ה-G27Q מבית Gigabyte הוא אח נוסף במשפחת מסכי המיינסטרים של החברה, שבבסיסם הם מסכי פרימיום עם פשרות קטנות בכדי לחסוך עליות. ולמרות הפשרות – עם המסך הזה, אי אפשר להרגיש שמתפשרים.

אי שם בהתחילת שנת 2020, בתערוכת CES2020, חשפה Gigabyte שהיא הולכת להוסיף סדרת מיינסטרים למסכים שלה, מלבת סדרת AORUS המכוונת לשוק הפרימיום (כמו ה-FI27Q-P המרשים במיוחד). אותה חשיפה קיבלה משנה תוקף בחודש אפריל, כשהחברה חשפה פרטים נוספים על אותם חמישה מסכים שנחשפו ב-CES2020 באירוע תקשורתי שערכה.

G27Q Front

ה-Gigabyte G27Q הוא אחד המסכים השטוחים שהציגה החברה. ב-Gigabyte מציינים שסדרת המסכים החדשה מכוונת להנגיש את הטכנולוגיה המתקדמת של סדרת AORUS למשתמשים רבים יותר, וכך קיבלנו את ה-G27Q, שכמו אחיו לסדרה – מתהדר בנתונים מרשימים במיוחד, בונוסים לגיימרים, ותמחור מיינסטרים לחלוטין.

ה-Gigabyte G27Q מכוון לכבוש שוק שכבר כיום קיימת בו תחרות קשה, עם דגמים רבים של מסכים באותו טווח מחיר, כמו אחריו הקעור, ה-Gigabyte G27QC.

Gigabyte Q27Q – היכרות טכנית

ה-Gigabyte G27Q הוא מסך ברזולציית 2K (או 2560X1440, או פשוט QHD), עם קצב רענון מהיר במיוחד של 144Hz וזמן תגובה מהיר של מילישנייה בודדת (MPRT), כך שבהחלט ניתן לראות שמבחינת המפרט שלו – לא מדובר במסך מיינסטרים סטנדרטי.

המסך בנוי מפאנל IPS, או In Plane Swiching, שמציג צבעים מדוייקים וחדים. פאנלי IPS נחשבים לפאנלים הטובים ביותר בשוק, ומציגים צבעים מדוייקים, יחסי ניגודיות גבוהים, וזוויות צפייה רחבות במיוחד, ביחס למסכי TN ו-VA. בניגוד למסכי IPS של פעם, כיום אנחנו גם מקבלים מסכים עם זמני תגובה מהירים במיוחד, כמו במקרה זה.

ואכן, הפאנל ב-Gigabyte G27Q בהחלט מרגיש רספונסיבי ומהיר, ולא התבלבל גם כשהוא נאלץ להציג חפצים מהירים ותנועות רבות. בנוסף, וכראוי לפאנל IPS, המסך מציג צבעים מעולים, עם טווח רחב של 120% sRGB, או 92% מ-DCI-P3.

G27Q Hz

המסך כולל טכנולוגיות Flicker Free ו-Low Blue Light. הראשונה היא טכנולוגיה המנצלת שימוש בזרם ישיר בכדי לצמצם משמעותית את רמת הבהובי הרקע במסך, בכדי למנוע את עייפות שרירי העיניים, ולאפשר לגיימרים שימוש ארוך, אינטסיבי ואימרסיבי במסך, מבלי לעייף את העיניים בצורה משמעותית, והשנייה היא טכנולוגיה המפחיתה את כמות האור הכחול שהמסך פולט, בכדי להקל על עייפות המשתמש ולשמור על בריאות העיניים.

