PlayStation 5, קונסולת המשחקים החדשה של חברת Sony, אמורה לצאת בחגים 2020 ועתידה להחליף את קונסולת ה-PlayStation 4 הוותיקה. הרבה אנשים תהו האם אביזרים שמתאימים ל-PlayStation 4 יתאימו גם לדור הבא של Sony, ולכן הם הקדישו פוסט בבלוג שלהם כדי להבהיר את העניינים.

אני מניח שלרובנו יש יותר משלט אחד ל- PlayStation 4, ואם נחליט יום אחד למכור את הקונסולה אולי נרצה לשמור את האקסטרות כדי להשתמש בהם גם בקונסולה החדשה. בתשובה לכך, Sony הכריזו שתוכלו להשתמש בשלטים על הקונסולה החדשה, אך רק במשחקי PlayStation 4 שהותאמו לדור 5 ואילו על מנת שתוכלו לשחק במשחקי דור 5 תאלצו להשתמש אך ורק בשלטים המיועדים לכך.

מצד שני, יש הרבה ציוד קצה שכן תוכלו להנות ממנו ב-PlayStation 5; אם ברשותכם הגאים, סטיקים של ארקייד או בקרי טיסה רשמיים, תוכלו להעביר אותם ללא בעיה גם לדור 5. בנוסף, אזניות שתואמות לקונסולות דור 4, בין אם הן רשמיות או צד ג', יעבדו גם על קונסולות דור 5 של Sony. שימו לב שבכל מה שנוגע לציוד צד ג' Sony לא לוקחת אחריות על התאימות ומעודדות את בעלי הציוד לפנות ליצרנים לבירור העניין.

שחקני ה-PSVR מקבלים גם הם חדשות טובות, ומכשירים כגון שלטי PS Move וכן שלטי PlayStation VR Aim יעבדו ללא בעיה במשחקים תואמי PSVR גם ב-PlayStation 5. בשביל לשחק בעזרת ה-PlayStation Camera תצטרכו מתאם מיוחד אותו תקבלו ללא עלות אם יש ברשותכם PSVR. כרגע עוד לא ידוע מה הפרוצדורה לקבלת המתאם, אך Sony הבטיחה לפרסם את הפרטים על כך בהמשך.

לא הרבה אחרי Sony, חברת Microsoft יצאה בהצהרה בטוויטר של Xbox UK שכל השלטים של Xbox One יעבדו גם על קונסולת Xbox Series X, ויתאימו לכל משחק, חדש או ישן. Well played Microsoft. איך שלא נסתכל על זה, אם צברתם לא מעט פריטים שמתאימים לדור 4 של הקונסולות, תוכלו בשמחה ובששון לחסוך לעצמכם קצת כסף לפני שתאלצו לקנות ציוד חדש לגמרי, שזה יתרון מבורך.