נפתח בשיר קצרצר: "Toss a Bitcoin to the hackers, the source codes are plenty the source codes are plenty". יומיים עברו מאז הידיעה שזעזעה את עולם הגיימינג. האקרים (או פורץ יחיד) הצליחו לפרוץ את שרתי חברת CD Projekt Red ולפי דיווחים כבר מכרו חלקים מקבצי המקור של מנוע המשחק, Cyberpunk 2077, ועוד, במיליוני דולרים.

הפורצים, לפי דיווח המשתמש Fabian Wosar, מוכרים בתור הקבוצה HelloKitty, והציעו למכירה פומבית את "השלל" באחד הפורומים של הרשת האפלה עם מחיר התחלתי של מיליון דולר. לפי ארגון שמנטר את הדארק ווב Kela, הפורצים הגיעו ל"הצעה מספקת" מחוץ לפורומים וכעת ההצעה נשמרת לאותם גורמים. ניתן להניח שקוד המקור וחלקיו לא יימכרו שוב או יופצו לציבור הרחב, למעט חלקי קוד מהמשחק Gwent.

קיווילביץ' תרגמה שיחה בפורום XSS, בו המוכר מציין ש- CD Projekt Red הייתה צריכה לשלם מראש את המחיר היות והקבצים מכילים מידע רגיש. כמו שכתבנו בכתבה הקודמת, CD Projekt Red כתבה בהודעה פומבית שהיא לא תשלם על החומר הגנוב שום סכום.

לפי אנליסטית Kela בשם ויקטוריה קיווילביץ' (Victoria Kivilevich), כל הקבצים שנגנבו נמכרו כחבילה אחת, בין הקבצים ניתן למנות גרסאות של למשחק של The Witcher 3, Gwent, וכמובן Cyberpunk 2077. הלקוח שילם מראש 7 מיליון דולרים כאשר הסכום הסופי עוד לא נחשף.

cdpr auction kela

כך או כך, זה כנראה לא יהיה הסוף בפרשייה הזו, ואנחנו מקווים שהמידע לא יפגע בחברה יותר ממה ש-Cyberpunk 2077 פגע בה או בנו, המשתמשים בעתיד.