כיום רוב המסכים מגיעים עם טכנולוגיית סנכרון מתקדמת המבצעת תיאום בין קצב הרענון אותו מציג המסך, לבין קצב הרענון שה-GPU (כרטיס המסך שלכם) מסוגל להציג, ובכך מונעות קריעות של התמונה המוצגת על המסך בשל אי תאימות בין ה-FPSים. ה-Gigabyte G27Q מגיע עם AMD FreeSync Premium, ובנוסף הוא גם G-Sync Compatible.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא G27QC-1MS.jpg

אחת מאותן הפשרות אותן לקחו ב-Gigabyte הינה תמיכה ב-HDR. המסך משווק בתור HDR 400, מה שבעיקר אומר שהמסך מאפשר בהירות גבוהה יותר מרוב המסכים (350 cd/m^2), מה שיסייע לאלו מכם שבמערכת שלהם המסך קרוב לתאורת חלון שעשויה להפריע למסכים עם בהירות נמוכה.

ה-Gigabyte G27Q הוא מסך שטוח "סטנדרטי" (כלומר – לא קעור), המאפשר זוויות צפייה רחבות במיוחד של 178 מעלות לכל הכיוונים (צדדים + למעלה/למטה), מה שבעצם מאפשר לנו למקם אותו בכל מקום ובכל צורה, ועדיין תוכלו לראות את המסך והצבעים כמו שצריך.

למרות גודלו של המסך (27 אינץ'), המשקל שלו לא מתקרב למשקל של אחיו לסדרת AORUS, עם 6.7 ק"ג בלבד למסך ואביזריו, או קצת פחות מ-9.7 ק"ג לאריזה כולה, הכוללת בנוסף למסך והמעמד היציב שלו, גם כבל חשמל, מתאם מתח חיצוני, כבל HDMI, כבל DisplayPort, כבל USB, חוברת הוראות (QSG), וכן את מסמכי האחריות.

המסך עצמו מגיע עם 2 חיבורי HDMI בתקן 2.0, חיבור DisplayPort בתקן 1.2, חיבור 3.5 מ"מ לאוזניות, כניסת USB מהמחשב, ו-2 יציאות USB מהמסך, לטובת אביזרים היקפיים שתרצו לחבר אליו (ולא למשוך עד המחשב).

G27Q back panel

המסך מגיע גם עם 2 רמקולי 2W מובנים בתוכו. לצערי, אין לי שום דבר טוב לומר על הרמקולים האלו. הם לא חזקים במיוחד, לא נותנים צליל עמוק במיוחד, ובכלליות – לא יכול לומר שאני מבין את ההחלטה להכניס אותם למסך (גם אחיו הקעור, ה-G27QC, מגיע עם אותם הרמקולים).

עיצוב וארגונומיה

כש-Gigabyte החליטה לייצר מסך שיתחרה בקטגוריית המיינסטרים, אחת הפשרות עליה החליטו שם, היא לא לשלב אלמנטי RGB, או אלמנטי עיצוב מיוחדים אחרים, בליין המסכים שלה. ישנם גיימרים שיעדיפו מראה טוב, על מפרט טוב, אבל אנחנו בהחלט מאמינים בפתגם המוכר של "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו". ה-Gigabyte G27Q אולי נראה פשוט, אך מתחת למכסה המנוע, כפי שראינו, אין שום פשרות.

שלא תבינו אותנו לא נכון, ה-Gigabyte G27Q ואחיו לסדרה הם לא מסכים מכוערים. ממש לא. להפך – מדובר על עיצוב פשוט ואלגנטי, גם מלפנים וגם מאחור. המראה של המסך הוא "בוגר" יותר, ללא אלמנטי RGB או עיצוב צעקני כזה או אחר. אנחנו בהחלט אהבנו את זה, אבל כמו הפתגם המוכר השני – "על טעם ועל ריח אין להתווכח".

מלבד המסך עצמו, הקופסה כוללת את גם המעמד של המסך, שהוא קטן, פשוט ואלגנטי, ולא אמור לגרום בעיות לאלו מכם אשר מעוניינים לשים אותו על שולחן קטן יחסית. המעמד מתחבר למסך בחיבור VESA 100X100, אך לצערנו במסגרת הפשרות – המסך מתחבר למעמד ללא חיבור מהיר, אלא עם 4 ברגים. ביננו? כמה פעמים אתם כבר מנתקים את המסך מהרגלית שלו?

