אמנם המשחק המצופה Cyberpunk 2077 נדחה כמה וכמה פעמים, הפעם עד 19 בנובמבר, אבל זה לא מונע ממפתחי המשחק CD Projekt RED להציג עוד מידע חדש. בסרטון ההמשך של Night City Wire שהוצג לראשונה לפי כחודשיים, קיבלנו סרטון ארוך שמדבר על העיר העתידנית בה Cyberpunk 2077 יתרחש, מסלול החיים של הדמות הראשית, הנשקים השונים שנוכל להשיג, והפסקול שילווה אותנו.

בחרו את הדרך שלכם

הפיצ'ר הראשון שהוצג בסרטון הוא היכולת לבחור את סיפור הרקע של הדמות שלנו, הרוצח השכיר V. במשחק תוכלו לבחור באחת משלוש אפשרויות לסיפורי רקע. האפשרות הזו הולכת יד ביד עם הרצון של המפתחת ליצור משחק עם ערך רב למשחקיות חוזרת.

האפשרות הראשונה היא ילד רחוב (Street boy), ובה V גדל ברחובות מחוז Heywood שבעיר Night City. במסלול חיים זה, V נעזר באנשים מהרחוב, והוא עוסק בעיקר בפארקור, אמוניות לחימה ובריחה מהמשטרה. אם כי האחרון לא תמיד הצליח ובטריילר רואים שהוא נפגע כמה וכמה פעמים משוטרים. במסלול זה V מכיר את הרחובות, הסלנג שלהם והחבורות שמסתובבות בו, דבר שייתן לו יתרון במהלך המשחק.

Cyberpunk 2077 Pacifica

מסלול החיים השני של V הוא נווד (Nomad). במסלול זה, V יתחיל כנווד שגר במדבריות ה-Badlands שבקרבת Night City עם מספר אנשים נוספים שהוא מחשיב כמשפחה שלו. חייהם מתרכזים במרוצים ובניית מכוניות. בנוסף, בטריילר רואים שבמסלול חיים הזה, V הוא מכונאי שיודע לתקן מכוניות, דבר שיכול מאוד לעזור כאשר הוא מגיע לעיר. הסיבה בגינה הוא מגיע ל-Night City היא כי המשפחה שלו "התפרקה לחתיכות" והוא מנסה להתחיל חיים חדשים בעיר.

מסלול החיים האחרון של V מאוד שונה מהאחרים, תאגידן (Corpo). במסלול זה, V הוא חלק מתאגיד ארסקה (Arasaka Corporation), תאגיד ענק ב-Night City שמתמחה בביטחון, בנקאות ותעשיה. לפי הטריילר, תאגיד ארסקה מסתיר מידע חשוב שאם יתגלה לעולם, הוא יהרוס את החברה. במסלול זה V משמש כמעין שומר ראש של מנהל התאגיד סבורו ארסקה (Saburo Arasaka) שצריך לטפל בגורמים שמאיימים לחשוף את הסוד. העולם הזה עובד לפי עיקרון: אדם לאדם זאב. כלומר, פה V יצטרך לדאוג רק לעצמו ובדרך לפגוע באחרים, אם הוא רוצה להגיע לפסגה. 

Cyberpunk 2077 Pacifica

כל אחד ממסלולי החיים משפיע לא רק על החיים של V, אלא גם הדיאלוגים שהוא יכול לבצע עם כל אחת מהדמויות. כלומר, עם כל אחד מהמסלולים מגיע מידע שונה על האנשים שאיתם אתם מדברים ועל מה אתם יכולים לדבר איתם. יש מקרים בהם אפילו לא יפתחו לכם אפשריות במהלך דיאלוג מסוים, אלא בשלב יותר מאוחר. לכן, תצטרכו לבחור בקפידה אילו חיים אתם רוצים לבחור לדמות שלכם.

היבט מגניב נוסף הוא שבמהלך המשחק תוכלו לבקר במקומות שונים במשחק, גם כאלה שלא חייתם בהם. למשל, גם אם לא תבחרו במסלול החייים של נווד, V עדיין יוכל לבקר ב-Badlands, אבל הנוודים יהיו יותר עוינים כלפיו. גם אנשים שתוכלו להכיר כדמות אחת, תוכלו לבקר כדמות אחרת והם לא ייתחסו אליכם בצורה נעימה. העולם של המשחק מאוד פתוח וניתן להגיע לכל מקום.

להרוג בסטייל

דיאלוגים ומערכות יחסים זה טוב ויפה, אבל מה בנוגע לנשקים שבאמצעותם תוכלו להרוג אנשים ב-Cyberpunk 2077? בהמשך הסרטון קיבלנו מידע חדש על מגוון הנשקים הרחב במשחק. אלו מתחלקים לכמה סוגים: נשק חם, נשק קר ונשקים מבוססי שתלים.

בסרטון הנוכחי קיבלנו מידע על שלושת סוגי הרובים במשחק: Power Weapons, Tech Weapons ו-Smart Weapons.

Power Weapons הם נשקים קלאסיים, עם היכולת להקפיץ כדורים מקירות. כך ניתן לגרום לנתז מקירות שיפגע באובים מסתתרים מאחורי המחבוא שלהם. Tech Weapons הם רובים רבי עוצמה שמשתמשים באנרגיה אלקטרומגנטית כדי לשגר את הקליעים דרך חפצים וקירות. נשקים אלה מאפשרים לפגוע באויבים מאחורי מחבוא או לפגוע באויב שאינו מודע לקיומנו. לבסוף, Smart Weapon מאפשרים לירות קליעים עוקבים שננעלים על אויבים. באמצעותם אפשר לפגוע לכל אויב שנרצה, גם כאלה שמתחמקים מכם.

כיאה למשחק תפקידים, תוכלו לשדרג את הנשקים שלכם, ולמצוא נשקים חדשים ברחבי העיר או באמצעות משימות צד והרחבות שונות. כמובן שבהתחלה תמצאו בעיקר נשקים פשוטים, אבל במהלך המשחק תעלו ברמות עד שתקבלו נשקים אגדיים. למעשה, המשחק מעודד אתכם לטייל ברחבי Night City כדי למצוא את הנשקים הטובים ביותר.

Cyberpunk 2077

דרך נוספת למצוא נשקים היא כמובן להרוג אויבים. הקטע המגניב הוא שלעיתים תצטרכו לבחור האם להרוג דמויות מסוימות כדי לקחת את הנשק שלהן או להשאיר אותם בחיים כדי להעזר בהן בהמשך.

הפכו לסמוראי

נושא אחרון שהסרטון החדש התייחס אליו הוא פס הקול שילווה את המשחק. את השירים במשחק יצרה להקת הפאנק רוק השוודית Refused וכחלק מסרטון דוקומנטרי קצרצר, היא מספרת על התהליך שהלהקה עברה כדי להפוך ללהקה הבדיונית של Johnny Silverhand מהמשחק, Samurai. בנוסף, בסרטון ראינו את דמותו של "האחד" קיאנו ריבס, שצפוי לגלם במשחק את Johnny Silverhand, שרה מול קהל, כך שזה ניצחון עבורנו.

לפי המפתחים נקבל את הפרק השלישי של Night City Wire בקרוב. בתקווה שהמשחק לא ידחה שוב, Cyberpunk 2077 עתיד לצאת ב-19 בנובמבר ל-PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X, Google Stadia ולמחשב האישי. בנוסף, תוכלו להנות ממהדורה מוגבלת של קונסולת ה-Xbox One X לצד מוצרים נלווים המעוצבים בהשראת המשחק.