of Dai – סדרת האנימה הותיקה מקבלת משחק חדש למובייל

לאור ההצלחה של החידוש לאנימה Dragon Quest The Adventure of Dai שיצא בשנה שעברה בשירותי הסטרימינג השונים (כולל Crunchyroll החינמי שגם זמין בארץ), הוכרז משחק בעולם של מסע הדרקון למכשיר הקרוב ביותר לכיסכם. המשחק ,Dragon Quest The Adventure of Dai: A Hero's Bonds, מגיע מהמפתחת היפנית DeNA ומהמפיצה המוכרת Square Enix.

המפתחת כבר סיפקה לנו יותר ממשחק מובייל מוצלח אחד, אך המוכר ביותר מביניהם הוא כנראה Pokémon Masters המוכר גם בתור משחק הגאצ'ה הראשון בעולם פוקימון. נראה שהמפתחים החליטו להשאר באזור הנוחות שלהם מפני שגם Adventure of Dai הולך להיות משחק שבו תנהלו קבוצה בקרבות שונים. למזלנו לפי הטריילר נראה כי מדובר בהרבה יותר אקשן מהקרבות ב"תורות" ב-Pokémon Masters, אך לא נדע עד שלא ננסה אותו בעצמנו.

לפי המפתחים, Adventure of Dai יהיה "Team Action RPG" מה שאכן מאשר את מה שנראה בטריילר – על השחקן לנהל קבוצה של דמויות ייחודיות כמו בכל משחק Dragon Quest, אך הפעם נראה כי לא יהיה מדובר בקרבות בתורות. שלא תטעו – זה לא המשחק הראשון מהסדרה שמגיע למובייל, וזה גם לא המשחק הבלעדי למובייל הראשון מהסדרה, אבל זה בהחלט נראה כי בשונה משאר המשחקים הזמינים, Adventure of Dai יהיה הרבה פחות טקטי ויותר מכוון אקשן.

כמו קודמו בפיתוח בעולם הפוקימונים, גם זה יהיה משחק המאפשר לשלוט בשלוש דמויות ביחד, או לשחק ברשת כאשר כל שחקן שולט בדמות בנתיב נפרד משאר השחקנים או ביחד כנגד בוס. לדמיות יהיו הרבה אופציות מעבר להתקפות רגילות (התחמקות, מתקפת נגד וקסמים) בכדי לאפשר מגוון טקטיקות ואסטרגיות שונות בקרבות. זה מראה שהאספקט האסטרטגי של משחקי התפקידים עליהם מושתתת הסדרה לא נעלם לחלוטין, הוא פשוט שינה צורה. נשמע שזה יהיה קצת דומה לאיך שמערכת הקרב ב-Persona 5 Strikes הושפעה על ידי שתי האבות הקדמונים שלה.

המשחק יתמקד בעלילת האנימה בה תשחקו את דאי (כאילו דה), נער שגדל באי בודד כשמסביבו אך ורק מפלצות, ושחולם על להיות גיבור. אתם תקבלו את ההזדמנות לכך כאשר הדלר (Hadlar) שליט השדים יחזור לחיים ואתם תצאו למסע ברחבי המסך הקטן שלכם ותצילו את העולם.

בנוסף לכך, יהיה גם מצב מסע נוסף בו תחוו סיפור חדש לגמרי באותו העולם עם דמות אשר תצרו ותפתחו במהלך המסע החדש הזה. אפשר לראות בטריילר שלא תהיו במסע הזה לבד, וכמו כל משחק בז'אנר, כנראה שתאספו חברים למסע ותוכלו לשפר אותם ככל שתתקדמו. לא רק זה, אלא לדעתי גם השם של המשחק מרמז שתהיה השפעה של הקשרים בין הדמויות (A Hero's Bonds) למשחקיות, ואני לגמרי מקווה שזה נכון.

כמו שאר המשחקים של הסדרה המיועדים למובייל בלבד, נראה כי המשחק הולך לעבוד במודל של משחק חינמי, לפחות בהתחלה. המפיצה הכריזה כי המשחק יהיה "חינם להתחיל, עם רכישות בתוך האפליקציה". יכול להיות שהכוונה היא שהמשחק יהיה חינמי עם אופציית Freemium הידועה לשמצה, או שיהיה מדובר במשחק שיהיה כמעין דמו עם אופציה לרכוש פרקים נוספים. בכל מקרה, אנחנו נרגשים לטבול את אצבעותינו, גם אם רק לקצת, בעולם הצבעוני של מסע הדרקון.

Dragon Quest the Adventure of Dai: A Hero's Bonds יגיע אלינו במהלך 2021 למכשירי האנדרואיד וה-IOS. ניתן כבר היום להרשם בחנות הדיגטלית של אנדרואיד לגרסאת הבטא ולחדשות עתידיות בנוגע לתאריך שחרורו.