G27Q with box

אז אחרי שחיברתם את ארבעת הברגים פעם אחת למסך, החיבור מתנהג כמו כל חיבור VESA מהיר רגיל, ומאפשר לנו לכוון את המסך בצורה מאוד נוחה ופשוטה, וכן מגדיל את טווח האפשרויות עצמן. כיוון הגובה של המסך הוא בטווח של 13 ס"מ, ציר התנועה האנכי שלו הוא של 25 מעלות (5 מעלות למטה ועד 20 למעלה), אך ללא אפשרות תזוזה אופקית. בהחלט טווח תנועה רחב מאוד, אם כי קצת מאכזבת חוסר יכולת התנועה האופקית.

המסך מגיע עם כפתור שליטה אחד בודד, הממוקם מאחורי המסך בצידו הימני, ומאפשר לנו שליטה בממשק ה-OSD של Gigabyte. אישית, מיקומו של הכפתור לא היה נוח עבורי, שכן אתה נאלץ לגשש מאחורי המסך מבלי לראות היכן הוא ממוקם. מבחינה עיצובית זה מאפשר ל-Gigabyte עיצוב נקי יותר בחזית המסך, ואכן אחרי שימוש מועט מתרגלים למיקום הכתפור, אך בסה"כ – אני מעדיף לראות את הכפתור, ולא לגשש אחריו כל פעם.

G27Q Back2
הכפתור – מצד שמאל למטה, קטן ומוסתר.

תוספות לגיימרים

ממשק ה-OSD של Gigabyte הוא נוח מאוד. אחד היתרונות הגדולים שלו הוא יכולת להשתמש בעכבר ובמקלדת שלכם לצורך שליטה, ללא צורך להתעסק בכפתורים, ולזכור מה לוחצים בשביל לחזור אחורה ומה לוחצים בשביל לאשר – פשוט ונוח.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא G27QC-Software.jpg

מעבר לכך שהממשק נוח מאוד, הוא מאפשר לנו כגיימרים להקל לעצמנו על החיים, בין אם זה ע"י הוספת כוונת על המסך, מייצב כוונות, הוספת טיימר, הצגת מידע על המערכת שלכם על המסך, וכן שליטה ברמת החושך במסך ע"י ה-Black Equalizer.

Gigabyte G27Q – תקציבי אך מרשים

אז ראינו את אותן פשרות שהחבר'ה ב-Gigabyte לקחו בשביל להפוך מסך פרימיום למסך מיינסטרים. נכון, אלו פשרות שאנחנו כגיימרים היינו מעדיפים שלא יקחו, אך מצד שני, מי שלא מוכן להתפשר – מבין שיש משמעות תקציבית לחוסר הפשרות הללו.

בניגוד להרבה מסכים בקטגוריית המיינסטרים, ה-Gigabyte G27Q לא מתפשר על החומרה שלו. עם רזולוציה מרשימה של 2K ופאנל IPS חד ומרשים, ואפילו קצב רענון של 144Hz, הוא בהחלט נותן פייט גם למסכים יקרים ויוקרתיים יותר.

לא רק שמדובר על מסך עם פאנל IPS מוצלח ומדויק, המסך מגיע גם עם יכולת בהירות גבוהה של 350 cd/m^2, כך שלא תמצאו את עצמכם בבעיה גם בשמש יחסית ישירה, וגם בקטעי משחק כהים (ואל דאגה, ה-Black Equalizer פה בשביל לסייע).

עם מפרט חזק ועלות מפתיעה של כ-1,700 ש"ח בחנויות בארץ ה-Gigabyte G27Q הוא בהחלט מסך ששווה לשקול כשאתם בונים מערכת ומחפשים מסך שטוח.

המסך Gigabyte G27Q סופק ע"י נציגות Gigabyte בישראל