חברת Zynga הודיעה על משחקים חדשים שיצאו בסוף השנה ויתמכו ב-Cross platform. ככל הנראה מדובר במשחקי Star Wars חדשים, אז אילו משחקים מחכים לנו? והאם זה יהיה Knights of the Old Republic החדש?

למי שלא מכיר, חברת Zynga היא חברת משחקים למובייל ותיקה יחסית, עם שנים של ניסיון בפיתוח משחקים למובייל. החברה נוסדה ב-2007 ולמען האמת היא אפילו לא התחילה במובייל אלא במשחקי פייסבוק למי שזוכר. המשחק הפופולרי שלה היה Texas Hold'Em Poker, שמוכר כיום בתור Zynga Poker. לאחר מכן התפרסמה החברה במשחק Farmville שהיה אולי אחד המשחקים שהגדירו את תעשיית המשחקים לפייסבוק ולאחר מכן למובייל. הוא הגיע לכ-10 מיליון משתמשים יומיים ואני זוכר שכל יום הייתי מקבל איזה מאה הזמנות לפארמוויל רק כי זה היה מעניק לשחקנים בונוס. זה היה המשחק ששיכלל את המודל של F2P והפך אותו לפופולרי כמו שהוא היום.

כיום החברה מוציאה משחקים רק למובייל, ויש לה כמה כותרים פופולריים כמו Words with Friends ו-Harry Potter puzzles. בשנים האחרונות רכשה Zynga חברות רבות ובינהן את NaturalMotion. רובכם כנראה לא מכירים אותה, אך החברה הזו מתמחה באנימציה פרוצדורלית ומשמשת חברות רבות בענף. NaturalMotion גורמת לתנועות של גופים ביולוגיים לנוע באופן טבעי מבלי שיצטרכו לתכנת את התנועה עצמה. כלומר, נניח ואני כמפתח אומר לסוס לרכב ישר, הטכנולוגיה של NaturalMotion תגרום לו לדהור בצורה שתיראה טבעית לפי המהירות שאני אחליט. זה נכון גם לתנועות של בני אדם, נפילות, והזזת איברים. חברת NaturalMotion עובדת עם הרבה גופים בקולנוע ובגיימינג ואפשר לראות את הטנולוגיה שלהם ב-GTA 5, Red Dead Redemption ואף בסרטים כמו Troy ו-Poseidon . בשנת 2014 נרכשה NaturalMotion בידי Zynga והיא מפתחת בעבורה משחקים כמו CSR ועוד.

star wars jedi fallen order combat

בשיחת המשקיעים של Zynga סיפר המנכ"ל כי החברה הולכת להפיק משחקי Star Wars שייצאו עוד השנה. הרשיון מ-Disney הגיע עוד ב-2018 אך החברה התעכבה עם הקמת הסטודיו והפיתוח לקח זמן. עכשיו הודיע המנכ"ל כי המשחק צפוי לצאת עוד השנה ב-Soft Launch ויהיה מעניין לראות אם אלו משחקים שיתמכו ב-cross platform ויהיו מבוססים על המודל של F2P.

בשנים האחרונות התמיכה ב-Cross platform הולכת וצוברת תאוצה. השיא היה בשנת 2020 כאשר המשחק Genshin Impact יצא למובייל, למחשב, ולקונסולות וזכה לפופולריות רבה. המשחק הינו F2P אך הכניס כ-400 מיליון דולר בחודשיים הראשונים לצאתו. נראה כי Zynga מנסה ללכת בדרכו של Genshin Impact ולהפיק משחקי F2P שיתמכו במחשב, במובייל, PlayStation ו-Xbox, והמשחק הבא שלהם הוא Star Wars.

באתר החברה של NaturalMotion מופיעות מודעות דרושים המחפשות לאייש מגוון משרות הקשורות למשחק Star Wars שהחברה מפתחת. בחלק מהתיאורים מדובר על Mobile Shooter, ובחלק על Action Strategy ומשרות נוספות. יתכן כי מדובר על משחק למובייל בלבד, אבל גם יתכן כי אלו חלק מהכותרים שצפויים לתמוך ב-Cross platform. בכל מקרה נראה לפי התיאורים כי מדובר בהפקת ענק מושקעת, ברמת AAA לקונסולות לפי אחד התיאורים. נשאר לחכות ולראות האם Zynga תצליח להעתיק את ההצלחה של משחקי המובייל ומשחקי Star Wars. שמועות רבות מדברות על משחק KOTOR חדש שצפוי לצאת, אולי זה המשחק המצפה לנו.